Welke wagen heb jij? Post your pics!

Klopt. Is nu vervangen door deze. Ook nog 3 exhaust tips.

IMG-5332.jpg

Sinds een klein jaar dit blauw monster onder mijn voeten.
FK8 Type-R 320Pk en 400Nm koppel.

Buiten een Invidia Q300 uitlaat geen verdere mods.

Dit jaar al een paar keer naar de Nürburgring geweest. Fantastische wagen! De baanligging is voor mij ongeëvenaard in dit segment.
DSC-4909.jpg
Heel mooie kleurencombinatie

De achterkant vind ik iets te opvallend voor mij, maar wel een héél erg leuke wagen om met te rijden.
Wees er zuinig op :)

Dit jaar al een paar keer naar de Nürburgring geweest. Fantastische wagen! De baanligging is voor mij ongeëvenaard in dit segment.
DSC-4909.jpg
Knappe kleurencombinatie.
Buiten de nogal stevig overdreven looks, is hij inderdaad moeilijk te overtreffen binnen het segment. Maar hij is ook wel een stuk duurder dan de meeste concurrenten...

Nog steeds mijn eerste wagen, zelf gekocht in 2007. Toen had ik nooit verwacht er zo nog lang mee te blijven rijden, maar het is zeer betrouwbaar en comfortabel vervoer gebleken...

Peugeot 406 uit 1996

p406_12.jpg
Mooi, hoeveel km heeft die ondertussen? Ik heb veel respect voor mensen die hun wagen zo lang houden en goed blijven verzorgen.

Nog steeds mijn eerste wagen, zelf gekocht in 2007. Toen had ik nooit verwacht er zo nog lang mee te blijven rijden, maar het is zeer betrouwbaar en comfortabel vervoer gebleken...

Peugeot 406 uit 1996

p406_12.jpg
Als dat een recente foto is, dan lijkt me die wel zeer goed onderhouden.

Knappe kleurencombinatie.
Buiten de nogal stevig overdreven looks, is hij inderdaad moeilijk te overtreffen binnen het segment. Maar hij is ook wel een stuk duurder dan de meeste concurrenten...

Zit ook niet echt meer in het segment van de gti's enzo. Eerder de Golf R, A45, Megane RS en dat zijn ook echt geen goedkope wagens.
Alle fk8 type R hebben die toch? Toffe bak in een hip kleurtje maar die rode accenten komen minder uit imo.

Thx. Ja die hebben allemaal 3 tips. Standaard is de auto wel te stil daarom dat ik er een andere uitlaat heb gekozen. Rode accenten zijn in het echt minder vivid, door filters die de fotograaf heeft gebruikt poppen het rood enorm.

DSC-4909.jpg
Je moet voor de styling zijn bij deze, maar ik geloof best dat het elke seconde genieten is met deze auto... Erg capabel hoor ik...

Zit ook niet echt meer in het segment van de gti's enzo. Eerder de Golf R, A45, Megane RS en dat zijn ook echt geen goedkope wagens.

Thx. Ja die hebben allemaal 3 tips. Standaard is de auto wel te stil daarom dat ik er een andere uitlaat heb gekozen. Rode accenten zijn in het echt minder vivid, door filters die de fotograaf heeft gebruikt poppen het rood enorm.
De A35, niet de A45 ;). En de Golf R ook niet echt, want die is ook weer AWD. Hij zit ergens tussenin.
Maar je komt voor een Civic zonder de Carbonpacks toch al op 47k€ (de limited edition zit daar nog een stuk boven). Als je dan "tevreden" bent met een klein stapje lager te zitten qua performance, kan je wel een stuk goedkoper uitkomen (de vorige i30N was op het einde bvb te koop aan 32k€).
Pas op, ik vind de Civic zeker geen slechte keuze he, op circuit is hij bijna niet bij te houden door wagens uit dezelfde categorie en hij is nog praktisch voor dagelijks gebruik ook.

De A35, niet de A45 ;). En de Golf R ook niet echt, want die is ook weer AWD. Hij zit ergens tussenin.
Maar je komt voor een Civic zonder de Carbonpacks toch al op 47k€ (de limited edition zit daar nog een stuk boven). Als je dan "tevreden" bent met een klein stapje lager te zitten qua performance, kan je wel een stuk goedkoper uitkomen (de vorige i30N was op het einde bvb te koop aan 32k€).
Pas op, ik vind de Civic zeker geen slechte keuze he, op circuit is hij bijna niet bij te houden door wagens uit dezelfde categorie en hij is nog praktisch voor dagelijks gebruik ook.

Daar zullen veel auto experten u ongelijk in geven. Honda heeft specifiek niet voor een AWD gekozen. Zitten naast de voordelen ook nadelen aan (PK verlies bij overbrenging is het grootste bij AWD, het grote gewicht en het rijplezier gaat er ook voor een stuk uit). Enige qua performance waar een A45 mij het zuur maakt is vanaf stilstand naar 0-100. Natuurlijk is een A45 of een R meer premium. Maar wat kost een A45 niet nieuw?

Ik heb veel maten die met A45's, Golf R of M140i rijden en bij rolling starts verschieten die zich enorm. Op de ring komen ze zelf niet aan de buurt.

I30n heb ik een testrit met gedaan. Leuke wagen met een zeer leuke sound maar qua performance (baanliging en potentie van de motor) komt die totaal niet in de buurt. Het is voor zijn grote ook een zeer zware wagen (scheelt bijna 450kg met mijn Type-R)

Ik heb mijn Type-R ook niet nieuw gekocht. Heb er een zeer leuke deal op gedaan bij een persoon die deze gekocht had en er geen tijd voor had om met te rijden. Laten we zeggen dat ik er minder voor heb betaald dan een tweedehands i30n met vergelijkbare km stand en leeftijd.

De i30N weegt 1420kg, de Type R 1380 kg, dat is 40 kg verschil ;). (neemt niet weg dat de i30N te zwaar is trouwens).

Een Golf R is ook niet de juiste wagen om mee te vergelijken omdat dat eigenlijk een GT-wagen is. Je zou met ge GTI TCR moeten vergelijken (dan is de Civic evengoed sneller trouwens).

Als je natuurlijk een goedkope 2e hands kan vinden, is de prijs minder een probleem. Maar ik heb het destijds bekeken, en de Civic ging mij 20k€ extra gekost hebben tov wat ik voor de i30N betaald heb. Dat vond ik toch echt overdreven. Ik vond trouwens de i30N leuker rijden dan de Civic, de Civic is sneller maar "klinischer".

Voor gebruik op het circuit verkies ik dan eerder een RWD om mij wat te amuseren en liever niet met een wagen die als dagelijks vervoer dient.
Maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen voorkeur en zien we veel leuke wagens rijden op de weg.

Voor dagelijks gebruik is AWD gewoon heel praktisch en zeker in ons klimaat. Als je dan toch al eens een sprintje wilt trekken aan de lichten is het echt belachelijk snel ook :}
Had hiervoor ook een 300+ pk megane rs 3, maar is echt een heel erg groot verschil.

Ik heb een een megane RS met 300+PK gehad. Zalig om mee te rijden als de omstandigheden juist zijn (warm weer, droge baan).
Maar ik heb toch liever iets meer comfort nu..
Ook zal een AWD met wat minder pk's sneller weg zijn aan de lichten :p

Ik heb een een megane RS met 300+PK gehad. Zalig om mee te rijden als de omstandigheden juist zijn (warm weer, droge baan).
Maar ik heb toch liever iets meer comfort nu..
Ook zal een AWD met wat minder pk's sneller weg zijn aan de lichten :p
Blijft wel mijn een super auto die Megane Rs. Iedere keer draai ik nog mijn hoofd als ik zo eentje zie passeren :) De Megane 4 RS ziet er héél erg mooi uit, maar is wel helemaal anders om met te rijden en was voor mij wel een tegenvaller.
Het comfort in mijn A45 ligt ook wel een stuk hoger dan bij de Rs moet ik zeggen....

Denk dat ik toch voor een RS3 zal gaan als opvolger. Ik vind dat wel een mooi model en kan mij ook wel over het onderstuur zetten tegenwoordig (wat ik vroeger niet kon) :)

Denk dat ik toch voor een RS3 zal gaan als opvolger. Ik vind dat wel een mooi model en kan mij ook wel over het onderstuur zetten tegenwoordig (wat ik vroeger niet kon) :)
5 cilinder-sound is ook niet mis. Dat ding heeft staggered wielen, maar VOORAAN breder dan achteraan... Als je die neemt, neem hem dan in dat RS groen hé :)

5 cilinder-sound is ook niet mis. Dat ding heeft staggered wielen, maar VOORAAN breder dan achteraan... Als je die neemt, neem hem dan in dat RS groen hé :)
En nog steeds onderstuur... :p En remblokken die elke 5000km moeten vervangen worden.

Het is een leuke wagen, maar er zitten toch ook serieuze problemen bij.

De standaard remmen hadden (of hebben) een productiefout die Audi niet wou toegeven. Geen idee of ze het ondertussen hebben aangepast. De torque vectoring by braking die ze moeten toepassen om onderstuur tegen te gaan, is zodanig belastend voor de remmen dat die echt enorm snel slijten.

Terug
Bovenaan