Welke wagen heb jij? Post your pics!

Langs de andere kant als jij gaat testrijden, ga jij dan netjes warm rijden en heel voorzichtig zijn? Je wilt die wagen testen dus doe je dat ook.
Daarbij moeten we ook niet overdramatiseren. Relatief koud hoog in toeren gaan af en toe gaat nu ook niet weer de grote extra slijtage veroorzaken. Sleet is meestal een gevolg van een langdurige belasting.
Persoonlijk heb ik meer problemen met de sleet in het interieur dat ik soms zie in testwagens. Echt soms dramatisch hoe sommige erin slagen geen enkel paneel niet te krassen. Je moet het bijna bewust kan krassen om het zo gortig te maken. Maar bij sommige is dat sleet door gebruik.
Ik behandel zelfs een huurwagen zoals de mijne hoor. Kweet ni, basic respect gewoon. Kga geen auto afraggen 'omdat hij niet van mij is'. 't is ni dat je niet sportief kan rijden zonder respect voor de wagen.

Ingenieurswagens; nog nooit die term gehoord..Een ex demo / directie wagen is toch ook niet wat je wilt imo. Ooit al eens gezien hoe weinig respect die verkopers / garagisten / testrijders maar hebben voor een koude niet ingereden auto. Als ik zie hoe we hier overlaatst een spiksplinternieuwe (+-200km oud) RS6 afgeragd hebben.
Vaak krijgen ingenieurs bij Audi/BMW etc om de 6 maanden/1jaar een nieuwe auto.
Dat is dus niet uw boertig garagistje of verkoper om de hoek (al zullen die er ook tussen zitten hè).
Dat is nog iets anders dan de demo 320i waar om het uur iemand anders mee mag gaan rijden en met 20k km wordt verkocht als demo

Je kan bijwijze zelfs naar de garage gaan en een auto samenstellen. Zij geven het door aan één van de mannen daar. Die besteld hem, rijdt er 6 maand fzo mee en komt naar jou voor een deftige prijs.
Winstmarge op zo'n wagen ligt ook hoger voor uw dealer dan op een volledig nieuwe

Langs de andere kant als jij gaat testrijden, ga jij dan netjes warm rijden en heel voorzichtig zijn? Je wilt die wagen testen dus doe je dat ook.
Daarbij moeten we ook niet overdramatiseren. Relatief koud hoog in toeren gaan af en toe gaat nu ook niet weer de grote extra slijtage veroorzaken. Sleet is meestal een gevolg van een langdurige belasting.
Persoonlijk heb ik meer problemen met de sleet in het interieur dat ik soms zie in testwagens. Echt soms dramatisch hoe sommige erin slagen geen enkel paneel niet te krassen. Je moet het bijna bewust kan krassen om het zo gortig te maken. Maar bij sommige is dat sleet door gebruik.
Zit je zo vaak in testwagens dan? De keren dat ik een testwagen meekreeg (zo vaak ga ik nu niet om een nieuwe wagen shoppen) waren die toch altijd in goede staat.

Zit je zo vaak in testwagens dan? De keren dat ik een testwagen meekreeg (zo vaak ga ik nu niet om een nieuwe wagen shoppen) waren die toch altijd in goede staat.
Bwa vaak. Laat ons zeggen dat elke kans dat ik heb wel een testrit maak. Heb al veel offertes laten opmaken en ik neem ook altijd een huurwagen. In veel gevallen geven ze u dan een wagen van de pool mee. Ik weet dat dat laatste niet echt een referentie is voor het gegeven waar we het over hebben natuurlijk. Maar bon hij zit wel in hun pool :P

Ik ben wel realistisch natuurlijk. Zo ga ik geen S-klasse offerte met testrit vragen. :P

Vorig jaar in maart mijn fiesta st ontvangen.

Nog altijd heel content van, wat een uitzondering is aangezien ik na een paar maand meestal een auto al beu ben.
2DZHP2i.png

Niet een foto van de mijne, maar een andere. Omdat ik geen deftige foto voor handen heb.
Heb 'm al sinds april 2019 en nog altijd enorm tevreden van :love:

De mini gaat weg, beetje met spijt in het hart.
Ons wagenpark :unsure: was te groot en de wagen van mijn vriendin was aan vervanging toe.
Dus maar meteen gekozen voor ze beide weg te doen en 1 gezamenlijke wagen te hebben.

Laatst bewerkt:
Al enkele jaren de tevreden eigenaar van deze GT86, hier en daar wat veranderingen aangebracht :) zoals rode Valenti achterlichten, dak in glanzend zwarte wrap met zwarte sharkfin, zijruitjes achteraan getint, dakspoiler, Rays (zomer)velgen, badges achteraan verwijderd

Laatst bewerkt:
Om Desolation voor te zijn:
Volkswagen en kwaliteit in één zin? Volkswagen is het pseudoniem van rotzooi, stoelen die planken met stof over zijn!
Ik heb 5j een Golf V TDI 2.0 gehad (nog de versie met PD motor, niet de CR). Nieuw gekocht ergens in 2008 of zo. Ik heb alleen olie, banden en 1x een lampje en switchke moeten vervangen op dat ding. Heel comfortabel, degelijke materialen, nergens rammeltjes en was quasi gratis in onderhoud. Skoda Octavia erna was andere koek, maar die VW: top!

Ik heb 5j een Golf V TDI 2.0 gehad (nog de versie met PD motor, niet de CR). Nieuw gekocht ergens in 2008 of zo. Ik heb alleen olie, banden en 1x een lampje en switchke moeten vervangen op dat ding. Heel comfortabel, degelijke materialen, nergens rammeltjes en was quasi gratis in onderhoud. Skoda Octavia erna was andere koek, maar die VW: top!

Ik heb een Golf 6 highline (2.0TDI 140pk), VW Passat option line (2.0TDI 136pk), Skoda Octvia 3 break sport iets (2.0TDI 150pk) en nu een VW Arteon R-line (2.0TDI 150pk DSG) gehad uit de VAG stal en heb buiten een klapband nooit in panne gestaan en enkel regulier onderhoud gehad. De golf heeft 165k km gebold op 2,5 jaar, de Passat 120k km op 2 jaar en de Octavia ook 160k km maar dan op 3,5 jaar.

Ben na in totaal 11+ jaar VAG rijder daar nog steeds tevreden van...
Andere merken zijn Renault, 2x Peugeot, Citroen, Opel en 2x Volvo geweest :p.

Terug
Bovenaan