Aanslag op Charlie Kirk

Aangezien Utah een red state is, is het niet verwonderlijk dat die uit een Republikeins gezin komt. Wel lijkt hij meer de anti-fascistische kant gekozen te hebben. Zie de kogelinschrijvingen. Voor de rest een gamer, stille jongen, geradicaliseerd via social media wellicht.
Dat zei die gouverneur ook maar internetcultuur is vaak omhuld door meerdere lagen ironie dus ik zou daar voorzichtig mee zijn. Je leest vanalles nu, dat hij een antifascist was of een groyper (weer wat bijgeleerd...helaas) maar dat is allemaal speculatie. Het enige wat mij overtuigend lijkt, is idd de online radicalisatie component.

Ondertussen gelezen dat de dader een aanhanger van Nick Fuentes is/kan zijn.

Ik denk dat de nadruk dan vooral op Kan zijn is. Ik zie toch nergens een bewijs in dat artikel.

Genoeg broodkruimels om geloofwaardige associatie te kunnen maken.

Goh het enige wat ik in dat artikel vind is 'Do not copy this site's content!'

Euh lol wat ?

Blijkbaar mag ik niet copy pasten van die website dus ik moet het manueel uittypen :sop: 'Social media claims are now linking the suspect, 22 year old Tyler Robinson, to Fuentes' Groyper movement' maar ik zie het artikel zelf geen voorbeelden. Of mis ik ergens iets ?

Wat ook weer enorm jammer is: de Wall Street Journal die bericht op basis van een anonieme bron dat er 'transgender-ideologie' op de kogels zou staan en heel wat kranten die dat natuurlijk met veel plezier op de voorpagina zetten.

Wat ook weer enorm jammer is: de Wall Street Journal die bericht op basis van een anonieme bron dat er 'transgender-ideologie' op de kogels zou staan en heel wat kranten die dat natuurlijk met veel plezier op de voorpagina zetten.

Die bluesky post kan ik niet zien:
11HPTX9.png

Zie de Editor's Note op WSJ hun artikel:
Editor's Note: An earlier version of this article detailed how an internal law enforcement bulletin said that ammunition recovered following the Charlie Kirk shooting was engraved with expressions of “transgender and anti-fascist ideology." Justice Department officials later urged caution about the bulletin by the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives, saying it may not accurately reflect the messages on the ammunition, and the article was updated Thursday to reflect that.
Het was geen anonieme bron hé, het was een bulletin van ATF die ze als bron gebruikten...

Deja-vu. Je hebt dit hier nog al gezegd maar die post is weg. Ofwel zelf verwijderd of door de mods.

Heb je hier ook een bron voor? Want ik heb ook gelezen dat Jezus nog leeft en dat marsmannetjes mensen ontvoeren... :sarcastic:
Ik heb het ook gelezen, maar zolang dat niet wordt bevestigd uit onderzoek hang ik daar niet veel geloof aan. Ongelofelijk hoeveel onzin er nu te lezen is ... zoals beelden van Musk aan een kist terwijl die begrafenis nog niet eens heeft plaatsgevonden. Of verhalen dat de weduwe Kirk tweemaal is flauwgevallen op het vliegtuig van Vance. Dat wordt massaal gedeeld en op gereageerd. Iedereen ligt te roepetoeteren in zijn echokamer op basis van leugens en foutieve informatie.

Die bluesky post kan ik niet zien:
11HPTX9.png

Zie de Editor's Note op WSJ hun artikel:

Het was geen anonieme bron hé, het was een bulletin van ATF die ze als bron gebruikten...
Een intern bulletin dat naar de media gelekt werd door 'a person familiar with the investigation' al dan niet politiek gemotiveerd als je kijkt naar waarom men dacht dat het om 'transgender-ideologie' ging. Dat wij hier speculeren is allemaal goed en wel, van de media mogen we toch een iets hogere standaard verwachten.

De New York Times deed wel zijn journalistieke plicht maar tegen dan was het al te laat.
The New York Times reported later Thursday that the document had not been verified by analysts with the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives, did not match other summaries of the evidence and “might turn out to have been misread or misinterpreted.”

Inhoud van de post staat hieronder.

bafkreihjab3ml5rlcd234lqtzhne72zdxgopfj4s6layotaxed7wq2juna@jpeg

bafkreievge5op6pvdvr5x7w4e4fybm2pkvgneqx52atsbspogdiayhz54e@jpeg

bafkreiaq7k74u3v45t6nz5vbd6tavhkkkvs45d2a2yelpbzaopmqjlvuay@jpeg

Men heeft weer eens transgender personen kunnen demoniseren maar begint er inderdaad wel meer en meer uit te zien dat de dader evengoed extreem rechts zou kunnen zijn. Het hield Trump natuurlijk niet tegen om het vuur op te poken maar dus best nog even afwachten tot meer duidelijkheid

Er is blijkbaar al een tijdje een oorlog aan de gang tussen de groyper en kirk extreem rechtse facties.

Waarschijnlijk nog best case scenario want het zou stoppen dat Trump en co olie op het vuur blijven gooien. Waarschijnlijk te veel verwacht dat ze dan eens in eigen boezem kijken en beseffen dat ze hun retoriek die hiervoor verantwoordelijk is dringend moeten bijstellen.

Worst case scenario; die groypers winnen die oorlog voor rechts en gaan nog meer mainstream en de ergste uitwassen van 4chan strikken politieke zetels. Dan zal het discours er nog verder op achteruit gaan. Trump met al zijn gortige memes is eigenlijkal de voorbode ervan die de Groyper stijl verder legitimeert.

Laatst bewerkt:
Als je het niet op Kirk had is Fuentes nog verder van het padje:

Fuentes identifies as an incel (or "involuntary celibate"), although some of his supporters have criticized him for being a "voluntary celibate" after he admitted that he kissed a girl while he was in high school.[17][41] He has described himself as the "straightest guy" and attempted to defend himself as an incel by claiming that "the only really straight heterosexual position is to be an asexual incel", as "having sex with women is gay ... What's gayer than being like, 'I need cuddles. I need kisses ... I need to spend time with a woman.'"[42][16][43] He has stated that the optimal age for a wife is 16, which he states is "right when the milk is good."[44]

Links en rechts buitelen over elkaar heen om dit toch maar politiek te kunnen recupereren. Zegt genoeg over hoe de USA in deze shitshow terecht is gekomen.

Had dat van Groyper hier vanmorgen ook al gepost, maar dan weer weggehaald. Waarom? Omdat er ook wel al verklaard is dat hij tegen zijn familie zei dat hij vond dat Kirk te 'hateful' (of iets dergelijks was), wat toch wel diagonaal tegenover de Groyper theorie staat, waar Groyper en dus ook Robbinson vonden dat Kirk te soft was.

Nu, we hebben 'geluk' dat de dader nog leeft, wordt dus nog 'interessant' te zien wat zijn verklaringen zullen zijn. En dan ook: hoe gaat de Amerikaanse politiek en het Amerikaanse publiek daarop reageren. We hebben hier alleszins nog het einde niet van gezien.

Ah, ik zie dat we na 28 pagina's nog altijd bezig zijn het proces te maken van de man die in zijn nek geschoten is omdat hij met een micro zijn mening verkondigde. Goed zo, jongens!
Bwa, ik vind het op zich wel een nuttig proces omdat het nogmaals aantoont dat we religies die zich blijven letterlijk vasthouden aan een schrift zoals oa het christelijk conservatisme, islam,... zaken bevatten die duidelijk oproepen tot haat en discriminatie waarover iedereen hier het blijkbaar wel eens is dat die onmenselijk of monsterlijk zijn. (of dit nu al dan niet opgaat voor Kirk staat hier los van)
De nood aan een nieuwe "verlichting" werd zelfs vernoemd.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Religie kan te makkelijk als politiek wapen gebruikt worden, dus de schriftelijke leidraad van een religie mag geen schadelijke inhoud bevatten. Onze politiek zou om dat te garanderen de voorwaarde om de titel religie te mogen dragen gerust wettelijk wat scherper mogen stellen: geen discriminatie of oproep tot geweld bevatten bvb. "Gematigde" religies of gelovigen gaan daar geen probleem mee hebben en schrappen die passages. En de religies die zich van die passages in hun schrift niet openlijk willen distancieren verliezen de titel van religie en worden dan een sekte of cult die we kunnen verbieden indien het mensen negatief beinvloedt.
Als de teller van 6 erediensten die Belgie momenteel erkent daardoor naar nul gaat, dan is dat maar zo, dan maken we van die kerken en moskeen ook wel restaurants of concertzalen.

Ik vind het overigens wel cynisch hoe we altijd de mond vol hebben van hoe achterlijk de islam is en het tot extremisme en geweld leidt. Maar we zien toch eigenlijk ook net hetzelfde ontstaan met het christelijk conservatisme waar extreem rechts toch ook constant mee staat te zwaaien. Enige verschil op dit moment is dat het ene internationaal is, terwijl het andere momenteel domestic (en voorlopig meer geweldloos).
Godsdienst is gewoon opiumvergif voor het volk.

Die Religion ist das Opium des Volkes, dat was al even geleden. Op zich ben ik zeker geen fan van (georganiseerd) geloof, maar het probleem hier zit ook wel gewoon in een sterke verstrengeling tussen geloof en politiek. Christian Nationalism zoals ze dat ondertussen noemen. Ironisch genoeg een beetje zoals de tandem Poetin - Russisch Orthodoxe kerk. Gott mitt Uns, om terug naar het Duits te gaan. Misschien moeten we de Verlichting nog eens overdoen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan