Wat doen jullie met vrijgekomen staatsbon?

Ik investeer het geld van mijn staatsbon

• Totaal aantal stemmers
    95
Vandaag ingetekend bij KBC. Ik was al klant, dus geen gedoe met een nieuwe bank. 3,80 bruto
Telefonisch op 5min geregeld.

Bij ons heeft de staatsbon wel gewerkt om slapend geld actief te krijgen. Mijn risico-averse partner wou niet beleggen met gezamenlijk spaargeld.
De staatsbon en nu een termijnrekening heb ik er wel door gekregen. "risico nul in ruil voor een klein maandloon"

Weinig mensen hier die interesse tonen in een tak 21 blijkbaar, maar toch in een termijnrekening.
Ethias geeft 8 jaar lang ongeveer 3% netto.
Dus als je zoals Pan hierboven een "risicoloze" investering wil, en je kan het bedrag voor 8 jaar missen, waarom zou je dan kiezen voor een termijnrekening op 1 jaar, als je weet de rentes dalende zijn?
Binnen 1 jaar gaat die termijnrekening/spaarrekening waarschijnlijk minder opbrengen dan nu.
Tenzij je het natuurlijk gaat beleggen met bijhorend risico.

Ikzelf ga een deel in die tak 21 steken, omdat ik niet voor de volle 100% in aandelen wil zitten.

ze moeten het maar weten!

Argenta bijvoorbeeld: hun interessantste termijnrekening, was op anderhalf jaar. Maar die kon je niet openen online. moest je voor langs gaan naar het kantoor!

alle andere, mindere interessante, kon je wel online regelen :rolleyes:
Ik heb er ook geen compassie mee zu.
Ze hebben jaren veel verdiend op de kap v de arme Belgische trouwe spaarders en nu plots was stress door die staatsbon dat iedereen wegloopt nr de concurrentie. Hehe

Vandaag ingetekend bij KBC. Ik was al klant, dus geen gedoe met een nieuwe bank. 3,80 bruto
Telefonisch op 5min geregeld.

Bij ons heeft de staatsbon wel gewerkt om slapend geld actief te krijgen. Mijn risico-averse partner wou niet beleggen met gezamenlijk spaargeld.
De staatsbon en nu een termijnrekening heb ik er wel door gekregen. "risico nul in ruil voor een klein maandloon"
Ik dacht dat ook, KBC is doorgaans vrij flexibel. Ik heb net ook gebeld, bestaande klant, en ik moet toch fysiek langsgaan op kantoor omdat het bedrag volgens hen te groot is. Beetje bizar…
Dus gelukkig maar dat ik nog een afspraak kreeg of ik kon er naar fluiten.

Ik dacht dat ook, KBC is doorgaans vrij flexibel. Ik heb net ook gebeld, bestaande klant, en ik moet toch fysiek langsgaan op kantoor omdat het bedrag volgens hen te groot is. Beetje bizar…
Dus gelukkig maar dat ik nog een afspraak kreeg of ik kon er naar fluiten.

Fysiek langsgaan bij de bank, dat is toch ook niet meer van deze tijd...

Ze dachten misschien, BG dus dat gaat hier over een astronomisch groot bedrag? ;)

Oei, ik zit in het buitenland dus ik moest deze week ook nog bellen, langsgaan ga ik zeker niet kunnen. Morgen eens werk van maken, ben benieuwd.

Fysiek langsgaan bij de bank, dat is toch ook niet meer van deze tijd...

Ze dachten misschien, BG dus dat gaat hier over een astronomisch groot bedrag? ;)
I wish :biglaugh: gaat niet over gigantische bedragen dus ik vond het enigszins bizar.

Nuja je kan over elke bank wel wat zeggen... Het geld staat nog bij BNP en het is afwachten of dat voor het weekend nog bij KBC geraakt (het is beschikbaar vanaf morgen), tenzij ik een instant overschrijving doe waarvoor ze dan wel 6+ EUR aanrekenen :laugh:

Weinig mensen hier die interesse tonen in een tak 21 blijkbaar, maar toch in een termijnrekening.
Ethias geeft 8 jaar lang ongeveer 3% netto.
Dus als je zoals Pan hierboven een "risicoloze" investering wil, en je kan het bedrag voor 8 jaar missen, waarom zou je dan kiezen voor een termijnrekening op 1 jaar, als je weet de rentes dalende zijn?
Binnen 1 jaar gaat die termijnrekening/spaarrekening waarschijnlijk minder opbrengen dan nu.
Tenzij je het natuurlijk gaat beleggen met bijhorend risico.

Ikzelf ga een deel in die tak 21 steken, omdat ik niet voor de volle 100% in aandelen wil zitten.
De rentes zijn op korte termijn misschien dalende, maar zullen op middenlange termijn volgens mij toch weer stijgen 🤔.

MeDirect is gisteren al gestopt met de verhoogde rentes op bepaalde termijnrekeningen. Blijkbaar nog net op tijd ingetekend dus begin deze week.

Ik lees hier nergens 4% op alle voorafgaande pagina's dus jouw voorstel is volgens mij (hier) het beste
Is wel maar voor 6 maanden. Is denk ik idd 1 van de hoogste. Maar denk dat velen 1 jaar of 13 maanden genomen hebben. Ik heb eind juni ingeschreven op de forward plus termijnrekeningen van KBC. Dat was toen 3% minimum voor 6 maanden en 2,75% minimum voor 12 maanden, maar met aanpassing naar de beste voorwaarden die nu van toepassing zijn. Dat is nu resp. 4% op 6 maanden en 3,8% op 1 jaar (huidige is 13 maanden).

Moet je daarvoor klant zijn bij KBC? Moet je daarvoor een afspraak maken bij KBC of kan dat ook gewoon online?
Ik heb destijds een afspraak gemaakt. Was al klant en had een jaar geleden ingeschreven op de staatsbon. Indien ik niet een jaar geleden ingeschreven had op de staatsbon, zou ik normaal gezien dit % voor het bedrag dat ik in de staatsbon gestoken had, nu niet krijgen. Als je geld op een andere bank dan KBC hebt staan, kan je met dat geld wel nog (tijdelijk tot maximum 15/09) aan deze % bij KBC intekenen.

Wat zou deze inkoopkost van 0,75% zijn?
Een "boete" van 0,75% als je het kapitaal voor de vervaldatum opvraagt?

Er zijn geen inteken- of beheerskosten op de KBC-Termijnrekening 13M start 1609. De inkoopkostbedraagt 0,75% van het uitstaand kapitaal. Zie ‘Opvraagbaarheid’.

Inderdaad. Dat zou volgens mij een maximumpercentage zijn. Indien je het vrij dicht bij de deadline terug opvraagt kan dat % misschien lager zijn.

Bij mij zijn de termijnrekeningen bij KBC ondertussen al 3 dagen aan het lopen, en te zien in mijn KBC app. Dit omdat ik deelnam aan de voorinschrijving.

Terug
Bovenaan