Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ender Magnolia kan je misschien wel rebooten.
Ken ik niet, tis ook niet dat ik geen games heb ofzo, ik heb gelijk de motivatie en zin niet om iets te starten ofzo kweni.. Der zijn veel zaken waar ik over denk maar dan uiteindelijk gewoon toch weer niet aan begin.

Dan ist effkes tijd voor niks misschien?
Als het kort mag zijn, "a short hike". Uitstekende "palate cleanser". "Still Wakes the Deep" voor de getraumatiseerde versie :p

Nog eens aan Tarkov begonnen, maar dit keer in een SPT modded jasje.
Heerlijk hoeveel beter dat is. Veel QoL mods en het spel lekker aanpassen naar hoe ik het wil.
Weinig andere games die EFT benaderen kwa game feeling imo.
Was hier niet bewust van ... ziet er super cool uit.
Hoe speelt die SPT?

Was hier niet bewust van ... ziet er super cool uit.
Hoe speelt die SPT?
Niet bewust van EFT of SPT?

Ge hebt sowieso een versie van Escape From Tarkov nodig want SPT haakt hier op in.
Verder is het even tweaken in de SAIN mod want de bot AI is nogal brutal, maar voor de rest speelt het vlot en aangenaam.
Check zeker ook StarVox op youtube voor SPT content of zijn site med modlist: https://starvox.notion.site/StarVox-s-SPT-3-10-5-Mod-Guide-v1-0-0-15647ac3697780b49e2dc2e6a24bd214
Er zijn mods om de bots ook te laten questen en looten, extra traders in de game te steken met hun eigen quests, toevoeging van battle belts, extra weapon config etc etc.

Ken ik niet, tis ook niet dat ik geen games heb ofzo, ik heb gelijk de motivatie en zin niet om iets te starten ofzo kweni.. Der zijn veel zaken waar ik over denk maar dan uiteindelijk gewoon toch weer niet aan begin.

Bunkerbudy is No rest for the wicked een optie ? Een game met toch een beetje een uitdaging die je toch graag terug ziet in games ? Cheerz :-)

Medievil 2 op ps5 via de playstation classics

Damn dit spel heeft zoveel mankementen dat ik men nostalgiebril nauwelijks nog op kan houden. Besturing is enorme jank want Dan kent slechts twee looptechnieken: spastisch zwenkelen en onnauwkeurig lopen. De game is verplicht om u constant health-fountains te geven omdat vijanden onnozel veel schade aanrichten en fall-damage u met een simpele misstap naar het game-over scherm stuurt. De camera is ook rampzalig en geeft u zodanig weinig controle dat je echt nooit zeker bent over waar je heen stuurt.

De Britse humor en cartoony gothic-stijl doen wel iets om het interessant te houden, maar verder is het gewoon frustrerend geweest om deze te herspelen.

Het is fijn dat Sony enige moeite doet om deze oude PS1-games terug wat leven te geven, maar ze houden het beter bij andere titels. Games gelijk Kula World, Tekken 3, Syphon Filter, Vagrant Story.. besturen allemaal veel beter en zijn anno 2025 nog steeds perfect speelbaar.

Medievil 2 op ps5 via de playstation classics

Damn dit spel heeft zoveel mankementen dat ik men nostalgiebril nauwelijks nog op kan houden. Besturing is enorme jank want Dan kent slechts twee looptechnieken: spastisch zwenkelen en onnauwkeurig lopen. De game is verplicht om u constant health-fountains te geven omdat vijanden onnozel veel schade aanrichten en fall-damage u met een simpele misstap naar het game-over scherm stuurt. De camera is ook rampzalig en geeft u zodanig weinig controle dat je echt nooit zeker bent over waar je heen stuurt.

De Britse humor en cartoony gothic-stijl doen wel iets om het interessant te houden, maar verder is het gewoon frustrerend geweest om deze te herspelen.

Het is fijn dat Sony enige moeite doet om deze oude PS1-games terug wat leven te geven, maar ze houden het beter bij andere titels. Games gelijk Kula World, Tekken 3, Syphon Filter, Vagrant Story.. besturen allemaal veel beter en zijn anno 2025 nog steeds perfect speelbaar.
Jaa, heb het na twee levels toch uitgezet, was grote fan van Medievil 1 en heb 2 enkel demo kunnen spelen vroeger, dus keek wel uit naar deze. Maar zoals je beschrijft is dit quasi onspeelbaar door de mankementen van toen.

Dan maar met Ender Magnolia begonnen, nadat ik hier een half jaar geleden Ender Lillies had leren kennen, speelt weer heerlijk weg.

Indiana Jones and the great circle, speciaal mijn Xbox abbo nog voor verlengd om deze te kunnen spelen. 100% Indy trouwens, zeer trouw aan de films.
&
Cyberpunk, werd tijd, lag hier al twee jaar stof te happen. Voordeel was geen enkele bug meer tegengekomen. Zeer goeie game trouwens, wel korter in playthrough dan the witcher wel.

Terug begonnen met Zelda: Tears of the Kingdom. :-)

Mijn laatste savegame was dus van november 2023: game is dus lang blijven liggen. Bij Breath of the Wild heb ik ook zo een periode gehad dat ik dat lang niet gespeeld heb, daarna terug opgepikt en uitgespeeld.

Terug begonnen met Zelda: Tears of the Kingdom. :)

Mijn laatste savegame was dus van november 2023: game is dus lang blijven liggen. Bij Breath of the Wild heb ik ook zo een periode gehad dat ik dat lang niet gespeeld heb, daarna terug opgepikt en uitgespeeld.
Ik heb dat met praktisch elke open world game van zulke omvang, inclusief deze 2 Zelda's... Ik kan daar enorm verslaafd aan geraken en dan toch plots van de ene op de andere dag geen zin meer hebben om verder te doen. Ik heb altijd veel moeite om terug de draad op te pikken bij zoiets, super vervelend :( uiteindelijk speel ik die gewoonlijk wel uit, maar bij Tears is dat er nog niet van gekomen.
Ik heb dit ook gehad bij de meeste Fallout en Elder Scrolls games, en vorig jaar nog met de Elden Ring dlc, en ik begrijp het zelf niet want ik zou Elden Ring mogelijks mijn favoriete game ooit durven noemen.

Ditto. Ik beeld me de 2e helft dan altijd in als DLC. TOTK ligt hier nu ook stil, en ooit speel ik die wel uit. Ik zit letterlijk nog niet in de helft qua progressie, 70u diep en al immens veel memorabele momenten beleefd. Zelfs als ik het nooit uitspeel, was het al volledig de moeite waard.
Vrijwel elke Souls game ook in 2 tot 3x uitgespeeld. Gebeurt hier bijna bij al de grotere games.

Bij ToTK hebben ze er ook wel enorm veel rekening met gehouden want je hebt nagenoeg alles wel getracked wat toch wel fantastisch is.
ik begrijp het zelf niet want ik zou Elden Ring mogelijks mijn favoriete game ooit durven noemen.
Ik denk dat we gewoon op een bepaald punt "voldaan" zijn. Zoals een maaltijd eet ge maar zoveel dan dat je nodig hebt, ipv te schranzen gelijk een zwijn :p

Ot: het plan was voor release van Wilds mijn save van World op te pikken en nog wat endgame te tacklen, maar de pc die het laat afweten steekt er een stokje voor.
Dus zijn we maar volledig aan het duiken in die donkere wereld van Returnal.. hoe meer da'k het speel hoe liever. Schande als we hier nooit een vervolg op krijgen want ondanks wat tekortkomingen en schoonheidsfoutjes hier en daar, is het toch een uitstekende blueprint waar op verder gebouwd moet worden.

Returnal.. hoe meer da'k het speel hoe liever. Schande als we hier nooit een vervolg op krijgen want ondanks wat tekortkomingen en schoonheidsfoutjes hier en daar, is het toch een uitstekende blueprint waar op verder gebouwd moet worden.

Ziet ge waarom ik een tijd geleden aan het flippen was toen Housemarque iets nieuws teasede, met de ogen van Selene, maar dat het om een f@#&ing comic ging.
Heb ik ze tot op heden nog niet vergeven, zit diep.

Ik heb dat met praktisch elke open world game van zulke omvang, inclusief deze 2 Zelda's... Ik kan daar enorm verslaafd aan geraken en dan toch plots van de ene op de andere dag geen zin meer hebben om verder te doen. Ik heb altijd veel moeite om terug de draad op te pikken bij zoiets, super vervelend :( uiteindelijk speel ik die gewoonlijk wel uit, maar bij Tears is dat er nog niet van gekomen.
Net eens gekeken: bij BotW heb ik 135 uren op de teller en bij TotK voorlopig 60 uren. Bij TotK zat ik qua story progress in de (voor mij) vierde dungeon (in de woestijn).

En ik heb enorm veel moeite om de draad terug op te pikken... Mijn savegame was ook in the underworld... Ik heb daar al een pak minder verkend/ontdekt dan ik mij dacht te herinneren en het "nut" van alles ontgaat mij momenteel daar nog volledig (verzamelen van die geesten, bijv. - ik heb er al in de 800). Verschillende foto's getrokken in de Sheikah Slate waarvan ik bijgod niet meer weet wat het was. Veel markers op de map gezet waar ik ook het fijne niet meer van weet. En dan terug al dat gekloot om dingen te "fusen".

Zal ff een barrière worden om door te geraken, maar heb zeker wel zin om deze avond verder te spelen. :)

Zou ook graag (tweedehands) een Echoes of Wisdom willen opscharrelen, maar heb mij voorgenomen om eerst TotK af te werken.

Ziet ge waarom ik een tijd geleden aan het flippen was toen Housemarque iets nieuws teasede, met de ogen van Selene, maar dat het om een f@#&ing comic ging.
Heb ik ze tot op heden nog niet vergeven, zit diep.
Benieuwd of ze nog bezig zijn aan hun nieuwe IP
Of gegijzeld zitten in één van Sony hun live service gokjes..

Kingdom Come Deliverance

En ondertussen herbegonnen op PS5 en bijna uitgespeeld volgens mij. Heb het toch nog eens een kans gegeven nu nummer 2 voor de deur staat. Unieke game, blijft moeilijk/frustrerend maar je moet er gewoon tijd in steken. Niets gaat vanzelf alles moet geleerd worden. Dan wordt zowel Henry in-game als jijzelf als speler vanzelf beter.

Zitten hele leuke missies in: die met father Godwin ga ik niet snel vergeten :ROFLMAO:

Nog steeds bezig want zit nu pas in de helft blijkbaar in tegenstelling tot wat ik eerst dacht. Naarmate Henry meer leert wordt het spel wel makkelijker. Het verhaal vind ik tot nu toe echt goed. Speciale en goede game die helaas heel veel mensen gaan missen omdat de leercurve in het begin redelijk hoog ligt.

Deel 2 is aangekocht en wordt op release geleverd.

Terug
Bovenaan