Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We zijn bijna twee jaar later en ik vermoed dat voor velen van ons opnieuw een hoop geld zal vrijkomen.
Iemand al een idee wat hij of zij met dat geld gaat doen? Nog even afwachten of de banken opnieuw gaan 'stunten'.
ING is in ieder geval al aan het rondbellen om fondsen/ gestructureerde obligaties te slijten.Dat afwachten zal een maat voor niets zijn vrees ik - ze gaan niet stunten maar stuntelen met lage rendementen of wat complexere zaken genre combo obligatie/aandelen. Een mens zou ergens wat betrouwbare en bereikbare bedrijfsobligaties moeten kunnen oppikken om wat rendement te behalen vrees ik - maar hier niet voldoende thuis in die markt.
Mijne staat nu ook bij kbc tot 16/10, wat stellen ze nu voor?KBC is ook aan het rondbellen...
KBC is ook aan het rondbellen...
Ben niet geweest. Geen interesse heb ik hen gezegd.Mijne staat nu ook bij kbc tot 16/10, wat stellen ze nu voor?
Vastgoed geeft al ettelijke jaren het meeste rendement. Als ik zie wat ons huisje nu al zou kosten vergeleken met 10 jaar geleden... in ons geval hebben we daar al meer dan 100k winst op (ooit 250k betaald en wij zouden nu makkelijk 350k mogen vragen)Ik denk dat ik mijn woonkrediet vervroegd ga aflossen.
Kortzichtig en niet correct. Vastgoed (specifieke woningen, niet de gemiddelden) volgen zo goed als de inflatie. Dus dat zou €330k zijn nu, maar laat ons nog zeggen dat je er inderdaad €350k voor zou krijgen. Pak dat je nog verhuurt (10j aan gemiddeld €1000/maand, wat al heel optimistisch gerekend is), komt er €120k bij. Laten we zelfs geen rekening houden met belastingen of andere kosten, dan ga je na 10j van €250k naar €470k.Vastgoed geeft al ettelijke jaren het meeste rendement. Als ik zie wat ons huisje nu al zou kosten vergeleken met 10 jaar geleden... in ons geval hebben we daar al meer dan 100k winst op (ooit 250k betaald en wij zouden nu makkelijk 350k mogen vragen)

https://www.beyondgaming.be/threads/etfs-trackers-indexing-passive-investing-mutual-funds.1593/via welke weg kan ik dit het beste doen volgens jou?

Ik geef geen financiëel advies. Dat was een voorbeeld, het eerste dat mij te binnen schoot en direct al veel hoger rendement dan je vastgoed voorbeeld. Je kan het eens op het beurs onderdeel van dit forum vragen of aan je bankier.Bij mij komt er binnenkort 85k vrij, zou jij dit in een S&P500 tracker plaatsen voor de komende 10 jaar? Indien wel, via welke weg kan ik dit het beste doen volgens jou?
Bij mij komt er binnenkort 85k vrij, zou jij dit in een S&P500 tracker plaatsen voor de komende 10 jaar? Indien wel, via welke weg kan ik dit het beste doen volgens jou?
noch anonieme mensen op het internet.
Deze stelling is onjuist, equities (aandelen) verslaan qua rendement jaar na jaar vastgoedbeleggingen (al sinds het rendement van equities gevolgd wordt geloof ik zelfs). Je moet daarvoor niet op voorhand weten welke aandelen x10 gaan stijgen in prijs, gewoon grote trackers kopen op brede aandelenindices volstaat al.Vastgoed geeft al ettelijke jaren het meeste rendement. Als ik zie wat ons huisje nu al zou kosten vergeleken met 10 jaar geleden... in ons geval hebben we daar al meer dan 100k winst op (ooit 250k betaald en wij zouden nu makkelijk 350k mogen vragen)
Waar kan je deze ISIN codes terugvinden? Of een lijst hiervan opzoeken?Staatsbon rendementen van ZC obligaties, voor de geïnteresseerden (rendementen zijn netto rentes, want geen coupons).
Beter dan wat de gemiddelde bankdeposito biedt imo.
![]()
Deze stelling is onjuist, equities (aandelen) verslaan qua rendement jaar na jaar vastgoedbeleggingen (al sinds het rendement van equities gevolgd wordt geloof ik zelfs). Je moet daarvoor niet op voorhand weten welke aandelen x10 gaan stijgen in prijs, gewoon grote trackers kopen op brede aandelenindices volstaat al.