Waar ben jij nostalgisch naar?

kids-can-be-so-cruel-v0-kmd-BFvc1MQJmA14tH3plpY_qsF-4B9F24n5-ioOfJw.jpg
ah het bekende 'palen' van toen. Zo werden er een aantal op de bus naar school 'gepaald'. Was op een bus van De Lijn.

Ik ben nostalgisch naar de tijd waarin je bij een cinemabezoek geen 15 minuten reclame voor de film had maar gewoon drie filmtrailers en dat dan de film begon.

Ook dat er toen bioscoopmaatschappijen waren die nog de minimale moeite namen om ondertitels aan te passen aan hun doelpubliek in plaats van beide taalondertitels te laten zien.

Tot slot ben ik nostalgisch naar de tijd dat ik me alles niet zo aantrok.

Ik ben nostalgisch naar de tijd waarin je bij een cinemabezoek geen 15 minuten reclame voor de film had maar gewoon drie filmtrailers en dat dan de film begon.
Cinemabezoek was vroeger ook meer een 'gebeuren'. Allezins te Metropolin in Antwerpen.
Je had er meer restaurants en cafe's. Er was meer leven in en bij dat complex. Nu is het gewoon een geautomatiseerde machine.

Wel ben ik niet nostalgisch naar de lange wachtrijen aan de snoeptoog.

Postbus x, Interflix, Shark tales, Biker mice from mars, etc...

Zaterdagochtenden altijd vroeg wakker en voor tv reeksen zien. Nadien afspreken van 14u tot 17u met vriendjes uit de buurt.
Kampen bouwen, boomhutten, tunnels graven. Bmx, bolletjesgeweer, vuurwerk....

Wat een tijd, no Phone in sight!
Ik ben net via VRTMax aan Postbus X begonnen. Eigenlijk best tof =) Het verbaasde me wel te zien dat er 100(!) afleveringen van zijn gemaakt. En van Interflix ook nog eens 76. Ik dacht dat het zoals Kulderzipken een stuk beperkter ging zijn. Ik weet niet of ik ze allemaal ga zien, maar het is zeer leuk om nog eens "Welkom bij Postbux X" te horen zeggen, met dat spannende muziekje erbij. Dat voelde als kind toen echt supercool en volwassen.

Overlaatst in een weemoedige bui zitten mijmeren over hoe plezant het vroeger was om als kind naar de lokale videotheek te gaan om een VHS te huren. Gewoon die hele beleving van daar als kind rond te wandelen, kijken naar alle posters en de artwork op de casettes, dan je VHS van de Star Wars-film te vinden waar iedereen op school al weken over aan het praten is. De ervaring in de videotheek zelf was bijna beter dan de film zelf.

K ga niet ontkennen dat Netflix de shit is qua gebruiksgemak, maar k mis toch wel wat het gevoel die er vroeger mee gepaard ging.

Ik ben net via VRTMax aan Postbus X begonnen. Eigenlijk best tof =) Het verbaasde me wel te zien dat er 100(!) afleveringen van zijn gemaakt. En van Interflix ook nog eens 76. Ik dacht dat het zoals Kulderzipken een stuk beperkter ging zijn. Ik weet niet of ik ze allemaal ga zien, maar het is zeer leuk om nog eens "Welkom bij Postbux X" te horen zeggen, met dat spannende muziekje erbij. Dat voelde als kind toen echt supercool en volwassen.
Jammer dat die van Interlfix er nog niet opstaan, ben nu bezig met afl 78 van pbx. Pure nostalgie met Haantjes en Pluym..
Jessie (Veerle Eyckermans) zag er wel goe uit tbh 😅

Om in te pikken op de blikjes:

Het viel mij recent op dat die typische Coca-Cola drankautomaten ook grotendeels uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Terug
Bovenaan