Conflict Amerika - Venezuela

En they did..
Post gekopieerd van amerikaanse politiek topic. Dit hoort inderdaad meer hier.
SEO gewijs is trump echt wel positief voor BG... :unsure:

Vers van de pers
https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...-stuurt-onderzeeer-naar-ijsland/27528053.html

Inbeslagname van olietanker door VS is voltooid​

Volgens Amerikaanse media is de inbeslagname van de olietanker, die vaart onder Russische vlag en gelinkt wordt aan Venezuela, op de Atlantische Oceaan voltooid. Amerikaanse mariniers zouden aan boord zijn van het schip en dat zonder weerstand of vijandigheid van de bemanning.

Zouden ze de drones vinden? De reden dat rusland een duikboot gestuurd heeft doet me vermoeden dat er wat meer niet koosjer is.
Of is alles belastbaar al lang overboord gegooid....

Inderdaad, ik ben ook benieuwd of ze er iets gaan vinden. Zo'n operatie (en respons van Rusland) lijkt toch dat er niet enkel olie op dat schip was.

En they did...Als dat maar goed afloopt ginder, met die Russische marineschepen in de buurt..
Die doen wat de Russen altijd doen wanneer iemand terugduwt: Hun kak intrekken. :)

Ruikt inderdaad naar meer dan een lege doos, trouwens. Mijn geld staat op een tanker met wapens voor Venezuela of Cuba.

Nog een tweede tanker van de schaduwvloot in beslag genomen.
Niet lang na het nieuws over de inbeslagname van de olietanker die onder Russische vlag voer tussen IJsland en Schotland, kwam er ook nieuws dat de Verenigde Staten een tweede gesanctioneerd schip hadden onderschept. Het gaat om de M/T Sophia in de Caribische Zee. Het schip werd in internationale wateren onderschept en wordt naar de Verenigde Staten begeleid. Dat meldde het Amerikaanse Zuidelijk Commando woensdag.
“In een actie in de vroege ochtenduren heeft het Ministerie van Oorlog, in samenwerking met het Ministerie van Binnenlandse Veiligheid, een staatloze, gesanctioneerde motortanker van de ‘dark fleet’ zonder incidenten aangehouden,” aldus het leger. "Het onderschepte schip, M/T Sophia, voer in internationale wateren en verrichte illegale activiteiten in de Caribische Zee. De Amerikaanse kustwacht begeleidt de M/T Sophia naar de Verenigde Staten voor de definitieve afhandeling."
Ben wel blij dat er iets gedaan wordt feitelijk aan die schaduwvloot. Vooral voor de veiligheid van de Europese glasvezel en elektriciteitsverbindingen.

En they did...Als dat maar goed afloopt ginder, met die Russische marineschepen in de buurt..
De Russen zullen wel geen oorlog verklaren...
Maar niettemin Trump's Amerika riskeert zich toch echt ver, ik sta echt te kijken van de agressie van de amerikanen:
President Venuzueal oppaken en terecht stellen voor een amerikaans gerechtshof, wij regeren hier nu punt.
Olietankers enteren.
Groenland zou eigenlijk bij ons moeten horen, hah ze hebben enkel wat sleehonden als leger, sukkeltjes hah.

Mensen toch, hou je toch niet voor mogelijk, Trump z'n uitspraken.

Dat hij die Russen eens op hun plaats zet vind ik niet slecht eigenlijk.
Die gaan altijd maar verder en verder met hun sabotage als je ze laat doen.

Probleem met de Venezolaanse olie is dat het moeilijk te ontginnen en te verfijnen is omdat het om heavy crude oil gaat, wat dus aanzienlijke investeringen zal vereisen. Enorme financiële investeringen vormen gewoonlijk geen goede mix met politieke instabiliteit. Ook een van de redenen waarom Amerikaanse oliebedrijven niet zo happig waren om in het Irak verhaal te stappen.
Amerikaanse oliebedrijven lijken weinig zin te hebben in Trump's uitnodiging om naar Venezuela te trekken.

The head of U.S. oil giant Exxon Mobil on Friday told President Donald Trump that Venezuela is “uninvestible” under current conditions, saying major changes were needed before his company would return to the country that has seen its crude oil resources sink into disrepair.

The comments by Exxon CEO Darren Woods were a blow to Trump’s hopes that American oil majors would move quickly to make big investments in Venezuela — and cast doubt on the president’s insistence that U.S. companies are prepared to spend $100 billion or more.
Even Harold Hamm, a fracking executive and major Trump ally, expressed more enthusiasm, but still fell short of making any commitments.

“It excites me as an explorationist,” Hamm, whose experience has centered on oil production inside the U.S., said of the opportunity to invest in Venezuela. “It is a very exciting country and a lot of reserves — it’s got its challenges and the industry knows how to handle that.”

Trump said during the meeting that companies that invest in Venezuela would be assured “total safety, total security,” though he provided no indication of how the U.S. would guarantee that without spending taxpayer dollars or putting boots on the ground.

Before the executives spoke, Trump insisted that oil companies are lining up to take the administration up on the opportunity. “If you don’t want to go in, just let me know,” he said. “There are 25 people not here today willing to take your place.”

Amerikaanse oliebedrijven lijken weinig zin te hebben in Trump's uitnodiging om naar Venezuela te trekken.

Is nog het grootste probleem van Trump, die "alternatieve" realiteit waar hij in rondzwemt.

Voor hem zijn die investeringen en de medewerking van Venezuela een uitgemaakte zaak, maar dat wil niet zeggen dat in de echte wereld dat ook is.

Is nog het grootste probleem van Trump, die "alternatieve" realiteit waar hij in rondzwemt.

Voor hem zijn die investeringen en de medewerking van Venezuela een uitgemaakte zaak, maar dat wil niet zeggen dat in de echte wereld dat ook is.
Geef het nog wat en hij verplicht die bedrijven om daar te gaan investeren want ja, hij is van mening dat dat goed is voor iedereen en hoe kan Trump nu mis zijn.

The United States has urged its citizens to leave Venezuela immediately amid reports that armed paramilitaries are trying to track down US citizens, one week after the capture of the South American country’s president, Nicolás Maduro.

In a security alert sent out on Saturday, the state department said there were reports of armed members of pro-regime militias, known as colectivos, setting up roadblocks and searching vehicles for evidence that the occupants were US citizens or supporters of the country.

“US citizens in Venezuela should remain vigilant and exercise caution when traveling by road,” the alert added, urging citizens to depart immediately now that some international flights from Venezuela have restarted.
Ik vermoed dat de investeringen nog niet voor direct zijn.

Ik vermoed dat de investeringen nog niet voor direct zijn.
Tjah, "we control Venezuela now", enkel mogelijk in Trump's cuckoo land!

Als ze dat willen proberen, die totale controle, dan gaan ze meegezogen worden in een Vietnam style guerilla oorlog met die collectivo's, en god weet wie meer er daar wil mee spelen...

Buiten het financiele plaatje zijn er nog wel andere redenen waarom big oil daar niet staan te springen om daar een paar miljard in te pompen.

Ik denk als ze daar Amerikanen willen laten werken aan de olieinstallaties, dat die net wat meer loon gaan vragen dan gemiddeld 😆
Als ze al gegadigden vinden!

Nog een bewijs dat no matter wat Trump doet, de MAGA's (en in mindere mate de niet-MAGA Republikeinen) gewoon de grote leider volgen ipv zich kritisch uit te laten of zich zelfs tegen hem te keren wegens het niet nakomen van beloften of tegen hun principes ingaan.

“Do you support or oppose the US using military force to overthrow Venezuelan President Nicolás Maduro?”
MAGA:
Pre-invasie, einde December:
- Support ~50%
- Unsure ~25%
- Oppose ~25%
Na de invasie:
- Support ~80%
- Unsure ~10%
- Oppose ~10%

Niet-Maga Republikeinen:
Pre-invasie:
- Support ~33%
- Unsure ~30%
- Oppose ~37%
Na de invasie:
- Support ~50%
- Unsure ~25%
- Oppose ~25%

Frappant is dat voor de invasie amper 25% van de Republikeinen dacht dat een US Foreign Military Invention situaties in de desbetreffende landen verbetert, en na de ontvoering van Maduro is dat plots opgeschoten naar 60%! Op basis van wat, Joost mag het weten.

Zoals Trump zegt: “MAGA loves it. MAGA loves what I’m doing. MAGA loves everything I do. MAGA is me."

Nog een bewijs dat no matter wat Trump doet, de MAGA's (en in mindere mate de niet-MAGA Republikeinen) gewoon de grote leider volgen ipv zich kritisch uit te laten of zich zelfs tegen hem te keren wegens het niet nakomen van beloften of tegen hun principes ingaan.

Frappant is dat voor de invasie amper 25% van de Republikeinen dacht dat een US Foreign Military Invention situaties in de desbetreffende landen verbetert, en na de ontvoering van Maduro is dat plots opgeschoten naar 60%! Op basis van wat, Joost mag het weten.

Zoals Trump zegt: “MAGA loves it. MAGA loves what I’m doing. MAGA loves everything I do. MAGA is me."
Ik ben dan niet Joost, maar ik denk dat ze nog meer opkijken naar hem als sterke leider, omdat hij dit allemaal zo maar kan doen:

Een president zonder al te veel tegenstand wegplukken uit een 'vijandig' land en de olie claimen.
Andere Zuid-Amerikaanse landen bedreigen om hetzelfde lot te ondergaan.
Olietankers enteren.
Iran waarschuwen dat hij zal toeslaan (en er zouden reeds gesprekken zijn tussen Iran en de VS?).
Groenland willen annexeren (en ook hier plooit men en volgen er gesprekken).

Het zal zijn kiespubliek (MAGA/niet-MAGA) sterken dat hij slaagt in zijn opzet, whatever dat is met al die 180° bochten.
Trump voelt zich onaantastbaar en dat straalt af op zijn kiespubliek.

Biden ook niet, eerder een inspirerend type als Obama.
Dat is ook al jaren niet het geval geweest, ofwel stemmen op een dooie mus, ofwel op een wacko zoals Trump. Maar het zou toch iemand mogen zijn die wat meer rust en stabiliteit uitstraalt. Biden, Harris en Hilary Clinton hebben alledrie weinig charisma. Biden was ook gewoon oud. Dat mag eens iemand van rond de 40 zijn ipv een 70+ weer. En liefst geen JD Vance.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan