aan het begin had ik ook wat moeite om geld te krijgen, maar op een bepaalde moment keerde dat wel. Loop nu al een tijd met +3000$ rond en weet eigenlijk niet voor wat ik het nodig heb. Zit nu ongeveer op 60% van de game. Verhaal is wel meeslepend en emotioneel geworden nu. Heb ook achievement vn volledige balk good guy door de side-quests en die popup quests.
Maar op zich zijn er toch genoeg ergernissen:
- verhaal gaat wel heel traag.
- het wandelen en paardrijden dat soms frustrerend traag gaat, vooral in kamp of tijdens cutscenes.
- 20 man doodschieten, hen willen looten maar dan begint er een cutscene en daarna is iedereen verdwenen of beland je ergens anders.
- je wapens niet kunnen verkopen terwijl je er veel zou kunnen looten en er ook gewoon teveel in eigen stock zitten
- de crafting van trinkets en garnment is imo overbodig (zeker omdat ge een halve map moet afrijden met uw perfect pelts)
- uw wapens die na een rit elke keer weer van uw rug verdwenen zijn. Toch al een paar keer in een shootout beland met enkel mijn pistolen

- de enorme verplaatsingen, alhoewel er ook wel een fast travel is, maar daarvoor moet je eerst je kamp opzetten. Die verplaatsingen houden me tegen om bijv. paarden of koetsen te pikken, want ge zijt telkens minstens 10 minuten kwijt om naar zo`n buyer te rijden. Net ook bijv. de Legendary Wolf geschoten. Dat is dan een kwartier rijden voor zo`n crafter te bereiken en dan bleek dat ik nog een andere pels moest hebben om eigenlijk iets te kunnen craften. Dan vloekt ge wel effe, vooral omdat mijn volgende mainmission terug aan dat leefgebied van de wolf is.

- gemaskerd een gebouw overvallen en toch van 15 naar 198 bounty gaan. De winst van dat gebouw was direct weg (niet dat ik bounties betaal).
- teveel extra stuff, zoals kaartjes verzamelen, dinosaurus locaties zoeken, treasure hunting, etc waarvoor je eigenlijk elk gebouw en elke vierkante kilometer moet afspeuren. Algoed niet verplicht. En natuurlijk fijn dat de makers dit er allemaal in gestopt hebben, maar trop is trop.
Positief:
- het verhaal op zich is prachtig: men leeft echt mee met de interactie tussen kampleden en de (innerlijke) strijd van Arthur
- de omgevingen: het vervuilde Saint-Denis, de swamps, het inteelt-dorpje, de bossen, etc zijn schitterend gebracht en voelen echt aan.
- De wereld voelt nooit leeg aan: elke zoveel minuten popt er wel een mini-quest op, overal kom je dieren tegen en regelmatig kruist er wel iemand uw pad. Bovendien komen bounty-hunters achter je aan en loop je soms in een hinderlaag.
- Je kan vissen: als je effe wil onspannen, kan je ook een vislijn uitslaan.
- goede varieteit in wapens.
- grappige `verborgen` missies, zoals een backroom bij een handelaar