Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Gelukkig mag je in België zonder probleem wijzigingen aan je remsysteem doorvoeren...De standaard remmen hadden (of hebben) een productiefout die Audi niet wou toegeven. Geen idee of ze het ondertussen hebben aangepast. De torque vectoring by braking die ze moeten toepassen om onderstuur tegen te gaan, is zodanig belastend voor de remmen dat die echt enorm snel slijten.

? Zoek je banden voor nat gras? Eens bij Husqvarna kijken denk ik...Michelin crossclimate plus werken dus niet zo goed in nat gras![]()
Als em nog eens zichzelf vast rijdt met zijnen Alfa magtie het zelf oplossenNasty...
heb mij enkel vast gereden door te proberen die alfa uit trekken, is uiteindelijk met nen navara met winch er uit getrokken geweest. Zonder een andere auto der achter kon ik net nog voldoende rondrijden door die modder. Normaal rijd ik ieder weekend door zulke ondergrond, dus is de mud performance van mijn winterbanden wel belangrijk.Uitvluchten...uwe Subaru heeft gefaald !!!!Als em nog eens zichzelf vast rijdt met zijnen Alfa magtie het zelf oplossenheb mij enkel vast gereden door te proberen die alfa uit trekken, is uiteindelijk met nen navara met winch er uit getrokken geweest. Zonder een andere auto der achter kon ik net nog voldoende rondrijden door die modder. Normaal rijd ik ieder weekend door zulke ondergrond, dus is de mud performance van mijn winterbanden wel belangrijk.

Met den blauwen ging da beter, woog 400kg minderUitvluchten...uwe Subaru heeft gefaald !!!!![]()

Allemaal leuk om mee te pochen dat verhaal van “Honda heeft specifiek gekozen voor”. Punt blijft dat het een te dure wagen is met zeer specifieke looks. Dat hij heel snel rond de ring gaat kan allemaal goed zijn, dat voel je niet in de praktijk, dat klinisch rijgedrag dat voel je wel.Daar zullen veel auto experten u ongelijk in geven. Honda heeft specifiek niet voor een AWD gekozen. Zitten naast de voordelen ook nadelen aan (PK verlies bij overbrenging is het grootste bij AWD, het grote gewicht en het rijplezier gaat er ook voor een stuk uit). Enige qua performance waar een A45 mij het zuur maakt is vanaf stilstand naar 0-100. Natuurlijk is een A45 of een R meer premium. Maar wat kost een A45 niet nieuw?
Ik heb veel maten die met A45's, Golf R of M140i rijden en bij rolling starts verschieten die zich enorm. Op de ring komen ze zelf niet aan de buurt.
I30n heb ik een testrit met gedaan. Leuke wagen met een zeer leuke sound maar qua performance (baanliging en potentie van de motor) komt die totaal niet in de buurt. Het is voor zijn grote ook een zeer zware wagen (scheelt bijna 450kg met mijn Type-R)
Ik heb mijn Type-R ook niet nieuw gekocht. Heb er een zeer leuke deal op gedaan bij een persoon die deze gekocht had en er geen tijd voor had om met te rijden. Laten we zeggen dat ik er minder voor heb betaald dan een tweedehands i30n met vergelijkbare km stand en leeftijd.
Ik dacht even dat je het over een BMW hadPunt blijft dat het een te dure wagen is met zeer specifieke looks.
.Een 245000; op zich dus niet zo heel veel.Mooi, hoeveel km heeft die ondertussen? Ik heb veel respect voor mensen die hun wagen zo lang houden en goed blijven verzorgen.
Eerlijk; foto is al wat ouder, maar nog steeds goed onderhouden. Ik denk dat ik vandaag wel min of meer dezelfde foto kan reproduceren (al zijn de koplampen nu wel al wat doffer / geliger).Als dat een recente foto is, dan lijkt me die wel zeer goed onderhouden.
Juist,De i30N weegt 1420kg, de Type R 1380 kg, dat is 40 kg verschil. (neemt niet weg dat de i30N te zwaar is trouwens).
Een Golf R is ook niet de juiste wagen om mee te vergelijken omdat dat eigenlijk een GT-wagen is. Je zou met ge GTI TCR moeten vergelijken (dan is de Civic evengoed sneller trouwens).
Als je natuurlijk een goedkope 2e hands kan vinden, is de prijs minder een probleem. Maar ik heb het destijds bekeken, en de Civic ging mij 20k€ extra gekost hebben tov wat ik voor de i30N betaald heb. Dat vond ik toch echt overdreven. Ik vond trouwens de i30N leuker rijden dan de Civic, de Civic is sneller maar "klinischer".
Het is wel zo dat ze er specifiek voor gekozen hebben. Ik snap niet waar dat klinisch rijgedrag vandaan komt. Heb je hem zelf al eens in de bochten gesmeten? Kijk maar eens naar top gear hun review van de Type-R. Als je deze loslaat op boerebaantjes of bochtige wegen in de ardennen is dit pure liefde, er komt zelfs wat lift off oversteer bij te kijken en dan smijt hij zijn gat eens in de bocht. Ik heb al met een RS3, Golf R gereden dit zijn klinische wagens...Allemaal leuk om mee te pochen dat verhaal van “Honda heeft specifiek gekozen voor”. Punt blijft dat het een te dure wagen is met zeer specifieke looks. Dat hij heel snel rond de ring gaat kan allemaal goed zijn, dat voel je niet in de praktijk, dat klinisch rijgedrag dat voel je wel.
Een M140i is dan tienduizend keer interessanter, ook al zou hij trager zijn op de ring (wat ik betwijfel maar goed).
In zijn segment kan je gewoon niet zeggen dat het de beste keuze is in mijn ogen. Mocht hij 10k minder kosten, dan wou ik nog discussiëren. Maar dan nog zou ik hem nog niet bovenaan zetten. Als expert kan je niet om de prestaties heen. Maar als expert snap je ook dat dat maar één facet is. Er zijn er nog zoveel andere die ook belangrijk zijn.
Pas op vette ketel hoor, dat hoor je mij niet zeggen.
Die "daar komt zelfs wel eens lift off oversteer bij" is wat hij bedoelt met klinisch rijgedrag, mijn i30 kan ik in zowat elke scherpe bocht lift-off oversteer geven. Uiteindelijk is dat negatief, want het is trager, maar het voegt toe aan de beleving. De Golf R, RS3 en A45 lijken daarin ook op de type R, ze zijn snel maar enorm gefocust op "tijden" ipv op de ervaring.Juist,
Mijn fout over het gewicht.
Niets dan liefde voor een i30N hoor. Was ook een van de opties en ik draai nog steeds mijn hoofd als ik een zie passeren...
Het is de ideale concurrent voor de veel te dure GTI. Die 20K extra zit ook wel ergens hoor.
Het is wel zo dat ze er specifiek voor gekozen hebben. Ik snap niet waar dat klinisch rijgedrag vandaan komt. Heb je hem zelf al eens in de bochten gesmeten? Kijk maar eens naar top gear hun review van de Type-R. Als je deze loslaat op boerebaantjes of bochtige wegen in de ardennen is dit pure liefde, er komt zelfs wat lift off oversteer bij te kijken en dan smijt hij zijn gat eens in de bocht. Ik heb al met een RS3, Golf R gereden dit zijn klinische wagens...
Enige minpunten die hij krijgt bij de reviews is het infotainment systeem en daar heb je apple carplay of android auto voor. De styling is uw ding of niet.
Ze noemen dit niets voor niets de king of hot hatches. Akkoord een A45s is pakken sneller maar met een prijskaartje van 80K zit je niet meer in het segment van een hothatch.
Google zegt dat de Golf R de king of hot hatches is.Ze noemen dit niets voor niets de king of hot hatches.
).
Doet mij altijd eens terug denken aan mijn Swift Gti 1.3 16v uit 94'Ik ben van een brakke Mitsubishi ASX zes maanden geleden overgestapt op iets totaal anders wat net buiten mijn budget viel ...
De nieuwe Suzuki Swift Sport. Enorm tevreden met deze overstap. De ASX was een Instyle, redelijk goed afgewerkt dus maar rijplezier was echt brak en had er niets dan kosten aan. (Foto's van het internet geplukt).
![]()
![]()
Was toch één van de leukere wagens die ik in die tijd in mijn bezit heb gehad. Draaide toen, met enkele aanpassingen, 120 pk en ging echt wel goed vooruit in de eerste 3 versnellingen dankzij het wel héél lage gewicht.Is dat al zo'n mild hybrid model?Ik ben van een brakke Mitsubishi ASX zes maanden geleden overgestapt op iets totaal anders wat net buiten mijn budget viel ...
De nieuwe Suzuki Swift Sport. Enorm tevreden met deze overstap. De ASX was een Instyle, redelijk goed afgewerkt dus maar rijplezier was echt brak en had er niets dan kosten aan. (Foto's van het internet geplukt).
![]()
![]()
Ja inderdaad. Een beetje minder PK's dus dan het vorige model, maar door de elektrische ondersteuning bij het optrekken zou het volgens zowat alle reviewers net vlotter rijden zijn. Ik kan helaas niet vergelijk want dit is de enige Swift Sport waar ik dus ooit mee gereden heb.Is dat al zo'n mild hybrid model?