Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

F-Zero GX via Switch online abbo.

Mijn ogen bloeden. Handen zweten. Schuim bevind zich in mijn mondhoeke.
Beste arcade racer ooit.

Beetje spijtig dat dit nog steeds geen volwaardige remaster/remake/vervolg heeft gekregen. 22 jaar oud en nog steeds niets dat het heeft kunnen evenaren. Niet uit Sega hun stal. En al zeker niet uit Nintendo hun stal. Al is F zero 99 wel zeer cool. De absolute brutaliteit van GX is ongeëvenaard. Soulsbros, deze is voor jullie.

Quake 1 net uitgespeeld op de Switch in handheld mode. Zeer leuke replay van een oude klassieker!

En nu aan 't twijfelen om te starten aan Quake 2 (Q1 en Q2 was 1 pakket), maar vond die vroeger toch minder leuk dan de eerste.

Dead Island 2, ooit gratis gekregen op Epic. Na Dying Light2 uitgespeeld te hebben zag ik het ook zitten om deze te doen.

Ik vond het op zich eigenlijk maar half zo spannend als DL2, maar dat ligt vooral aan de night mode van DL2 die toch wel wat meer nagelbijtend was met alle chases. Ook geen parkour in deze.
Maar het is natuurlijk een andere opzet. Meer over the top en waves of zombies afslachten is hier meer het doel. En dat doet het goed. De omgevingen zijn ook nice gedaan
De enige zombie waar ik wat moeite mee had waren de crushers, maar zelf de eindbaas was eigenlijk heel easy neer te krijgen met het juiste wapen.
Aan het begin vond ik de personages irritant 'over the top' (ook weer heel de opzet, I know), maar na een tijdje was ik het wel gewoon.
Uiteindelijk ongeveer 25h over de main story gedaan inclusief een aantal side quests.

Sword of the sea

Weer een pareltje voor de ogen en de oren.
Het is net iets minder impactvol dan Journey voor mij maar de lat ligt dan ook zeer hoog met Journey. :p
Ook in deze titel is het gewoon heerlijk om te bewegen door de wereld heen en te ontspannen.

9/10

Indika

Wat een bijzonder verhaal over een non met schizofrenie die weggestuurd werd van haar klooster. Op zoek naar een oplossing komen er vragen over god, goed vs kwaad, de stemmen in haar hoofd.
Qua gameplay niet echt sterk maar het verhaal maakt het goed.

Spel is iets van een 4u dus het is een makkelijk tussendoortje en zeker voor wie eens een speciale belevenis wil.

Ato (Steam)

Momenteel ronde de 6 euro op steam en het heeft een demo.
Ongeveer 8 uur over gedaan maar van begin tot het einde van genoten.
Hidden gem van een Metroidvania!

Net Split Fiction uitgespeeld met mijn broer. Vree gelachen met momenten. Heel vermakelijke spel met wijze co-op mechanics.
Kan niet wachten tot deze uit te spelen, nog 1 avondje en we hebben het coop uit denk ik.

Nu weer tijd voor battlefront 2 wat ik wel redelijk veel blijf spelen en straks space marines 2. Speel battlefront samen met een Schotse dude en Britse dude beide 40 jaar+ dus wel altijd gezellig.

Edit: Nvm het is weer balatro geworden :p

Laatst bewerkt:
3de game uit dit weekend. :unsure:

Resident Evil village

Best tof maar survival blijft mijn ding niet.
Vond de audio van de main karakter ook niet echt goed. Vrij slappe tekst/audio

Death Stranding: Director's Cut (PS5)

Nadat ik eerder het origineel op release heb gekocht maar nooit ben gestart, zat deze bij de "PS5 bundel" die ik in oktober 2021 kocht.
Omwille van de lange speelduur niet gestart tot begin april met de nakende release van DS2. Al snel afgehaakt in het eerste "saaie" stuk. Terug opgenomen na de release van DS2, aangezien het stom zou zijn om deze aan te kopen als ik DS1 niets vind en niet mee ben met het verhaal. Daarna is het stilaan beginnen klikken tot op het punt dat ik elke dag wel begon uit te kijken om 's avonds verder te spelen.

Ik heb er van genoten en ben blij dat ik in al die jaren er niet teveel van heb opgezocht waardoor ik het spoiler vrij heb kunnen beleven.
De muziek/soundtrack doorheen de game gaat me ook mijn leven lang bijblijven.

@Scooter: dat spel staat ook nog op mijn lijstje, de eerste bedoel ik (Ja ik loop achter).
Daarnet een potje Hell let loose gespeeld en als je daarvoor een tijd Helldivers hebt gespeeld, valt het weer enorm op wat een verandering dit spel is. Kijk enorm uit naar hun nieuwe release volgend jaar.

3de game uit dit weekend. :unsure:

Resident Evil village

Best tof maar survival blijft mijn ding niet.
Vond de audio van de main karakter ook niet echt goed. Vrij slappe tekst/audio
Deze heb ik ook uitgespeeld. Ik heb weinig RE's gespeeld, maar ik vond de puzzels bij deze te makkelijk. Alles was zeer straight-forward. Ohja, Ik had een hekel aan de scripted grab van de lycans. Voor de rest een leuke game.

Mafia, The Old Country: Goed, niet meer en niet minder. Mafia 1 blijft voor mij de parel.

KCD2 dlc, Brushes with Death: Niet echt onder de indruk, vergeetbare DLC imo. Ik ben benieuwd naar 'Legacy of the forge'.

Star Wars Outlaws, gisteren uitgespeeld. Was deze al in december beginnen spelen maar was wat op de achtergrond geraakt. Nu toch terug opgepikt om het verhaal uit te spelen. Heb er 27 uur over gedaan, was fun in het begin, maar naar het einde toe had ik het allemaal wel gezien. Zal toch 1 van de laatste ubisoft open werelds zijn dat ik speel. Zoveel side content, maar steeds zo saai en eentonig.

Helldivers 2 vorig weekend beginnen spelen. Zeer plezant, ook voor zo eens een kortere gamesessie. Ben nog veel aan het uitzoeken, maar smaakt steeds naar meer!

Vandaag Death stranding 1 een 2de kans gegeven. Enkele jaren terug geprobeerd, maar geraakte er toen niet in, toch besloten om opnieuw te beginnen en door te zetten. Het verhaal is nog steeds super mysterieus en ik zit continu met vraagtekens, maar ik zit al wat verder dan vorige keer ondertussen en ben al een beetje meer mee. Qua wereld, sfeer en muziek wel al een toppertje!

The Rogue Prince of Persia die eigenlijk gewoon Dead Cells is in een ander jasje. Speelt wel lekker weg om iedere dag een run te doen. Al een keer bij de eindbaas geraakt.

The Rogue Prince of Persia die eigenlijk gewoon Dead Cells is in een ander jasje. Speelt wel lekker weg om iedere dag een run te doen. Al een keer bij de eindbaas geraakt.
Twijfel wat om die te proberen. Ik vond de laatste officiële prince of persia wel nice als sidescrolller. Deze speelt ook zo dacht ik?

Fire Emblem Engage
Zoals het hoort, perma death "classic" mode enabled. Hard mode. En geen savescumme of do overs. Da's voor pussies.

Be "The Divine One."
Recruteer 8 jarige snotaap als medic na het redden van zijn dorp.
Verzeker ouders van veiligheid en vele avondturen.

Chapter 6. Letterlijk eerste chapter na recruteren van onze 8 jarige snotneus.
Zet Jean in om mijn Tank aka "Boucheron"(what'sinnaname) te voeden om de eerste niet belichte map te verkennen.

Jean bevind zich plots in de vuurlinie van 2 meatcleavers die "Boucheron" natuurlijk stronthard negeren voor de 8 jarige levenslijn.

Rip Jean.

Zijn laatste woorden.
"Thanks for taking me along, o Divine One. I'm sure I'll make myself usefull".
You sure did Jean. You sure did. Boucheron leeft.

Terminator 2 duimpje voor Jean iedereen.👍

Skate early access. Er zijn veel dingen die ik haat aan dit spel maar voor één of andere reden speel ik het wel iedere dag. De graphics zijn te fortnite en heel het lootbox systeem is lame en dan nog eens die yo skaterboi sfeer die er rond hangt is nogal cringy. Daartegenover staat er wel heel solide game play, een leuke stad en een heel goeie soundtrack. Hopelijk steken ze er wel nog tricks bij want er zitten er minder in dan in skate 3.

Duidelijk een game om met anderen te spelen dus moest er zich iemand geroepen voelen? Je zal wel nog geduld moeten hebben tot 16 september tot de officiële release.

Terug
Bovenaan