Wat doen jullie met vrijgekomen staatsbon?

Ik investeer het geld van mijn staatsbon

• Totaal aantal stemmers
    95
Omdat de voorspelling is dat de rentes verder gaan dalen en wat ook nog een reden kan zijn is om je "vers" geld over te heuvelen naar hun met de aantrekkelijkste voorwaarden en je dit dan uit het "oog" verliest zodat de bank alsnog jouw geld ter beschikking heeft.
Ah op die manier
Eens kijken hoeveel rekening kost.
3 maanden is net voor de badkamerrenovatie

Dat klopt ook wel, ja.
Neen Gassy, dat klopt langs geen kanten. Berkshire Hathaway is al jaren goed voorbereid om verder te opereren zonder Buffett/Munger aan het stuur, Buffett is de laatste jaren al minder betrokken bij het operationele beleid ervan. Het overlijden van Buffett zou nauwelijks een impact hebben op de operationele cashflows binnen Berkshire.
Op HLN lees ik wel wat tegenstrijdige artikels. Daar lijkt het precies alsof je een nieuwe klant moet worden om die termijnrekening te kunnen openen. Is het niet zo dat die voorwaarden telt zo lang als je van de ene rekening naar de andere rekening overschrijft en dat "nieuw" geld kunt plaatsen op die termijnrekening? Daarvoor kan je toch ook een bestaande klant zijn?
Voor een termijnrekening heb ik enkel bij DB gezeten en daar waren die voorwaarden (rentes) voor iedereen van toepassing, nieuw of oud geld.
Ik heb wel gelezen dat die spaarrekeningen bij de grootbanken enkel toegankelijk zouden zijn voor nieuw geld, maar dan moet je gewoon zo snel mogelijk je geld bij je huidige bank weghalen en naar een nieuwe bank verplaatsen.

Neen Gassy, dat klopt langs geen kanten. Berkshire Hathaway is al jaren goed voorbereid om verder te opereren zonder Buffett/Munger aan het stuur, Buffett is de laatste jaren al minder betrokken bij het operationele beleid ervan. Het overlijden van Buffett zou nauwelijks een impact hebben op de operationele cashflows binnen Berkshire.
Dat klopt misschien ook wel, maar dat de dood van Buffett op korte termijn een negatieve impact zal hebben op BRKb beurskoers, lijkt mij niet meer dan logisch. Die terugval zal dan wel een aankoopmoment zijn.

Heb mijn staatsbon + intrest al terug op de rekening gestort gekregen.

... en terug weggesluisd (voorlopig spaarrekening met hoge intrest).

Laatst bewerkt:
Hier ook proper gestort.
Ik had eigenlijk verwacht dat m'n eigen bank (Crelan) ook wel met iets ging afkomen. 't is daar heel stil.

Hier ook proper gestort.
Ik had eigenlijk verwacht dat m'n eigen bank (Crelan) ook wel met iets ging afkomen. 't is daar heel stil.
Ik zit al jaren bij die mannen omdat ze indertijd de beste hypotheekrentes gaven. De voorbije 10 jaar kan ik me eigenlijk geen enkel moment voor de geest halen dat zij een relevant product hebben uitgebracht of een spaarrente hadden dat de moeite was. Ik houd mijn spaarrekening daar op 0€ en mijn zichtrekening rond de 1.000€ (of lager). Nu denk ik ook wel dat ze daar veel slapende rekeningen hebben, dus waarom zouden ze überhaupt de moeite nemen?

Alles in IWDA gestoken. Natuurlijk direct daarna een dipje van 0.5%.
Kheb die app maar van mijn telefoon verwijderd en ik kijk wel binnen een paar weken nog eens.
Ik heb er een klein beetje stress door nu er net geen 100k op staat. Yikes.

Veel te groot risico dat je neemt. Je had beter je 100k verspreid belegd door maandelijk IWDA aan te kopen voor een bepaald bedrag. Daardoor koop je eens aan hoge en lage koers en word je risco verspreid idpv nu alles op een piekmoment aan te kopen.

Ik had die 100k verspreid op online spaarrekening (oa. Trade Republic & Santander bv.) waardoor je bv. bij Trade Republic maandelijks 3.75% bruto rente krijgt uitbetaald en daarvan maandelijks een stukje afneemt om in IWDA te stoppen. Je spaargeld rendeert dan maximaal zonder je geld vast te zetten voor 1 jaar.

Hier ook proper gestort.
Crelan
Crelan termijncontract
4,00%2,80%6 maanden€ 125
Crelan
Crelan termijncontract
3,85%2,695%9 maanden€ 125

Crelan termijncontract3,50%2,45%1 jaar € 125
sinds vandaag....

ik twijfel nog welke van de 3 ik ga nemen, om mijn vrijgekomen staatsbon geld in te pompen.

geen zin om naar andere bank te hollen...

EDIT: ik denk dat ik die 2e ga nemen op 9 maand. daarna zie ik dan wel weer

Laatst bewerkt:
Ik twijfel nog tussen volgende zero coupon bond, dewelke normaal ~2.71% netto oplevert:

Dit is echter een nieuwe wereld voor mij, waar ik ietwat terughoudend over sta gezien de onduidelijkheid mbt TOB bijvoorbeeld.

Parallel hieraan waarschijnlijk een medirect essential rekening, dewelke 2.8% netto oplevert (dit is wel max 25k).

Iemand ervaring met bovenstaande?

Ik twijfel nog tussen volgende zero coupon bond, dewelke normaal ~2.71% netto oplevert:

Dit is echter een nieuwe wereld voor mij, waar ik ietwat terughoudend over sta gezien de onduidelijkheid mbt TOB bijvoorbeeld.

Parallel hieraan waarschijnlijk een medirect essential rekening, dewelke 2.8% netto oplevert (dit is wel max 25k).

Iemand ervaring met bovenstaande?
Er zijn betere staatsbons imo, hier al verschillende keren vermeld. TOB is niet verschuldigd op de grote zero coupon gov bonds ..

Ik hoorde van een bankier vandaag dat hij meer dan 200 oproepen op z'n telefoon gekregen had, lol.

In het algemeen creëren banken en de media ook een hype over verschillen van <0,5% netto interest. En als je dan nog veel klanten hebt die het niet zelf online regelen - of eventueel bij een bank werkt die niet duidelijk is over de spelregels...

In het algemeen creëren banken en de media ook een hype over verschillen van <0,5% netto interest. En als je dan nog veel klanten hebt die het niet zelf online regelen - of eventueel bij een bank werkt die niet duidelijk is over de spelregels...
Inderdaad heel veel hype in de media en zelfs hier (nochtans een vrij goed geïnformeerd en hoogopgeleid publiek) voor wat uiteindelijk neerkomt op wat kruimels.
0,1-0,3% netto verschil en iedereen maakt afspraak bij de bank, hln doet een live « geld staatsbon herinvesteren » marathon met financiële experts, enzoverder.
Wat een grote grap als je erover nadenkt.

Inderdaad heel veel hype in de media en zelfs hier (nochtans een vrij goed geïnformeerd en hoogopgeleid publiek) voor wat uiteindelijk neerkomt op wat kruimels.
0,1-0,3% netto verschil en iedereen maakt afspraak bij de bank, hln doet een live « geld staatsbon herinvesteren » marathon met financiële experts, enzoverder.
Wat een grote grap als je erover nadenkt.

Op BG heb ik de indruk dat er erg naar gekeken wordt net omdat het een goed geïnformeerd publiek is dat het maximum wil eruit halen, zelfs al scheelt het maar een fractie van een procent verschil? Of om écht in BG stijl te blijven, gaat het om zo'n astronomische bedragen dat zelfs 0,1% rendement de moeite is...

Beetje zoals mensen die zich heel erg bezig houden met ETFs en helemaal "losgehen" op een verschil in kosten van 0,1% per jaar of minder :)

Hier ook nog aan het twijfelen en maar weinig zin om nog een bank erbij te nemen voor minimale 0,xx% verschillen.
Parkeren op mijn Keytrade High Fidelity rekening aan 2.55% lijkt de makkelijke oplossing maar ik vrees dat ze die rente in het komende jaar wel gaan verlagen.
Ik kan het ook overzetten naar mijn ING en daar 80% vastzetten in de promo termijnrekening...met de andere 20% wil ik wel eens een groter risico nemen.

Dat klopt misschien ook wel, maar dat de dood van Buffett op korte termijn een negatieve impact zal hebben op BRKb beurskoers, lijkt mij niet meer dan logisch. Die terugval zal dan wel een aankoopmoment zijn.
Ik zit dat nu ook wel te denken om wat BRK-b te kopen als spreiding om niet alles in IWDA te hebben.

Terug
Bovenaan