Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik begin daar ook nog voor te vrezen. Zie dat nog evolueren naar een burger conflict tussen MAGA + regering enerzijds, democraten en gematigde republikeinen en alle andere strekkingen die links staan t.o.v. MAGA (alles dus eigenlijk). Eens benieuwd wat het leger gaat doen dan. Het is soldaten immers verboden van bevelen uit te voeren die in strijd zijn met de wet. Lastig tweespalt tussen “de afgelegde eed”, en “het bevel van een hogere”.Ik denk persoonlijk dat de verenigde staten een verloren zaak zijn.
Zie ik niet toch nog niet zo direct gebeuren. Aan de rechterzijde heb je genoeg volk dat wel wilt vechten en het leger. Maar wie gaat daar links willen knokken? Niet veel volk denk ik.Welja, het woord "burger-oorlog" begint meer en meer in de mond genomen te worden.
We zijn daar nog niet, maar Trump heeft nog 3.5 jaar als president voor zich. We zijn nog maar een half jaar bezig.
Dat gebeurt nu al hoor, dat is geen toekomstig scenario. Trump is volop bezig met de media en universiteiten in het gareel te brengen. Of het tot een burgeroorlog gaat komen weet ik niet, dan moet er een gewapend verzet in actie komen en vooral worden georganiseerd. Onder de oppervlakte zal er wel een en ander bewegen, maar de VS is een zeer groot en verdeeld land. Kans lijkt me eerlijk gezegd klein dat iemand de leiding gaat nemen om Trump van de troon te stoten, maar ik kan me vergissen.Een burgeroorlog is mogelijk indien de staten in opstand komen. Ik vermoed dat we inderdaad vooral hevige repressie gaan zien, en de federale overheid olv Trump die de Democratische staten en steden en de onafhankelijke instellingen als media en universiteiten verder gaat proberen doodknijpen/onder hun controle brengen.
Die twijfelachtige dingen zijn natuurlijk al langer aan de gang. Er zijn zoveel zaken die ik nooit gesnapt heb van wat er zich in de VS afspeelt het afgelopen jaar. En ik vermoed dat wij als "buitenstaanders"/europeanen het ook nooit volledig gaan snappen.En dankzij fratsen zoals de VP die vanuit het Witte Huis een podcast van een extremistisch figuur gaat uitzending als "tribute" (en dat is maar het topje van de ijsberg qua twijfelachtige keuzes van de mensen aan het roer) ga je ook in bepaalde gebieden en bevolkingsgroepen het extremisme nog maar meer en meer zien toenemen. Want natuurlijk, door zulke dingen te doen legitimiseer je die zijn extremistisch gedachtegoed.
Daarmee dat ik schrijf 'verder gaat proberen' hé. Het is vooral de vraag of de sterke Democratische staten het gaan blijven slikken, maar dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam.Dat gebeurt nu al hoor, dat is geen toekomstig scenario. Trump is volop bezig met de media en universiteiten in het gareel te brengen. Of het tot een burgeroorlog gaat komen weet ik niet, dan moet er een gewapend verzet in actie komen en vooral worden georganiseerd. Onder de oppervlakte zal er wel een en ander bewegen, maar de VS is een zeer groot en verdeeld land. Kans lijkt me eerlijk gezegd klein dat iemand de leiding gaat nemen om Trump van de troon te stoten, maar ik kan me vergissen.
Mijn oorspronkelijke topictitel van Trump II was "buckle up" en dat is een understatement gebleken.
Klopt dat Kirk veel meer was dan een podcaster. Ik had dat misschien duidelijker moeten stellen. Maar officieel gezien had Kirk helemaal geen functie in de huidige regering. Waarom dan de VP het nodig vindt om zijn show vanuit het Witte Huis even te gaan verder zetten, dat ontgaat me volledig. Ik zou dat zelfs twijfelachtig vinden moest hij wel deel van de regering zijn geweest, aangezien zo'n show iets persoonlijk is en niets met het beleid te maken heeft.Die twijfelachtige dingen zijn natuurlijk al langer aan de gang. Er zijn zoveel zaken die ik nooit gesnapt heb van wat er zich in de VS afspeelt het afgelopen jaar. En ik vermoed dat wij als "buitenstaanders"/europeanen het ook nooit volledig gaan snappen.
Ik kende Charlie Kirk niet voor de aanslag. Ik vermoed dat de meeste mensen buiten de VS hem inderdaad zullen kennen als "podcaster". Maar dit BBC-artikel werpt daar toch een ander licht op:
Als ik dat zo lees, heeft Kirk een belangrijke rol gespeeld bij Vance zijn politieke carriere. En had inspraak op Trump. En was hij oprichter/betrokken bij organisaties die lobbyen/inspraak hadden.![]()
Charlie Kirk: How a teenage activist became such a close Trump ally
Kirk's loyalty towards the first family put him at the very centre of Donald Trump's Maga movement.www.bbc.com
Ik heb nooit gesnap hoe private personen zoveel invloed kunnen hebben op politieke partijen/verkozenen/officiële instanties/beslissingen. Het zou mij niet meer mogen verbazen na toegekeken te hebben naar het Trump-Musk verhaal en telkens eens hard te moeten krabben van wat een circus het telkens was. Maar dat blijven dingen die ik zie gebeuren en nooit ga snappen...
Waarom? Politieke instrumentalisatie en recuperatie. "Charlie would have wanted this", vermoed ik. Die show maakte deel uit van het Trump-establishment, ook al was het niet in doe hoedanigheid actief. Erika Kirk zet haar zinnen op het verderzetten van de missie van haar man, misschien gaat zij daar ook een actievere rol in spelen.Klopt dat Kirk veel meer was dan een podcaster. Ik had dat misschien duidelijker moeten stellen. Maar officieel gezien had Kirk helemaal geen functie in de huidige regering. Waarom dan de VP het nodig vindt om zijn show vanuit het Witte Huis even te gaan verder zetten, dat ontgaat me volledig. Ik zou dat zelfs twijfelachtig vinden moest hij wel deel van de regering zijn geweest, aangezien zo'n show iets persoonlijk is en niets met het beleid te maken heeft.
Zijn lichaam is ook overgevlogen met Air Force 2 en gedragen door militairen.Klopt dat Kirk veel meer was dan een podcaster. Ik had dat misschien duidelijker moeten stellen. Maar officieel gezien had Kirk helemaal geen functie in de huidige regering. Waarom dan de VP het nodig vindt om zijn show vanuit het Witte Huis even te gaan verder zetten, dat ontgaat me volledig. Ik zou dat zelfs twijfelachtig vinden moest hij wel deel van de regering zijn geweest, aangezien zo'n show iets persoonlijk is en niets met het beleid te maken heeft.
Dan gaan ze toch vakbonden moeten toelaten in hun organisaties, deftige ontslagvergoedingen moeten betalen en betaald verlof moeten geven.Laten we in geval van een burgeroorlog dan maar alle bedrijven uit Silicon Valley hier met open armen ontvangen.
Het is toch duidelijk dat de grote techbedrijven daar meeheulen met het nieuwe regime? De top alleszins - in het personeel verwacht ik wel een stijging in de emigratie, en anderzijds ook minder buitenlanders die zich daar gaan vestigen voor een job.Laten we in geval van een burgeroorlog dan maar alle bedrijven uit Silicon Valley hier met open armen ontvangen.
Dat is hielenlikken tegen de sterren op, zeker met Trump die gevoelig is aan de nodige 'ass-kissery'. Die grote techbedrijven heulen met Trump omdat hun economische belangen op die manier niet in het gedrang komen. Het draait om de centjes. Morele integriteit is daar niet zoveel waard.Het is toch duidelijk dat de grote techbedrijven daar meeheulen met het nieuwe regime? De top alleszins - in het personeel verwacht ik wel een stijging in de emigratie, en anderzijds ook minder buitenlanders die zich daar gaan vestigen voor een job.

Het is toch duidelijk dat de grote techbedrijven daar meeheulen met het nieuwe regime? De top alleszins - in het personeel verwacht ik wel een stijging in de emigratie, en anderzijds ook minder buitenlanders die zich daar gaan vestigen voor een job.
. Zo werkt het in de VS. De ene dag ben je als bedrijf extreem liberaal en stoef je met je beleid om minderheden, de andere dag schaf je alles af en placeer je de andere partij. 
.