Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Trouwfeest was een 40 mensen in totaal. Naaste familie en beste vrienden met hun wederhelft.
Hebben allebei geen boodschap aan schijnheilige nonkels van het zevende knoopsgat en werk/prive blijft gescheiden.

Gezellige dag waar we zelf ook iets aan hadden. Geef liever een extraatje uit aan de mensen dicht rondom ons dan een groot gaarkeuken feest...

Het zal hier waarschijnlijk wel al gezegd zijn maar daar dient de receptie vooraf voor hé. Op mijn huwelijk zou ik niemand uitnodigen maar allemaal op de receptie no worries.

Ik ben al op veel trouwfeesten geweest en eigenlijk zijn alle Vlaamse trouwfeesten toch een beetje hetzelfde.

Ofwel heb je de "rot op na de aperitief formule" waarbij je collega's en vrienden van de ouders vraagt. Die laatste moet je onder lichte dwang uitnodigen, want de ouders/schoonouders betalen het feest? De gasten komen toe om 16u, maar om 18u mogen ze dan beschikken, want dan komt de familie toe.

Ofwel heb je de "enkel voor het dessert formule", waarbij de collega's toekomen om 21u voor taart en dansfeest. Meestal is de timing van het eten slecht zodat de belangrijke gasten en familie nog niet gedaan hebben met eten.

Wanneer het dessert op is begint de DJ met het afspelen van een standaard trouwfeest mix.
Wat zeker "niet" mag ontbreken is die marginale lac du conemara en het gezwaai met de servietten.Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden en waarom blijft men dat nog altijd doen? De dj die dat draait op mijn trouw kan meteen opkrassen.
zo zuur 🍋

Bij mij is dat niet moeilijk in elk geval, ik heb maar 1 collega die tevens mijn baas is :p

Mocht ik ooit van ‘t straat geraken en trouwen dan zal het in elk geval eerder een kleinschalig feestje worden, en dan nog eerder enkel een burgerlijk gedeelte.
Al die show errond hoeft niet, ik sta sowieso niet graag in de belangstelling dus ik zou daar toch een ganse dag ongemakkelijk bij lopen.

Gewoon naar het stadhuis en achteraf goed gaan eten met dichte familie en wat vrienden en meer moet dat niet zijn.

Bij mijn nicht indertijd was dat een trouw met alles erop en eraan: dichte familie bijvoorbeeld allemaal dezelfde kostuum gaan huren voor de mannen, ceremoniemeester die zei waar je moest gaan staan, fotograaf, ...
Een goed jaar nadien zijn ze gescheiden, zonde van het geld dus :unsure:

Als ik soms lees wat zo’n grapje kan kosten dan doe ik daar liever leukere dingen mee dan het in 1 dag erdoor draaien.

Laatst bewerkt:
Bij mij is dat niet moeilijk in elk geval, ik heb maar 1 collega die tevens mijn baas is :p

Mocht ik ooit van ‘t straat geraken en trouwen dan zal het in elk geval eerder een kleinschalig feestje worden, en dan nog eerder enkel een burgerlijk gedeelte.
Al die show errond hoeft niet, ik sta sowieso niet graag in de belangstelling dus ik zou daar toch een ganse dag ongemakkelijk bij lopen.

Gewoon naar het stadhuis en achteraf goed gaan eten met dichte familie en wat vrienden en meer moet dat niet zijn.

Bij mijn nicht indertijd was dat een trouw met alles erop en eraan: dichte familie bijvoorbeeld allemaal dezelfde kostuum gaan huren voor de mannen, ceremoniemeester die zei waar je moest gaan staan, fotograaf, ...
Een goed jaar nadien zijn ze gescheiden, zonde van het geld dus :unsure:

Als ik soms lees wat zo’n grapje kan kosten dan doe ik daar liever leukere dingen mee dan het in 1 dag erdoor draaien.
Wij hebben dat ook gedaan op die manier. Alles samen 1000 euro kwijt (trouw, kleren, ringen hadden mijn ouders gesponsord en eten), dat is een pak minder dan mijn scheiding me heeft gekost 🤣

Het is toch zo, iemand sprak hier van gaarkeuken eten, ook dat is meestal zo, want men wil de mensen aan tafel houden en 3u op hun stoel laten zitten in die ongemakkelijke kledij, in een klassieke feestzaal met ronde tafels. De Catering die uit jobstudenten bestaat en de borden voor zet. Gekookt vlees in druivensaus en 3 kroketjes, waar ik sowieso niet genoeg met heb.

Bij mijn zus geen servietten gezwaai en gewoon een top bbq aan lange tafels die onder de bomen stonden, beetje zuiderse setting, want het was toen 25 graden.

Lol nee. Hoe minder zielen, hoe meer vreugd.

Ik ben al op veel trouwfeesten geweest en eigenlijk zijn alle Vlaamse trouwfeesten toch een beetje hetzelfde.
Goh. Ik heb één legendarisch trouwfeest meegemaakt waar ge een hele filmtrilogie kunt over maken. Als ge een lijst maakt van de verschillende verhaallijnen, dat is om achterover te vallen. Drank, drugs, homo's en lesbiennes, religie, geweld, naakt, alles kwam aan bod!

Al de rest was idd grat hetzelfde, geforceerde bedoening met elke keer dezelfde fucking lamskoteletjes met kroketten. :angry:
En dan staan wachten aan de bar tot ze eindelijk de Duvels en Orvals opentrekken.

Bij ons was het ook zonder veel sier.
Gewoon eens goed gaan eten met familie/vrienden na onze trouw voor de wet, niet voor de kerk getrouwd.

Als hoofdgerecht ook gewoon friet met biefstuk voor iedereen, een 30tal genodigden. Saus erbij mocht je wel zelf kiezen. :p
Goed dat dat al 8 jaar geleden is, tegenwoordig zou dat meer tegenkanting krijgen.

Ik heb die indruk dus niet.
Ofwel heb je de "rot op na de aperitief formule" waarbij je collega's en vrienden van de ouders vraagt. Die laatste moet je onder lichte dwang uitnodigen, want de ouders/schoonouders betalen het feest? De gasten komen toe om 16u, maar om 18u mogen ze dan beschikken, want dan komt de familie toe.

Ofwel heb je de "enkel voor het dessert formule", waarbij de collega's toekomen om 21u voor taart en dansfeest. Meestal is de timing van het eten slecht zodat de belangrijke gasten en familie nog niet gedaan hebben met eten.

Er zijn ook mensen die iets anders organiseren. Op 't laatste trouwfeest dat ik heb bezocht waren er geen tafels, was eigenlijk een feest dat startte vanaf 20h00, heel de avond door hapjes gekregen (en die waren nog echt goed). Muziek startte om 21h00, en dat was gewoon goede muziek.

Wanneer het dessert op is begint de DJ met het afspelen van een standaard trouwfeest mix.
Wat zeker "niet" mag ontbreken is die marginale lac du conemara en het gezwaai met de servietten.Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden en waarom blijft men dat nog altijd doen? De dj die dat draait op mijn trouw kan meteen opkrassen.
Tsja, dan zal dat toch aan uw familie en vrienden liggen. Ik heb tientallen trouwfeesten meegemaakt, en nooit is dat kutnummer gespeeld.

Ik heb die indruk dus niet.

Er zijn ook mensen die iets anders organiseren. Op 't laatste trouwfeest dat ik heb bezocht waren er geen tafels, was eigenlijk een feest dat startte vanaf 20h00, heel de avond door hapjes gekregen (en die waren nog echt goed). Muziek startte om 21h00, en dat was gewoon goede muziek.

Tsja, dan zal dat toch aan uw familie en vrienden liggen. Ik heb tientallen trouwfeesten meegemaakt, en nooit is dat kutnummer gespeeld.
Wel ik zou durven stellen dat bij veel trouwfeesten de ouders de boel helpen coördineren en dat dit dan neigt naar die klassieke toestanden. Ik spreek echt wel over trouwfeesten van jonge mensen, tussen 2010 en nu. Ik heb maar 2 niet-standaard trouwfeesten bijgewoond, waaronder zelf een met Thais eten. Mijn eigen trouw was gewoon een Amerikaanse bbq-kar met een dikke steak die men in plakjes sneed en uiteraard nog ribben.

Het is toch zo, iemand sprak hier van gaarkeuken eten, ook dat is meestal zo, want men wil de mensen aan tafel houden en 3u op hun stoel laten zitten in die ongemakkelijke kledij, in een klassieke feestzaal met ronde tafels. De Catering die uit jobstudenten bestaat en de borden voor zet. Gekookt vlees in druivensaus en 3 kroketjes, waar ik sowieso niet genoeg met heb.

Bij mijn zus geen servietten gezwaai en gewoon een top bbq aan lange tafels die onder de bomen stonden, beetje zuiderse setting, want het was toen 25 graden.

Gij klinkt precies als mijn schoonmoeder. Ga dan niet. En als je echt niet anders kan omwille van verplichtingen, maak er dan het beste van.

Wij hadden één van de beste trouwzalen in omstreken. Eten was top. Service was top. Alles klopte en was tot in de puntjes gepland en uitgedokterd. Ik ga enorm graag naar een trouwfeest. Zo'n feesten zijn altijd afhankelijk van het volk en DJ die aanwezig is, alles mag dan nog zo goed zijn, als het volk niet meewilt of den DJ draait slecht dan slaat dat wel eens tegen.

Ongemakkelijke kledij? Ik vind het net eens prettig om iedereen helemaal uitgedost te zien. Ook mijn kostuum eens aandoen vind ik plezant.

Nu elk zijn goesting. Het was ons feest en alles was zoals wij het wouden, niet zoals het volk het zou willen. Ouders en schoonouders hadden niets in de pap te brokken want wij betaalden alles zelf. Geen discussie.

Mjah, hangt af van trouwzaal tot trouwzaal.
Wij zijn ergens gaan kijken waar het vreselijk klassiek was met gerechten zoals je opnoemt + relatief onpersoonlijk was en niks veranderd was sinds 1980. Zoiets waar uw grootouders een feest kunnen geven voor hun 50j getrouwd... uitbater gaf ook graag kritiek op andere trouwen die 'buiten de norm waren' :help:

Over het algemeen zie ik trouwzalen toch meer 'modern' beginnen doen met hun eten/hapjes & heel uniek proberen te zijn. Catering is imo het belangrijkste aan een trouwfeest (voor de genodigden dan). Veel ligt ook aan de uitbaters, er is een wereld van verschil tussen een jong dynamisch koppel die er net mee begonnen zijn, of door iemand die al 30j hetzelfde doet.

Bij ons zat iedereen verdeeld over drie lange tafels, stonden er overal party boardgames op tafel en was het een food sharing concept. Onze zaal was een 16de eeuwse gerenoveerde schuur, waarbij we alle inrichting zelf moesten doen en een externe cateraar moesten nemen (De Feestarchitect, in ons geval). Dat kost natuurlijk gigantisch veel meer, maar op die manier is alles wel perfect hoe je het zelf wil en is het ook geen 13 in een dozijn trouwfeest.

Tijdens de receptie en het eten stond er gewoon een zelf samengestelde playlist op, en voor het feest had de dj heel duidelijk instructies gekregen :unsure:

Misschien heb ik gewoon pech om telkens die lacs de connemara te moeten ondergaan :help:.
Zal iets van West-Vlaanderen zijn :p

Collega's van mijn huidig werk zou ik uitnodigen maar toen ik trouwde heb ik geen enkele collega uitgenodigd. Ik werkte toen als consultant en zag mijn collega's weinig (en dus niet echt een band mee) en bij mijn toenmalige klant was de sfeer niet super.
Nu heb ik een interne job en is de sfeer goed, is team van 10 man en deze zou ik wel uitnodigen.

Vergeet ook zeker deze klassiekers niet:

Gho het hoort er toch stiekem wat bij. Een trouwfeest zonder een marginaal/fout half uurtje is geen trouwfeest. :unsure:

Als ik ooit al zou trouwen? Nee. Toffe mensen op de werkvloer en om eens een pint mee te pakken na het werk, maar daar blijft het dan ook bij.

Vergeet ook zeker deze klassiekers niet:

Gho het hoort er toch stiekem wat bij. Een trouwfeest zonder een marginaal/fout half uurtje is geen trouwfeest. :unsure:
Ik kan je verzekeren dat dit een cultuurschok is als je niet van hier bent. Mijn Spaanstalige vrouw begreep er niets van, al die mensen die allemaal amper bewogen en het gevoel voor ritme hadden van een dood beest, die dan plots allemaal dezelfde ingestudeerde choreografie deden op In Zaire of erger nog, de Macarena, een marginaal liedje dat ze in haar land in de jaren negentig hebben begraven.
:unsure:

Terug
Bovenaan