Aanslag op Charlie Kirk

Een soort van DVL op z'n Amerikaans ?
Goede vergelijking ja. Het verschil is dat ons land klein genoeg is en niet genoeg diverse media heeft, waardoor ze samen kunnen spannen tegen een persoon en die zo goed als te censureren (wat ook niet goed is).

In de VS is dat niet zo, en dus heeft Kirk daar wel het klankbord dat DVL niet heeft. In de VS is het ook normaal dat zo iemand mag komen spreken op campussen: vrije meningsuiting, diversiteit aan opinies, in de zaal naast Kirk kan dan iemand staan spreken die dan weer heel links is. Bij ons zou DVL niet ver raken op de campussen.

Neen, dan ben je in geen velden en wegen te bespeuren. De mislukte gijzeling van Pelosi? Geen reactie. In juni werd de democratische politica samen met haar echtgenoot politiek geëxecuteerd. Geen reactie. Het is gemakkelijk om dan anderen de les te spellen natuurlijk en te doen alsof jij niet bijdraagt tot polarisatie ...

Ik heb hier deze week nog de plaatsvervangende burgemeester van Molenbeek verdedigd na de online laster campagne door extreem rechtse figureren, die totaal onterecht was. I know die bal is niet 1 op 1, maar ik ben stukken minder actief op pol & actua en al zeker niet de USA topic.
Dus nee, ik zal niet op alles commenten.
Maar ik zal zeker niet sarcastische comments posten op iemand die neergeschoten is waar ik het niet mee eens ben.
Daar ging het mij om, je hebt die comments niet meegekregen want ze zijn verwijderd.

Dat gezegd zijnde, in een democratie is geweld nooit het antwoord. De wereld kan dan wel een betere plaats zijn zonder mensen zoals hem, dat geeft niemand het recht om hun leven te nemen. Dat is niet de maatschappij waar we naartoe willen, dat mogen we nooit normaliseren.

En daar zijn we het sluitend over eens.

Goede vergelijking ja. Het verschil is dat ons land klein genoeg is en niet genoeg diverse media heeft, waardoor ze samen kunnen spannen tegen een persoon en die zo goed als te censureren (wat ook niet goed is).

In de VS is dat niet zo, en dus heeft Kirk daar wel het klankbord dat DVL niet heeft.

Helemaal geen goede vergelijking. DVL is heel provocerend en opjuttend in zijn communicatie. Charlie Kirk debateert altijd met veel respect voor andere meningen.

Helemaal geen goede vergelijking. DVL is heel provocerend en opjuttend in zijn communicatie. Charlie Kirk debateert altijd met veel respect voor andere meningen.
Eeeehhh. Tot je op z'n mailinglist staat. Dan krijg je wel eens andere berichten ook. Maar goed: qua debatten heb je wel gelijk. Maar niet qua alle communicatie.

Richtlijn
Het gaat hier over een ernstige aanslag op een persoon. En hoewel iedereen vrij is om het grondig oneens te zijn met elkaars meningen, het is en blijft de bedoeling om respectvol met elkaar om te gaan.
Het is de laatste pagina’s al erg hard gegaan - op P&A is er geen plaats voor nodeloos gebekvecht. Ik vraag vriendelijk om het inhoudelijk te houden vanaf hier.

Deze post bevat foutieve of niet bevestigde informatie
Dood Charlie Kirk is bevestigd door Deseret News (voornaamste media-outlet in Utah).

Ik heb spijt dat ik die beelden gezien heb maar die is gewoon echt wel dood hoor. Doet me denken aan die ijshockeyer die schaats in nek gekregen heeft. Dat gaat gewoon te snel.

Ik heb spijt dat ik die beelden gezien heb maar die is gewoon echt wel dood hoor. Doet me denken aan die ijshockeyer die schaats in nek gekregen heeft. Dat gaat gewoon te snel.
De kans is reëel. Maar tot dit officiëel bevestigd wordt, is het maar speculatie. Gelieve ons aan de feiten te houden.

Uiterst hypocriete reacties. Dit is de wereld die Trump en Kirk gecreeerd hebben, deal with it.
En de dodelijke aanslag op John F Kennedy was zeker ook een gevolg van de wereld die Trump en Kirk gecreëerd hebben? Een klein beetje terughoudendheid lijkt mij hier toch wel geboden, in plaats van te claimen dat hij hierom gevraagd heeft of deze wereld gecreëerd heeft (nadat er al tig aanslagen zijn geweest in de VS op publieke figuren).

En de dodelijke aanslag op John F Kennedy was zeker ook een gevolg van de wereld die Trump en Kirk gecreëerd hebben? Een klein beetje terughoudendheid lijkt mij hier toch wel geboden, in plaats van te claimen dat hij hierom gevraagd heeft of deze wereld gecreëerd heeft (nadat er al tig aanslagen zijn geweest in de VS op publieke figuren).

Op wat slaagt dat nu, ik zeg toch niet dat de aanslag een gevolg is van hun? Ik zeg dat de reacties een gevolg zijn van hun polarisatie.
Beetje beter lezen aub.

Overlijden van Charlie Kirk is ondertussen ook bevestigd door Trump op Truth Social. 31 jaar, 2 kinderen.

yZA0Cna.png

Laatst bewerkt:
Op wat slaagt dat nu, ik zeg toch niet dat de aanslag een gevolg is van hun? Ik zeg dat de reacties een gevolg zijn van hun polarisatie.
Beetje beter lezen aub.
Wat wil je dan wel zeggen? Dat lachwekkende of minachtende reacties rond zijn dood plots ok zijn omdat iemand iemand anders uit het republikeinse/rechtse kamp ook minachtend heeft gereageerd in het verleden? Toen Pelosi haar echtgenoot werd aangevallen indertijd door die extreme gek zou het bij nog niet zijn opgekomen om reacties die dat goed praten te gaan minimaliseren. Dat is gewoon verwerpelijk, net zoals het hier bij deze (dodelijke) aanslag ook verwerpelijk is.

Terug
Bovenaan