Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Nog steeds bezig want zit nu pas in de helft blijkbaar in tegenstelling tot wat ik eerst dacht. Naarmate Henry meer leert wordt het spel wel makkelijker. Het verhaal vind ik tot nu toe echt goed. Speciale en goede game die helaas heel veel mensen gaan missen omdat de leercurve in het begin redelijk hoog ligt.

Deel 2 is aangekocht en wordt op release geleverd.
Wat vind je van Ender Magnolia?

Ter voorbereiding van FF7 Rebirth, aan FF7 Remake begonnen op PC.
Zit voorlopig wel goed en ziet er ook fantastisch uit voor een game van 5j oud.

Dacht ik ook eerst, maar ben precies een difficulty spike tegengekomen bij de laatste bazen.
Net met de lift naar boven gegaan.
Bedoel je die knight die je dan direct tegenkomt? Ik zit nu aan die iron...nog iets witch, die is wel pittig ja. Maar is dat al endgame?

Bedoel je die knight die je dan direct tegenkomt? Ik zit nu aan die iron...nog iets witch, die is wel pittig ja. Maar is dat al endgame?
Deze morgen idd die knight en witch verslagen. Waren toch wat moeilijker dan vorige bazen. Wel geen idee of dit al endgame is, trophy percentage op 27 dacht ik dus nog wel wat te gaan?

Deze morgen idd die knight en witch verslagen. Waren toch wat moeilijker dan vorige bazen. Wel geen idee of dit al endgame is, trophy percentage op 27 dacht ik dus nog wel wat te gaan?
Akkoord, er is wel een duidelijk verschil tov "beneden"

Nog maar enkele runs gedaan van Slay the spire en ik leer uit mijn fouten, wordt beter en snap het verslavend aspect wel.
Wat ik wel mis, is een soort van passieve beloning waardoor je toch iets of wat beloond wordt en elke keer minimaal beter wordt. Zoals bv de unlocks en permanente buffs in Hades. Dan heb je toch het gevoel dat niet elke run voor niets geweest is. Ik heb al 3 characters unlocked en extra kaarten in mijn deck, misschien volgt nog wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Rise of the Tomb Raider gisteren uit, moet zeggen al heel wat anders dan het andere deel dat ik heb gedaan.
Nog 1 te gaan en dan heb ik ze alledrie eens uit.

Romancing Saga 2, revenge of the seven.

JRPG die een remake is van een SNES game. Verhaal is zeer simpel voor zover ik gespeeld heb na 3 uur, maar de meeste reviews zeggen dat dit juist een hoogepunt is van de game. Ik ben benieuwd of ik mijn mening nog ga herzien hierover. :p Er is voice-acting, maar de Engelstalige cast zijn the usual suspects die ge in tientallen JRPG's de afgelopen 10 jaar hebt gehoord. Alle personages voelen qua ontwerp ook aan alsof iemand de typische anime/JRPG-clichés heeft genomen, dus niemand voelt tot op heden aan als uniek of een beetje creatief.

Grafisch zou het een ps3-game kunnen zijn, maar het draait op zijn minst aan 60fps en laadtijden zijn miniem op ps5. De combat en het hele "erf-aspect" zijn wel fijn en bieden genoeg diepgang.

Nog maar enkele runs gedaan van Slay the spire en ik leer uit mijn fouten, wordt beter en snap het verslavend aspect wel.
Wat ik wel mis, is een soort van passieve beloning waardoor je toch iets of wat beloond wordt en elke keer minimaal beter wordt. Zoals bv de unlocks en permanente buffs in Hades. Dan heb je toch het gevoel dat niet elke run voor niets geweest is. Ik heb al 3 characters unlocked en extra kaarten in mijn deck, misschien volgt nog wat ik bedoel.
Dat komt inderdaad nog :)
Niks spectaculair hoor, maar gaandeweg komen er wel wat betere kaarten en relics bij.

Dat komt inderdaad nog :)
Niks spectaculair hoor, maar gaandeweg komen er wel wat betere kaarten en relics bij.
Akkoord, maar verwacht zeker geen perma progression zoals bij Hades. Het gaat echt wel over unlocks van kaarten en relics (en Ascensions, maar dat maakt het niet makkelijker 😂), voor de rest start je elke keer “van 0”.

Romancing Saga 2, revenge of the seven.

JRPG die een remake is van een SNES game. Verhaal is zeer simpel voor zover ik gespeeld heb na 3 uur, maar de meeste reviews zeggen dat dit juist een hoogepunt is van de game. Ik ben benieuwd of ik mijn mening nog ga herzien hierover. :p Er is voice-acting, maar de Engelstalige cast zijn the usual suspects die ge in tientallen JRPG's de afgelopen 10 jaar hebt gehoord. Alle personages voelen qua ontwerp ook aan alsof iemand de typische anime/JRPG-clichés heeft genomen, dus niemand voelt tot op heden aan als uniek of een beetje creatief.

Grafisch zou het een ps3-game kunnen zijn, maar het draait op zijn minst aan 60fps en laadtijden zijn miniem op ps5. De combat en het hele "erf-aspect" zijn wel fijn en bieden genoeg diepgang.
Staat ook op mijn verlanglijstje, allee dit of de dragon quest 3 remake, zou me is moeten indiepen in de verschillen en zien welke best bij mij past

Monument Valley I & II: toffe tussendoortjes. Zoiets speel je m.i. meer ook voor de creativiteit te zien hoe een level soms is opgebouwd. Knap!

Donut County: simpel doch soms good fun, was voor met dochter. Moesten er nog gelijkaardige titels zijn, hoor ik het graag. We zijn door de putt-putts, freddy fish en pajama sam door en denk dat er wel nog veel dingen bestaan (a little to the left vinden ze ook leuk)

Mirror's Edge: spel steekt mij al lang de ogen uit om eens te testen. De mechanics zitten goed in elkaar vind ik om het toch parcours-actig te doen aanvoelen

Katana Zero: deed me heel hard aan miami hotline denken (stijl en over en over zelfde stukje proberen). Aanrader

Metal Hellsinger; F*CK YEAH. Instant mee met dat spel hahaha. Niet speciaal fan van het muziekgenre, maar na 15min toch al op Spotify wat zaken liggen liken :)

Yakuza like a dragon; een uurtje getest, maar het genre/core gameplay ligt mij niet. Al denk ik wel dat dit echt een uitgebreid spel is met veel "side"content.

Bully; tijdens "jeugd" nooit toe gekomen. Soms wel grappig, maar iets te lineair voor mij.

Staat ook op mijn verlanglijstje, allee dit of de dragon quest 3 remake, zou me is moeten indiepen in de verschillen en zien welke best bij mij past
DQ3 wint makkelijk op vlak van presentatie en OST, maar is een zeer traditionele turn-based JRPG. Ik ben er zot van (zie avatar), maar niet iedereen is voor die simplistische gameplay en bijhorend basic verhaal te vinden.

Bij twijfel wachten op een sale, maar mijn stem zou steeds gaan DQ3 remake

Fast Food Simulator

Vind ik nog best leuk eigenlijk. :unsure: Normaal ben ik niet direct te vinden voor Simulator games, ik vind ze altijd wat saai en traag en deze was geen uitzondering, maar mn mening veranderde snel. Kan me inbeelden dat het nog stukken plezanter is in co-op maar dat zal gene optie zijn voor mij, gelukkig is solo aangenaam genoeg. Lvl32! Hopelijk komen de "Coming Soon"-features snel. :)

Terug
Bovenaan