Zijn mensen met ADHD sowieso al niet (doorgaans) slechter in zich aan een plan te houden en impulsaankopen te vermijden? Ik kan mij inbeelden dat mensen die dat sterk hebben en daar nooit mee hebben leren omgaan dan al hun geld wel opmaken om te ontdekken dat we nog maar in het midden van de maand zijn.Anderzijds willen we toch ook geen toestanden zoals in Anderlecht.
![]()
Duizenden euro's leefloon met verzonnen verhaal: Pano legt chaos bloot bij OCMW van Anderlecht | VRT NWS Nieuws
Het OCMW van Anderlecht geeft een leefloon aan mensen die daar geen recht op hebben. Dat blijkt uit een onderzoek van Pano. Maatschappelijke assistenten spreken over chaos binnen het OCMW door een enorme toename van het aantal dossiers. Daardoor is er te weinig controle.www.vrt.be
Maar inderdaad, sommige mensen hebben wel een zware rugzak te dragen.
Als je zoals bvb Amber en ADHD en ADD en ODD hebt...
Mij stoort de onduidelijkheid in dat programma:
- Amber: 1.290€ leefloon + goedkoop winkelen in de sociale winkel;
"Na 2 weken was mijn geld op... ik heb een maand niks gegeten..."
Is mij iets ontgaan?
- Annelie: 347€/maand brandstofkosten
Aan 1.7€/l = 204 liter aan 7l/100km = 2.900 km/maand = 34.800 km/jaar... ??
En men stelt zich daar geen vragen bij?
Als het fysiek mogelijk is, wat niet zeker is, zit je daar toch met een aankoopkost. Een van de problemen van armoede is dat je geen geld hebt voor ideale oplossingen en daardoor infeite vaak nog meer geld nodig hebt."Ik moet elke dag naar de crèche en da's een uur wandelen. Dat kan mijn lichaam niet aan, dus ik heb een auto nodig."
Euh... een (elektrische) fiets? Dan ben je daar op een kwartiertje en je houdt 600 euro per maand extra over om uw schulden van meer dan €10k zo snel mogelijk af te betalen? Ik snap niet dat haar begeleidster daar zelf niet over sprak.
Ik moet het nog bekijken, dus ik ken de situatie niet, maar het is maar een bedenking.