Aanslag op Charlie Kirk

Waarom? Echt, waarom? Hij zegt het voor een massa volk gevolgd door 'God’s perfect law when it comes to sexual matters'. Waarom zou dit in hemelsnaam anders geïnterpreteerd moeten worden dan dat dit is waar hij voor pleit?
Ik zeg niet dat het anders geïnterpreteerd moet worden, ik zeg dat er een context voor is die hier niet aangehaald werd.

Stop daar nu eens mee. Niemand hier pleit voor het afschieten van mensen op basis van hun mening. ~rest van de onnodige blabla verwijderd~
Stop daar nu eens mee. Ik beweer ook nergens dit iemand hier er voor pleit. Dus je moet mij die woorden niet in de mond leggen.
Ik zei letterlijk dat het een aanleiding kan zijn. Voor de schutter dus. En het woordje kan is belangrijk, want we weten nog niet met zekerheid wat het motief was (al zijn er genoeg aanwijzingen).

Nu pas de rest van de stream gezien met de speech van gov. Cox (republikein!). Toch wel een pluim voor hem, omdat hij duidelijk wél verzoenende en verbindende taal spreekt. Hopelijk hebben de furieuze MAGA aanhangers, en niet in het minst Trump zelf, dit ook gezien.

Nu pas de rest van de stream gezien met de speech van gov. Cox (republikein!). Toch wel een pluim voor hem, omdat hij duidelijk wél verzoenende en verbindende taal spreekt. Hopelijk hebben de furieuze MAGA aanhangers, en niet in het minst Trump zelf, dit ook gezien.
Hopelijk hebben de furieuze bluesky leden dit ook gezien.

Euh, ja. Zo werkt het inderdaad bij de meeste mensen en zeer zeker bij influencers / politiekers (behalve context negeren maar dat doe ik niet).
Wat is de context bij het 2e misschien dat dit goedpraat misschien? Er is NIETS dat die uitspraak over god's perfect law goedpraat.

Jezus Christus, ik moet mezelf hier echt tot den treure toe blijven herhalen omdat sommigen gewoon echt weigeren te geloven dat Charlie Kirk geen homo’s wil vermoorden met stenen.

Hij las dat citaat als reactie op iemand die een ander citaat uit de bijbel gebruikte om de Pride te rechtvaardigen. Hij toonde sarcastisch aan hoe debiel het is om individuele citaten uit de bijbel als leidraad te nemen.

Stephen King, één van de meest rabiate ongenuanceerde MAGA haters die ik ken, heeft zich ondertussen al geëxcuseerd voor deze fout. Nu de rest nog.

Hopelijk hebben de furieuze bluesky leden dit ook gezien.
Die werden wel dag in dag uit door Kirk onder de bus gesmeten die erop uit was hun rechten in te perken en hun bestaan te demoniseren. Niet dat dat hun reacties goed praat, verre van. Dat waren ook allemaal nobodies die ondertussen al gebanned zijn dus die zullen wel beseffen dat ze over de schreef gingen. Ze zitten in ieder geval met de gevolgen. Dat terwijl Trump op zijn Truth Social en Musk op zijn riool beiden persoonlijk olie op het vuur gooien samen met zowat alle andere rechtse kopstukken en de haat er weelderig en ongecheckt tiert. Toch weer een wereld van verschil dus om ook hier weer zo een both side issue van te maken alsof het aan beide kanten even erg gesteld is contra productief.

Iemand die het presidentsambt waardig was, zou nu zijn best doen om bruggen te bouwen maar dat is weer teveel gevraagd.
Het maakt niet uit uit welke (extreme) hoek de moordenaar van deze extremist komt. Zijn dood wordt opnieuw gerecupereerd om nog meer extremisme te voeden. Eindeloos.

Jezus Christus, ik moet mezelf hier echt tot den treure toe blijven herhalen omdat sommigen gewoon echt weigeren te geloven dat Charlie Kirk geen homo’s wil vermoorden met stenen.

Hij las dat citaat als reactie op iemand die een ander citaat uit de bijbel gebruikte om de Pride te rechtvaardigen. Hij toonde sarcastisch aan hoe debiel het is om individuele citaten uit de bijbel als leidraad te nemen.

Stephen King, één van de meest rabiate ongenuanceerde MAGA haters die ik ken, heeft zich ondertussen al geëxcuseerd voor deze fout. Nu de rest nog.
Ja. En nadien noemde hij dit 'God's perfect law'.

The man accused in the Charlie Kirk assassination had earlier expressed to family his opposition to the viewpoints of the conservative activist, the authorities said Friday in announcing an arrest in a targeted killing that raised fresh alarms about political violence in the United States.

Tyler Robinson, 22, had indicated to a family friend afterwards that he was responsible, said Utah Gov. Spencer Cox. He also cited as key pieces of evidence engravings on bullets found in a rifle believed used in the attack as well as chatting app messages attributed to the accused shooter that a roommate shared with law enforcement after the shooting.

Laatst bewerkt:
stop toch aub met van hem een monster te maken dat hij niet is met uit de context gerukte citaten.
Zoals gewoonlijk ga je weer baken context; lees bochtenwerk, moeten toevoegen om zijn rechtstreekse quotes tevergeefs trachten goed te praten. Wij maken van hem geen monster. Zijn uitspraken en gedachtegoed doet dat voor hem.

Het lijkt er dus op dat het een aanslag is van rechts. Ik kijk al uit naar een corrigerend bericht van Trump, FOX en andere republikeinen ! /s
Een kogel met opschrift "hey fascist, vang!"

Zal vermoedelijk de doodstraf krijgen.

Het lijkt er dus op dat het een aanslag is van rechts. Ik kijk al uit naar een corrigerend bericht van Trump, FOX en andere republikeinen ! /s
Rechts? Hoe haal je dat hieruit?

Zinloos, verspil er toch geen moeite aan. Dat je gelijk hebt weet ik sowieso op basis van hoe ik Kirk en z'n organisatie ken, maar het beste bewijs volgt uit dit filmpje die je eerder gepost hebt.
Hier is bijvoorbeeld een filpje waarin een homoseksuele jongen hem aanspreekt. Of hij tweet bijvoorbeeld dit. Zie jij hierin een haatdragend persoon? Jou beeld is duidelijk gebaseerd op enkele losse uit de context gerukte citaten.
Wat ik hier trouwens veeeel interessanter vind dan de vraag en het antwoord in kwestie, is wie je hier nog allemaal op z'n beurt ziet staan te wachten om aan Kirk een vraag te stellen. En het bijna totale gebrek aan diversiteit (op geaardheid na). Zo zien de campussen in de VS er niet uit, op de polytechnics na is het aantal vrouwelijke studenten zowat overal hoger dan het aantal mannelijke studenten, en meer dan een vierde is een raciale of etnische minderheid. Maar op de evenementen die Kirk er hield, zag je altijd een omgekeerd beeld. Dat is veel meer tekenend dan dat Kirk ooit eens de Bijbel zou gequote hebben.

Laatst bewerkt:
Hier is bijvoorbeeld een filpje waarin een homoseksuele jongen hem aanspreekt. Of hij tweet bijvoorbeeld dit. Zie jij hierin een haatdragend persoon? Jou beeld is duidelijk gebaseerd op enkele losse uit de context gerukte citaten.
Neen absoluut niet. En ik moet eerlijk zijn. Ik volgde hem al heel lang, ik heb hem zelden of nooit iemand slecht zien of horen behandelen. Het was altijd omgekeerd. Ik schrik ervan dat hij vaak zo kalm kon blijven. Ik zou het niet kunnen.

I stand corrected, even brain fart gehad. Bericht aangepast.

Had hier en daar gelezen dat hij republikein/rechts zou zijn en dacht dat ap news dat ook melde. Iets te vlug geweest, had beter moeten checken.
Op bluesky? Op twitter is hij extreem links.
Ik vind hem gewoon gestoord.

Kom nu, hij liet geen kans onbenut om minderheden te kleineren en demoniseren. Zelfs in dat zorgvuldig uitgekozen filmpje hierboven kan hij het niet laten om aan te halen dat hij als christen tegen homoseksualiteit is. En dan gaan jullie dat nog durven omschrijven alsof dat helende en verbindende woorden zijn? Zelfs deze is al op het randje en veegt toch nooit al zijn andere misselijkmakende uitspraken en gedachtegoed onder de mat.

Misschien ook de moeite om in het achterhoofd dat als hij uit zijn bijbel quoterend het doden van homos een perfecte wet van god noemt dat waar de US al een probleem heeft met de scheiding van kerk en staat hij juist ijverde voor het opheffen van die scheiding. Zijn ideaalbeeld was het KKK ideaal, een zo wit mogelijke christofascist nation. De bijbel had altijd al voorrang op het wetboek in zijn ogen. Vandaar ook dat hij de vrouw als ondergeschikt zag die onderdanig moest zijn tov haar man.

Neen absoluut niet. En ik moet eerlijk zijn. Ik volgde hem al heel lang, ik heb hem zelden of nooit iemand slecht zien of horen behandelen. Het was altijd omgekeerd. Ik schrik ervan dat hij vaak zo kalm kon blijven. Ik zou het niet kunnen.

Mss was hij wel schijnheilig?

Terug
Bovenaan