Welke wagen heb jij? Post your pics!

DS3 crossback opera versie gekocht voor de vrouw.
2024 1.2 puretech EAT8 ( ja ik ken de gekende problemen, maar ga deze vermijden vandaar eentje met een lage kilometerstand gekocht) 26000km.
Opel corsa van 2010 heeft het begeven na 256000km t.t.z. Lager in de versnellingsbak maakt lawaai, reed nog wel maar was angstaanjagend op de autosnelweg.
Mijn eerste wagen als zelfstandige was een DS3 crossback 1.2 130 pk (model 2021).
Aangezien het een leasing was deerde die wet belt me niet!

Was een leuke wagen om mee rond te bollen, heel netjes afgewerkt binnen, heb nooit van die Franse piepjes en kraakjes gehad...
Enkel de Franse afvering stond me niet zo aan, wel comfortabel, maar zowat alles behalve sportief. Bij aanzetten ging de neus een halve meter omhoog en bij remmen dook ie naar beneden, bochtenwerk viel eigenlijk wel nog mee...

Serieus mooi interieur wel.

Hoe ga je de bekende problemen met de 1.2 Puretech (riem in olie) vermijden, als ik vragen mag?
Onderhoudsinterval inkorten en bij ieder onderhoud schiet ik het carter eraf en wordt de zeef van de oliepomp nagekeken/gereinigd zodat deze nooit verstopt geraakt. Riem zelf wordt vervangen als ik het nodig acht. Vandaar ook een occasie met zo een lage km stand, bij de meeste is het kwaad bij een km stand van rond de 50000 al geschied.
Ik had bij aankoop een klein onderhoud gedaan en de zeef gecontroleerd, deze was nog proper. Uit veiligheid doe ik de onderhouden wel op factuur met correcte specs olie mocht er toch ooit een coulance nodig zijn via DS, wijzelf doen Peugeot, Opel en Isuzu.

Het voordeel is ook dat ik deze motoren vanbuiten ken. Heb er al genoeg gereviseerd en tot de laatste vijs uit elkaar gehaald bij het vervangen van zuigers en onderblok.
En buiten dit gekende probleem zijn die motoren eigenlijk vrij goed, zelfs geen enkele turbo stuk gehad van al die dat zonder oliedruk gedraaid hebben.
Heel sporadisch eens een bobijntje dat stuk gaat of een membraam in een kleppendeksel, niks extreem.

Jongens ik kreeg melding dat m'n koelvloeistof laag stond. Ik direct gestopt aan het eerste het beste tankstation, een bus koelvloeistof gekocht en die erop gekapt. Nu zie ik bij thuiskomst G12/G12+ op de bus staan terwijl op het reservoir zelf staat... G13. Kan dit kwaad? De vloeistoffen hebben wel dezelfde kleur - voor wat het waard is.

Heb al gegoogled maar daar krijg ik enkel maar zeer verwarrende/complexe uitleg precies.

Jongens ik kreeg melding dat m'n koelvloeistof laag stond. Ik direct gestopt aan het eerste het beste tankstation, een bus koelvloeistof gekocht en die erop gekapt. Nu zie ik bij thuiskomst G12/G12+ op de bus staan terwijl op het reservoir zelf staat... G13. Kan dit kwaad? De vloeistoffen hebben wel dezelfde kleur - voor wat het waard is.

Heb al gegoogled maar daar krijg ik enkel maar zeer verwarrende/complexe uitleg precies.

Niet te hard mee inzitten.

IMG-5393.jpg

Daily driver life. Toch paar mensen is vreemd zien omkijken onderweg. :laugh:
De 12K km al voorbij!

Na lang twijfelen en eindeloos vergelijken heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Na heel wat testritten, budgetten opstellen, voor- en nadelen afwegen, Excel-sheets aanpassen en verschillende garages bezoeken, heb ik mijn nieuwe wagen besteld.

Mijn grote liefde was altijd al een BMW 3 Reeks, maar die bleek – zelfs tweedehands – toch een stuk boven budget. Even heb ik serieus overwogen om een Model Y Standard te bestellen en ik stond daar zelfs bijna klaar voor. Alleen had ik diezelfde namiddag nog een testrit gepland met de BMW 220. Ik heb beslist om die eerst nog te doen, en gelukkig maar. Van zodra ik instapte, voelde het vertrouwd. Het voelde gewoon juist, alsof alles eindelijk op zijn plaats viel.

Het is dus een nieuwe BMW 220 Gran Coupé geworden.
De milde hybride aandrijving biedt voor mij meer dan voldoende vermogen om elke rit met plezier te beginnen, en ook het gevoel binnenin de wagen zat meteen goed. Het is wel voorwielaandrijving, maar voor mijn rijstijl maakt het verschil tussen FWD en RWD eerlijk gezegd weinig uit.

Ook financieel klopt het plaatje. Er was een mooie salonkorting, ik kreeg nog een premie bij de overname van mijn huidige wagen en zowel de BIV als de jaarlijkse rijtax vallen goed mee. Het verbruik is bovendien ook netjes.

Praktisch gezien is een coupé natuurlijk minder handig dan mijn huidige touring, maar ik heb geen kinderen en in al die jaren heb ik eigenlijk zelden iemand lang achterin gehad of echt grote spullen moeten vervoeren. Dus heb ik het risico maar genomen.

Heel blij met mijn aankoop, nu nog even wachten tot maart.

Het is een nieuwe wagen, dus ik heb nog geen eigen foto, maar hij is exact zoals op deze foto:

Na lang twijfelen en eindeloos vergelijken heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Na heel wat testritten, budgetten opstellen, voor- en nadelen afwegen, Excel-sheets aanpassen en verschillende garages bezoeken, heb ik mijn nieuwe wagen besteld.

Mijn grote liefde was altijd al een BMW 3 Reeks, maar die bleek – zelfs tweedehands – toch een stuk boven budget. Even heb ik serieus overwogen om een Model Y Standard te bestellen en ik stond daar zelfs bijna klaar voor. Alleen had ik diezelfde namiddag nog een testrit gepland met de BMW 220. Ik heb beslist om die eerst nog te doen, en gelukkig maar. Van zodra ik instapte, voelde het vertrouwd. Het voelde gewoon juist, alsof alles eindelijk op zijn plaats viel.

De milde hybride aandrijving biedt voor mij meer dan voldoende vermogen om elke rit met plezier te beginnen, en ook het gevoel binnenin de wagen zat meteen goed. Het is wel voorwielaandrijving, maar voor mijn rijstijl maakt het verschil tussen FWD en RWD eerlijk gezegd weinig uit.

Ook financieel klopt het plaatje. Er was een mooie salonkorting, ik kreeg nog een premie bij de overname van mijn huidige wagen en zowel de BIV als de jaarlijkse rijtax vallen goed mee. Het verbruik is bovendien ook netjes.

Praktisch gezien is een coupé natuurlijk minder handig dan mijn huidige touring, maar ik heb geen kinderen en in al die jaren heb ik eigenlijk zelden iemand lang achterin gehad of echt grote spullen moeten vervoeren. Dus heb ik het risico maar genomen.

Het is een nieuwe wagen, dus ik heb nog geen eigen foto, maar hij is exact zoals op deze foto:
proficiat!

... maar dat is toch veel meer geld dan een gebruikte dreier?

Nice, je komt van een F31 touring dan? Waarom geen recente G21 dan of koop je liever geen tweedehands?

Wel de 3 series die ik op het oog had gebruikt waren rond de 40k. Deze komt met de salonkortingen op 33k nieuw, dus het is een kleinere auto maar wel een redelijk verschil in prijs.

Zie hierboven :p

Echt klein is zo een 2-serie ook niet natuurlijk. Alle auto's zijn zoveel gegroeid in formaat de laatste maanden. Zeer comfortabel als gezinswagen tenzij je 5 kinderen maakt natuurlijk. :tongue:

Gisteren mijn nieuwe aankoop gaan ophalen BLW G22 430i ter vervanging van mijn vorige F36 gran coupé. Die was al zalig maar deze is toch nog een pak machtiger.

IMG-4643.jpg
IMG-4802.jpg
IMG-4796.jpg
IMG-4787.jpg
IMG-4790.jpg

Terug
Bovenaan