Ik ga niet in op je andere punten want die mening mag je hebben, maar hoe kan je nu stellen dat rechts "non-mainstream" is en een "underdog strekking"?
(Extreem)rechts wint in heel Europa aan stemmen, er zijn veel landen met een (extreem)rechtse regering, en als je N-VA er bij telt is rechts met grote voorsprong de grootste politieke strekking in ons land. En in de VS is er op dit moment een extreemrechtse regering, waarvan de president de schandalen aan elkaar rijgt en die nog steeds door miljoenen mensen gesteund wordt.
En sta me ook toe om -in een thread over de VS- de ironie aan te wijzen wanneer het gaat over zaken bannen. De regering Trump is volop bezig met letterlijk alles en iedereen die ook maar een beetje kritiek geeft te bannen. Extreemlinks is daar ook niet vies van, maar kom toch. Je moet toch zelf wel beseffen dat je de bal mist hier?
Die vlieger gaat misschien op voor de USA waar "rechts" vandaag de bovenhand heeft (althans op beleidsniveau).
Voor Belgiê is dit zeker en vast niet het geval. Ondanks het feit dat rechts hier welliswaar veel stemmen haalt, zit rechts reeds jaren in een "underdog" positie hier, in die zin dat er reeds meer dan 20jaar een "cordon sanitaire'" bestaat voor alt-rechts meningen en tevens een cordon die in het franstalig landsgedeelte zich zelfs uitstrekt over alle vigerende mediakanalen (waar rechts dus niet aan bod komt).
Dus rechts had niet echt een forum waarop ze de massa konden bereiken hier, maar heeft nu dit forum via sociale media waarop veel minder "linkse" censuur wordt toegepast. Sociale media waarop veel minder censuur wordt toegepast toucour.
De censuur die hier al jaren door "links" is ingevoerd en aan rechts werd opgelegd wordt nu gewoon door rechts ingevoerd in de USA (is dus gewoon analoog voor mij) gewoon omdat hun beleid daar nu rechts is, dus eigenlijk ondergaat links daar wat rechts al jaren ondergaat, gewoon omdat een "cenrtraal" spectrum quasi volledig ontbreekt vandaag de dag.
In Belgïe is er nog steeds geen dominant "rechts" beleid bij mijn weten, au contraire zelfs, in een regering met overwegend rechts gezinde partijen kunnen de linkse partijen nog steeds heel veel van hun standpunten er doordrukken.
Dus om terug te komen op mijn statement ja alt-right domineert vandaag sociale media omdat dit het enige kanaal is waarop zijn niet of minder onderworpen zijn aan censuur. maar links domineert sinds jaren alle andere mediakanalen mede dankzij censuur.
Verder maakt links ook veel meer gebruik van publieke protesten (en dus opnieuw media aandacht) dan dit bij rechts het geval is, maar dat is echter geen mening maar een feit.