Wat doen jullie met vrijgekomen staatsbon?

Ik investeer het geld van mijn staatsbon

• Totaal aantal stemmers
    95
Oei, ik zit in het buitenland dus ik moest deze week ook nog bellen, langsgaan ga ik zeker niet kunnen. Morgen eens werk van maken, ben benieuwd.

@Plutus: idem hier bij KBC. Ook bestaande klant.
Seffes zit er nog een signaal op mijn klantrelatie zonder dat ik het weet. Compliance ofzo :biglaugh:
Ik hing zonet aan de lijn met KBC Live voor een ander punt en nu plots kon het wel om telefonisch in te schrijven. Lijkt me dat je toevallig de juiste persoon aan de lijn moet hebben...

NIBC verlaagt vanaf 26/09 rente op de spaar- en getrouwheidsrekeningen met 0,30% (enkel voor nieuw geld).

Een voorbode?

Laatst bewerkt:
Ik hing zonet aan de lijn met KBC Live voor een ander punt en nu plots kon het wel om telefonisch in te schrijven. Lijkt me dat je toevallig de juiste persoon aan de lijn moet hebben...
Vandaag telefonisch ingetekend. Was geen enkel probleem. Ben wel bestaande klant. Maar laatste jaren doe ik alles van op afstand met kbc en gaat vrij vlot. Ook 2x direct binnen geraakt.

Mijn staatsbongeld bij Ing gezet aan 4%.

Er een beetje ook rekening mee houdende dat als er een federale regering komt, die roerende voorheffing naar 25% gaat ipv 30%. Is dat niet het geval, dan is dat niet het geval.

Vandaag telefonisch ingetekend. Was geen enkel probleem. Ben wel bestaande klant. Maar laatste jaren doe ik alles van op afstand met kbc en gaat vrij vlot. Ook 2x direct binnen geraakt.
Ook hier bestaande klant. Blijkbaar zijn de standaard commercieel adviseurs maar bevoegd tot een bepaald bedrag en daarboven heb je een vermogensbeheerder nodig. Bij het vorig telefoontje moet die adviseur blijkbaar geen zin gehad hebben om me door te verbinden, vandaag had ik meer geluk… bijzonder toch.

KBC 13 maande. Gewoon online aangemaakt en bedrag over gezet.
Ben er al even klant en de app werkt zeer goed.
In de app vond ik het niet eigenlijk, kon ik enkel hun standaard termijnrekeningen vinden.

Ook hier bestaande klant. Blijkbaar zijn de standaard commercieel adviseurs maar bevoegd tot een bepaald bedrag en daarboven heb je een vermogensbeheerder nodig. Bij het vorig telefoontje moet die adviseur blijkbaar geen zin gehad hebben om me door te verbinden, vandaag had ik meer geluk… bijzonder toch.
Hier net geen 6 cijfers, ik zit er ook wel zakelijk, heb de indruk dat dat ook wel helpt naar dienstverlening toe. (Edit typo want net geen 3 cijfers zou maar stom zijn 😅)

Is jullie geld bij KBC al van de rekening?
Neen, normaal gezien maandag.

Laatst bewerkt:
Die 13 maand van KBC is wel een beetje lullig als er volgend jaar weer een strijd is tussen de banken / staatsbon en je niet op tijd kan intekenen door die extra maand.

Die 13 maand van KBC is wel een beetje lullig als er volgend jaar weer een strijd is tussen de banken / staatsbon en je niet op tijd kan intekenen door die extra maand.
Dat is de afweging die je maakt natuurlijk. Verwachten dat die strijd er niet gaat zijn en 1 maand langer die hoge rente vastklikken er vanuit gaande dat de rente daalt.

Ofwel een andere optie kiezen zodanig dat je toch gebruik kan maken van die opportuniteit volgend jaar.

De kans is wel relatief klein dat je volgend jaar nog dezelfde rentes/strijd gaat hebben als vandaag. We gaan terug naar een low-rates environment waarin geld weinig waard is en waarbij je best vandaag nog een hoge rentevoet kan vastklikken.

Screenshot-2024-09-13-171657.png

Laat me niet lachen... Die 3-4% is toch echt met de mensen lachen...

Zo... M'n geld uit Keyplan weggehaald en ook naar Interactive Brokers. Wat is dit toch een shitshow van de Belgische banken.

Keytrade zou beter hun kosten verminderen en net als Degiro of andere lowcost brokers met een playlist werken. Het zal hen op lange termijn meer opbrengen dan hun Franse aandeelhouders kunnen dromen, maar intussen ben ik wel weg!

Screenshot-2024-09-13-171657.png

Laat me niet lachen... Die 3-4% is toch echt met de mensen lachen...

Zo... M'n geld uit Keyplan weggehaald en ook naar Interactive Brokers. Wat is dit toch een shitshow van de Belgische banken.

Keytrade zou beter hun kosten verminderen en net als Degiro of andere lowcost brokers met een playlist werken. Het zal hen op lange termijn meer opbrengen dan hun Franse aandeelhouders kunnen dromen, maar intussen ben ik wel weg!
ik zit ook nog met een keyplan en zou dat ook graag bij de rest in een ETF steken maar ik zie nergens een optie om alles te verkopen?
hoe heb jij dat gedaan?

ik zit ook nog met een keyplan en zou dat ook graag bij de rest in een ETF steken maar ik zie nergens een optie om alles te verkopen?
hoe heb jij dat gedaan?
Er is een pdf formulier die je moet invullen, tekenen, kopie eID bijvoegen en doormailen. Dan kan het wel een weekje of 2 duren eer alles verkocht is en je geld beschikbaar is op je effectenrekening. Ze houden dan ook nog eens rekening met D+2 valutadatum per fonds, en storten pas eens alles verkocht is terug.

Ik raad wel totaal Keytrade niet aan om in ETFs te beleggen, de kosten zijn echt *veel* te hoog en knagen op lange termijn aan je kapitaal afhankelijk van hoeveel keren je jaarlijks koopt. Wat je ook kan doen is per kwartaal beleggen i.p.v. maandelijks, om die hoge kosten te verminderen in proportie met je aankoop.

Er is een pdf formulier die je moet invullen, tekenen, kopie eID bijvoegen en doormailen. Dan kan het wel een weekje of 2 duren eer alles verkocht is en je geld beschikbaar is op je effectenrekening. Ze houden dan ook nog eens rekening met D+2 valutadatum per fonds, en storten pas eens alles verkocht is terug.

Ik raad wel totaal Keytrade niet aan om in ETFs te beleggen, de kosten zijn echt *veel* te hoog en knagen op lange termijn aan je kapitaal afhankelijk van hoeveel keren je jaarlijks koopt. Wat je ook kan doen is per kwartaal beleggen i.p.v. maandelijks, om die hoge kosten te verminderen in proportie met je aankoop.
ok merci voor de info.
nee nee weet ik, ik zit met de rest van aandelen en ETFs bij Saxo ;)

Vanwege deadlines op werk, kids en nieuw werk vrouw heb ik afgelopen weken niet echt het financiele opgevolgd (en dus trein gemist?)
ik heb nog een goede 60k staan die ik niet op etf's wil plaatsen (dus max 2 jaar wil beleggen)
wat zijn beste opties nog op heden?

termijnrekeningen:

obligaties/staatsbon:
ik verneem via vriend:
https://www.boerse-frankfurt.de/bond/de0001108777-deutschland-bundesrepublik-0-000-15-25 ( 2% op 6 maand)
ik zie via bolero: nog vrij hoge kosten

Vanwege deadlines op werk, kids en nieuw werk vrouw heb ik afgelopen weken niet echt het financiele opgevolgd (en dus trein gemist?)
ik heb nog een goede 60k staan die ik niet op etf's wil plaatsen (dus max 2 jaar wil beleggen)
wat zijn beste opties nog op heden?

termijnrekeningen:

obligaties/staatsbon:
ik verneem via vriend:
https://www.boerse-frankfurt.de/bond/de0001108777-deutschland-bundesrepublik-0-000-15-25 ( 2% op 6 maand)
ik zie via bolero: nog vrij hoge kosten
https://www.boerse-frankfurt.de/anleihe/de0001141810-deutschland-bundesrepublik-0-000-20-25

2.93% op nog ongeveer 7 maanden.
Kost 3€ bij Degiro.

Terug
Bovenaan