Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Persona 5 uitgespeeld.
Het heeft lang geduurd maar na enkele langere onderbrekingen kreeg het spel me toch steeds terug hooked. Wat een trip eigenlijk.
Heb lang niet alle confidants gemaxt, dus ik heb wsl nog wat gemist. Wsl onmogelijk op 1 playtrough?
Haast onmogelijk om ze te maxen op één enkele playthrough.
Als je NG+ start is er wel niet veel meer om te raisen dus daar gaat dit vlot.

Ghost of a Tale

Tegengekomen op GamePass en ben enorm verrast in de positieve zin. Zeer goede writing, prachtige graphics en ook de level design is top. De gameplay en stealth zijn vrij simplistisch maar doet weinig af van de kwaliteit van het spel.

Ori and the will of the wisps.

Prachtige game. Is waarschijnlijk zo een game die ik nooit zou kopen (ondanks de goede reviews) maar door gamepass toch eens geïnstalleerd en ik heb het mij nog niet beklaagd.

Assassin's Creed Odyssey

Mijn korte review over hoe het aanvoelt om AC Odyssey uit te spelen:

tenor.gif

En een beetje langer:
AC Odyssey combineert het beste en het slechtste van Ubisoft spellen. Je wordt gedropt in een zeer mooie open wereld met veel aandacht voor details van het oude Griekenland. Het verhaal en de personages vond ik ook wat interessanter dan in (het achteraf gezien nogal matige) AC Origins. De eerste 5-10u zijn Ubisoft spellen daarom wel tof, met telkens nieuwe regio's en plekken om te ontdekken. Maar dan komt een typisch Ubisoft probleem op de voorgrond. De ontwikkelaars beschikken niet over voldoende creativiteit om die grote, in dit geval zelfs gigantische wereld op een leuke manier voldoende op te vullen. Het gevolg is dat er veel herhaling in de locaties binnensluipt en je tientallen bijna identieke bandietenkampen, forten, tempeltjes enzovoort tegen komt.

Maar wat een beetje erger is, is dat die repetitie ook terugkomt bij de quests en algemene gameplay. Odyssey heeft net zoals Origins vrij light RPG gameplay, met een aangenaam vechtsysteem waar niet al te veel diepte in zit. Na een tijdje vond ik wat wapens die me lagen en bleef ik die de rest van het spel gebruiken. Ook qua quests is er een hoop copy/paste werk bij, met weinig variatie in de dingen die je moet doen. Na een tijdje besloot ik de side quests wat te negeren en me op het hoofdverhaal te focussen, maar net op dat moment kwam ik een vervelend geval van level gating tegen, waar ik ineens 4 of 5 levels moest stijgen om de volgende main quest te kunnen doen. En dus gedwongen werd om een paar uur sidequests op te ruimen...

Ondanks al deze toch wel serieuze punten van kritiek, heb ik me er wel grotendeels mee geamuseerd en vind ik het zeker een verbetering na AC Origins. Ergens zijn deze Ubisoft spellen een beetje te vergelijken met een goeie hamburger als je een tijdje haute cuisine hebt gegeten. Als de goesting er is, gaat dat op het goeie moment ook vlot binnen. Alleen is dit een veel te grote, maar dan ook echt véél te grote hamburger. Ik ga de komende tijd er wel naar terugkeren omdat ik nu eenmaal een completist ben, maar toch tussendoor afwisseling zoeken met andere spellen.

Conclusie: voor mij was dit een goed spel van 15u dat uitgerekt werd over 40u.

RDR2 reward je zeer slecht om de bad guy uit te hangen. Aan de andere kant vond ik persoonlijk wel niet dat het personage leunde naar een bad guy en heb dit dus ook bijna nooit gedaan tenzij de story het anders wou.. kzou zeggen kuddos, want ik was ook niet de grootste RDR2 fan, maar vond hem wel nog steeds steen goed. Eertste helft van het spel vond ik persoonlijk beter dan het 2de. Also, geld tekort heb ik nooit gehad, ik voelde me steeds veel te rijk, wat het verhaal helemaal niet ten goede deed. Kwa financiele balance zat het behoorlijk slecht in het spel, één van de enige min punten wel :)
Ik vond het onmogelijk om in dat spel de good guy te zijn. Ik had constant bounties en uw karma positief houden is zeer moeilijk. Nadeel is dan weer dat bounty snel oploopt en ik tot vrij ver in de game moeite had om ze af te betalen, en ik soms zeer lang met een bounty bleef zitten. 2e nadeel is dat de bad guy uithangen inderdaad niet opbrengt. Ik vond treinen overvallen wel leuk (hoewel, automatisch bounty krijgen was belachelijk) maar dat bracht quasi geen geld op. Het was de hoofpijn eigenlijk niet waard.

Al bij al wel een goeie game. Door de setting en verhaal loopt alles inderdaad wat trager maar toch van genoten. Enkel het einde vond ik dom.

Begonnen aan Hellblade. Zeer leuke game tot nu toe! Ik hoop alleen dat ik straks niet echt stemmetjes begin te horen. :unsure:
Ik moet daar nog aan beginnen en overweeg mijn vrouw te introduceren in games met deze. Zou die tof zijn om mee te kijken?

Ik vond het onmogelijk om in dat spel de good guy te zijn. Ik had constant bounties en uw karma positief houden is zeer moeilijk.
Amai, ik heb dat spel compleet omgekeerd ervaren. o_O

Ik had op het einde 3 keer meer geld dan wat heel het verhaal ging op brengen, wat het ongelofelijk onrealistisch en onlogisch maakte.
Karma was echt helemaal positief en ging enkel eens naar beneden als dit geforceerd werd door bepaalde missies die je lieten slechte dingen doen. Nu ik speel die spellen ook nooit guns blazing en ga er meestal chill door. Beetje geld verdienen hier en daar met poker of wat hunten en de bende goed voorzien van een centje. Vond totaal niet dat ze u de negatieve kant op duwde, in tegendeel.

aan het begin had ik ook wat moeite om geld te krijgen, maar op een bepaalde moment keerde dat wel. Loop nu al een tijd met +3000$ rond en weet eigenlijk niet voor wat ik het nodig heb. Zit nu ongeveer op 60% van de game. Verhaal is wel meeslepend en emotioneel geworden nu. Heb ook achievement vn volledige balk good guy door de side-quests en die popup quests.
Maar op zich zijn er toch genoeg ergernissen:
- verhaal gaat wel heel traag.
- het wandelen en paardrijden dat soms frustrerend traag gaat, vooral in kamp of tijdens cutscenes.
- 20 man doodschieten, hen willen looten maar dan begint er een cutscene en daarna is iedereen verdwenen of beland je ergens anders.
- je wapens niet kunnen verkopen terwijl je er veel zou kunnen looten en er ook gewoon teveel in eigen stock zitten
- de crafting van trinkets en garnment is imo overbodig (zeker omdat ge een halve map moet afrijden met uw perfect pelts)
- uw wapens die na een rit elke keer weer van uw rug verdwenen zijn. Toch al een paar keer in een shootout beland met enkel mijn pistolen :p
- de enorme verplaatsingen, alhoewel er ook wel een fast travel is, maar daarvoor moet je eerst je kamp opzetten. Die verplaatsingen houden me tegen om bijv. paarden of koetsen te pikken, want ge zijt telkens minstens 10 minuten kwijt om naar zo`n buyer te rijden. Net ook bijv. de Legendary Wolf geschoten. Dat is dan een kwartier rijden voor zo`n crafter te bereiken en dan bleek dat ik nog een andere pels moest hebben om eigenlijk iets te kunnen craften. Dan vloekt ge wel effe, vooral omdat mijn volgende mainmission terug aan dat leefgebied van de wolf is. :p
- gemaskerd een gebouw overvallen en toch van 15 naar 198 bounty gaan. De winst van dat gebouw was direct weg (niet dat ik bounties betaal).
- teveel extra stuff, zoals kaartjes verzamelen, dinosaurus locaties zoeken, treasure hunting, etc waarvoor je eigenlijk elk gebouw en elke vierkante kilometer moet afspeuren. Algoed niet verplicht. En natuurlijk fijn dat de makers dit er allemaal in gestopt hebben, maar trop is trop.

Positief:
- het verhaal op zich is prachtig: men leeft echt mee met de interactie tussen kampleden en de (innerlijke) strijd van Arthur
- de omgevingen: het vervuilde Saint-Denis, de swamps, het inteelt-dorpje, de bossen, etc zijn schitterend gebracht en voelen echt aan.
- De wereld voelt nooit leeg aan: elke zoveel minuten popt er wel een mini-quest op, overal kom je dieren tegen en regelmatig kruist er wel iemand uw pad. Bovendien komen bounty-hunters achter je aan en loop je soms in een hinderlaag.
- Je kan vissen: als je effe wil onspannen, kan je ook een vislijn uitslaan.
- goede varieteit in wapens.
- grappige `verborgen` missies, zoals een backroom bij een handelaar

Outriders, niet slecht wel veel van hetzelfde.

Zijt ge verplicht v die laatste ster te doen? Kunt ge niet gewoon terug op u map dingen kiezen wat ge nog wilt doen.na uitspelen.

FF7 Remake uitgespeeld & wat een game :love2: Nooit het origineel gespeeld dus kan niet vergelijken maar de gameplay is zo leuk en vlot en dan die graphics :drool:. Kan niet wachten op het vervolg alvast!

Starcraft 2 - alle campaigns en DLC herspeeld.

En het zal wel ijdele hoop zijn om ooit te hopen op een deel 3... :headshake:

Bezig met Carrion op GPU.

Top spel, hopelijk brengen ze hier toch nog een fysieke NS release van uit in retail.

Conclusie: voor mij was dit een goed spel van 15u dat uitgerekt werd over 40u.
Ben er nu drie weken aan bezig en kan er niet genoeg van krijgen. 48u al en misschien nog niet halverwege :crazy:.
Het is repetitief, maar dat boeit me gelukkig niet.
Spel is inderdaad immens. Heb de helft nog niet ontdekt.
Landschappen in de achtergrond zijn adembenemend en alles wat mythologie is vanuit Griekenland, daar heb ik een zwak voor.
Het enige storende (voorlopig) is de 'lange' walk naar de plek om te levelen in die ene grot, zonder mijn paard :(.

Ben er nu drie weken aan bezig en kan er niet genoeg van krijgen. 48u al en misschien nog niet halverwege :crazy:.
Het is repetitief, maar dat boeit me gelukkig niet.
Spel is inderdaad immens. Heb de helft nog niet ontdekt.
Landschappen in de achtergrond zijn adembenemend en alles wat mythologie is vanuit Griekenland, daar heb ik een zwak voor.
Het enige storende (voorlopig) is de 'lange' walk naar de plek om te levelen in die ene grot, zonder mijn paard :(.
Ik ben er ook nog altijd mee bezig, maar ik wissel telkens een avond of 2 à 3 Odyssey af met een ander spel. Dat breekt het repetitieve voor mij wat. Ben nu bezig met grotere sidequestlijnen en die zijn nu weer wat beter uitgewerkt. Blij dat ik dus nog verder bezig ben want het zou jammer zijn om die gemist te hebben, zeker omdat ik nu ineens ook in wat meer gevarieerde regio's terecht kom. Vind ook het hele gedoe met de cultists wel goed gevonden. En dan later nog de DLC's, dus ik vermoed dat ik ook nu nog maar in de helft van het totale spel zit :unsure:

Misschien dat ik in mijn post wat te veel op het negatieve focuste, want het is voor mij alvast een hele verbetering ten opzichte van Origins. Maar met wat meer focus en creativiteit zou het voor mij niet gewoon een goed spel, maar een zeer goed spel zijn.

*kuch* :unsure:

ahem.png

Dit was de eerste en enige AC die ik gespeeld heb sinds de originele.
Heel hard mee geamuseerd. Het enige dat ik maar niets vond was dat alle vijanden overal mee lvl scalen - hatelijk.

Heel leuke sfeer, grappige quests. Ik had wel al lang op voorhand afgeleid wie het hoofd van de cult ging zijn.
Bende malaka's!

/EDIT: Wel een dikke 86 uur aan versleten - ook wat DLC gespeeld.

Daaaaayyum, respect :p *kuch* flexer *kuch* :p

Ik heb gisteren voor de eerste keer de Bioshock Infinite DLC Burial at sea uitgespeeld.
Persoonlijk vond ik deel 3 de mindere van de trilogy en heb de DLC toen niet gekocht.
Bij de remastered edition zat deze erbij,,, kort maar krachtig. Leuke links naar de originele bioshock.

Daaaaayyum, respect :p *kuch* flexer *kuch* :p

Ik heb gisteren voor de eerste keer de Bioshock Infinite DLC Burial at sea uitgespeeld.
Persoonlijk vond ik deel 3 de mindere van de trilogy en heb de DLC toen niet gekocht.
Bij de remastered edition zat deze erbij,,, kort maar krachtig. Leuke links naar de originele bioshock.
Niks te flexen kerel :laugh:

Heb er (onverwacht) hard van genoten. Ik ga enkel voor een platinum als het spel echt leuk is.

Bioshock Infinite staat hier nog op de lijst van af te werken spelen.

Slechts 2 jaar geleden Bioshock 1 en 2 gespeeld.
Ten tijde van de release crashte de eerste Bioshock constant wegens een fout met de audio driver en toen nooit meer gespeeld.

Misschien de volgende FPS om af te werken.

Bioshock Infinite staat hier nog op de lijst van af te werken spelen.

Slechts 2 jaar geleden Bioshock 1 en 2 gespeeld.
Ten tijde van de release crashte de eerste Bioshock constant wegens een fout met de audio driver en toen nooit meer gespeeld.

Misschien de volgende FPS om af te werken.
Wat bij deel 3 voor mij persoonlijk ontbrak was exploratie.
Elke level in deel 1 en 2 waren gigantisch grote levels met vertakkingen naar delen van de stad die optioneel waren (gewoon wat meer loot verzamelen of meer toegang tot de lore krijgen). Deel 3 voelt meer lineair aan.
Desalniettemin, een goeie game.

Wat bij deel 3 voor mij persoonlijk ontbrak was exploratie.
Elke level in deel 1 en 2 waren gigantisch grote levels met vertakkingen naar delen van de stad die optioneel waren (gewoon wat meer loot verzamelen of meer toegang tot de lore krijgen). Deel 3 voelt meer lineair aan.
Desalniettemin, een goeie game.
Drie heeft mij nooit overtuigd eerlijk gezegd en eerlijk is eerlijk, twee was ook al veel minder dan één.

Bioshock 1 is wel echt een masterpiece.

Terug
Bovenaan