Wat wij hier in België kennen is klein bier vergeleken met de US. Sure, je hebt hier mensen die zeer loyaal op één bepaalde partij stemmen hun hele leven lang of op zen minst trouw in een bepaalde hoek blijven maar al bij al heb je hier nog een gigantisch volume aan swing-votes, mensen die van partij wisselen op basis van wat op dat moment key topics zijn.
Het probleem met mensen die heel hun leven op dezelfde partij stemmen, en belangrijker, vooral nooit de standpunten van die partij in vraag stellen, al was het maar om zelf even af te toesten of de partij nog steeds staat waar zij zelf voor staan gaan op bepaald moment hun hele identiteit verweven met de partij waarvoor ze stemmen en dan duurt het vaak niet lang of ze graven zichzelf zo diep in dat er nooit meer een weg terug is.
Ik heb hier echt totaal geen mening over, ik moest zelfs gaan opzoeken wie het uberhaupt is want ik had nog nooit van de man gehoord, maar de framing kan hier ook weer tellen hoor... "jonge vader is zonder reden vermoord"

. Ik keur het niet goed doen, maar als ik alleen al dit topic lees heb ik toch een flauw vermoeden dat het niet gewoon een kwestie van wrong place, wrong time zal geweest zijn.