Ik ben nog jong dus zou echt graag terug gaan studeren. Ik twijfel tussen een graduaat accounting administration (boekhouden) of de bachelor accountancy-fiscaliteit. De graduaat duurt in voltijd 2 jaar en de bachelor in voltijd 3 jaar.
Je bent nog jong en je hele toekomst ligt nog voor je, maak u geen zorgen. Beiden hebben hun voor en nadelen, je moet zelf de afweging maken wat je gaat kiezen, daar kan helaas niemand je bij helpen want uw situatie is persoonlijk voor u.
(Even de disucssie bachelor/graduaat opzij)
Dagonderwijs je kan volop smijten op je studie en je gaat sneller het diploma halen dan in avondonderwijs. Het leven zal ook wat simpeler zijn om alles te combineren MAAR als jobstudent verdien je natuurlijk niet zo heel veel en je doet geen ervaring op (tenzij uw studentenjob aansluit op wat je studeert).
Avondonderwijs: je kan door de weeks 4/5de werken of 50%, je kan dan een bedrijf kiezen waar je misschien later wel wilt gaan werken als X, je doet misschien al relevante werkervaring op en je verdient ondertussen. Maw profesioneel sta je niet stil MAAR je zal je studie moeten combineren met werk. Uit ervaring (ik volg nu nog een graduaatsopleiding, ik heb al een bachelor opzak) leert dat dit soms wel eens pittig kan zijn maar je kan het spreiden over 3 a 4 jaar.
Dus nu moet je voor jezelf uitmaken, wil je professioneel niet stilstaan en verdienen of wil je je vollop smijten in je studie om dan later de vruchten te plukken? Moest je voor de graduaatsopleiding kiezen die je ook in avondonderwijs kan volgen kan je misschien 1 jaar voltijds studeren en dan de resterende vakken in avondonderwijs. Zo "verlies" je maar 1 jaar maar heb je wel aan een goede basis. Zeker aangezien graduaatsopleiding over werkplekleren beschikken...
Als ik nu naar de ICT sector kijk (daar werk ik in

) en moest ik in uw situatie zijn zou ik graduaats opleiding in avondonderwijs doen of zelfs bachelor wat tegenwoordig ook mogelijk is en terwijl werken EN proberen om een job te vinden die zo dicht mogelijk grenst met ICT. De prijs die ik daarvoor betaal is natuurlijk tijd.... Want ik ga er veel langer over doen dan iemand die voltijds studeer.