Aanslag op Charlie Kirk

Dit is ook wel gek: Video van Trump heeft nogal rare glitches en lijkt mogelijk met AI gegenereerd of met AI bewerkt.

Dit vond ik ook in die boodschap over Iryna Zarutska, daar is ook iets "off" aan.

dat taalgebruik zet de discussie onnodig scherp
Voor een bejaarde op zijn retour als Trump zullen ze die speech wel in stukjes hebben opgenomen en opgesmukt en gestitched hebben met Adobe AI ofzo.

Dit is ook wel gek: Videorespons van Trump heeft nogal rare glitches en lijkt mogelijk met AI gegenereerd of met AI bewerkt.

Toch serieus vergezocht, lijkt me gewoon een cut van 2 takes die aan mekaar geplakt zijn, zoals je heel vaak ziet ook in YouTube videos.

Trump was de schutter en is zich momenteel aan het verstoppen dus hebben ze een AI filmpje gemaakt om dat te verdoezelen.

Anyway deze vond ik wel ironisch gezien de context van Kirk's 'onschuldige slachtoffers zijn helaas de prijs die we moeten betalen voor wapendracht' retoriek:

orcvtb4u7gof1.jpeg

'How Charlie Kirk become too big to ignore' boven een artikel over een school shooting wanneer hij op een school werd neergeschoten (en onder 'obituaries' ook nog eens)

Kleine observatie en vraag, wie herinnert zich nog de aanslag op twee Minnesota politiekers? https://www.beyondgaming.be/threads...regering-trump-ii.36358/page-170#post-1561200

Ik vind het wel frappant hoe deze gebeurtenis, doordat dit zo openlijk is gebeurd, zo veel interactie losmaakt terwijl er nog niet zo lang geleden 1 beleidsmaker en diens partner in koele bloede werden doodgeschoten (en een tweede aanslag die mislukt was).

In kort, het is duidelijk dat de VS serieus van het padje af aan het wandelen is. Het is nu toch wel echt aan het escaleren.

Dit zei Trump:
Radical left political violence has hurt too many innocent people and taken too many lives.

en ook:
For years, those on the radical left have compared wonderful Americans like Charlie to Nazis and the world's worst mass murderers and criminals. This kind of rhetoric is directly responsible for the terrorism that we're seeing in our country today, and it must stop right now.

edit: de politieke recuperatie zal in dit specifiek geval uiteraard vooral ter rechterzijde gebeuren he.
Polarisering is inderdaad spijtig. Uiteraard recupereert hij hier en belicht hij slechts 1 kant, maar we moeten toegeven dat in vergelijking met andere zaken die hij soms uitkraamt dit nog wel meevalt.
Dat men Theo Francken afbeeldt in een nazi uniform met snorretje, dus ahw als de duivel zelve, is ook zo'n voorbeeld. Zo'n framing kan een gek op het idee brengen dat hij de wereld een dienst bewijst om op Theo te schieten. Zo'n plaatjes zijn dus even verwerpelijk als bvb de S&V groep, beide zijden dragen gewoon bij aan de polarisering, omdat je in beide kampen spijtig genoeg ook minder slimme of onstabiele mensen zal vinden.

Kleine observatie en vraag, wie herinnert zich nog de aanslag op twee Minnesota politiekers? https://www.beyondgaming.be/threads...regering-trump-ii.36358/page-170#post-1561200

Ik vind het wel frappant hoe deze gebeurtenis, doordat dit zo openlijk is gebeurd, zo veel interactie losmaakt terwijl er nog niet zo lang geleden 1 beleidsmaker en diens partner in koele bloede werden doodgeschoten (en een tweede aanslag die mislukt was).

In kort, het is duidelijk dat de VS serieus van het padje af aan het wandelen is. Het is nu toch wel echt aan het escaleren.
Politieke moorden zijn niet nieuw in de VS. Maar de frequentie is toch wel opvallend toegenomen inderdaad.
Beterschap valt er op korte en middellange termijn ook niet te verwachten vrees ik.

Polarisering is inderdaad spijtig. Uiteraard recupereert hij hier en belicht hij slechts 1 kant, maar we moeten toegeven dat in vergelijking met andere zaken die hij soms uitkraamt dit nog wel meevalt.
We zijn nog maar één dag ver. Het zou me verbazen als Trump en zijn gevolg de komende weken en maanden niet nog regelmatig hierop zullen terugkomen.

We zijn nog maar één dag ver. Het zou me verbazen als Trump en zijn gevolg de komende weken en maanden niet nog regelmatig hierop zullen terugkomen.
Zo'n aanslag heeft hij zelf overleefd en dit is een "mooi geschenk" voor zijn spindoctors en achterban.

Ik vind het toch vrij beangstigend als je her en der reacties van jonge mensen leest. Zowel links als rechts, de gemeenschappelijke factor is vooral het extreme.

Ik ken de figuur van Charlie Kirk niet.

Maar... de ironie is me niet verloren wanneer je iemand hebt die letterlijk zegt dat "een paar doden per jaar moeten kunnen voor onze wapenwetten in stand te houden", en vervolgens zelf neergeschoten wordt. In een normale wereld zou de reactie zijn: "sucks for you maar... you got what you wanted".

Maar dit is geen normale wereld. Dit is een extreem gepolariseerd land dat op springen staat.

En mijn cynische kijk terzijde:

Ik denk oprecht dat Amerika op het randje van een burger-oorlog staat. Dit gaat niet gaan liggen in een paar dagen. Of het nu Charlie Kirk of wie weet wat was, dit gaat echt exploderen.

Denk vooral ook omdat Kirk een stuk bekender is?
Zelfs collega's op het werk kennen die van instagram etc... ook al zijn ze zelf totaal niet met politiek bezig.

Denk vooral ook omdat Kirk een stuk bekender is?
Zelfs collega's op het werk kennen die van instagram etc... ook al zijn ze zelf totaal niet met politiek bezig.
Dit dus idd. Kirk is een bekend activist met miljoenen volgers. Dat is geen nobele onbekende. De dood is immens triest. Vermoord omwille van uw mening te verkondigen, schandalig gewoon.

Hij deed wel net iets meer dan gewoon een mening verkondigen. Miljoenen mensen over heel de wereld werden zijn vergif toegediend en radicaliseerden onder zijn gedachtegoed. Hij was zelf één van de grootste polarisators van onze tijd die bakken haat de wereld in stuurde en de samenleving veel onaangenamer maakte. Wil niet zeggen dat hij dit daarom verdiende maar hij heeft wel dit klimaat helpen creëren en was zelf ook niet vies van het verheerlijken van politiek geweld. Hij heeft de zaden mee gepland en nu jammer genoeg dus ook kunnen oogsten.

Hij deed wel net iets meer dan gewoon een mening verkondigen. Miljoenen mensen over heel de wereld werden zijn vergif toegediend en radicaliseerden onder zijn gedachtegoed. Hij was zelf één van de grootste polarisators van onze tijd die bakken haat de wereld in stuurde en de samenleving veel onaangenamer maakte.
Wat een zever. Dus omdat zijn mening u niet zint is het 'vergif' ?

Terug
Bovenaan