De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

mah echt, :rofl:die administratie is toch zo onbekwaam he. Allez, hoe kunt ge zo'n domme fouten maken: informeer toch eerst wat er beschikbaar is he.
Als je informeert dan kan je niet zodra je wakker wordt direct een tweet uitsturen.
Dan word je geconfronteerd met het feit dat je over dat idee hebt kunnen nadenken inclusief erop terugkomen.

En ergens op terugkomen doet Trump liever achteraf terwijl hij beklemtoont dat dit al sinds het begin zijn idee was in zijn super idee om America terug Groot te maken.

Vooruit, Trump heeft dus een jaar lang illegaal er voor gezorgd dat (handels)relaties met zowat elk belangrijk land in de wereld verzuurd zijn geworden en heeft zijn eigen inwoners een jaar lang veel te veel laten betalen voor allerhande goederen. Allemaal omdat hij ofwel te dom is om te begrijpen wat tarrifs doen of omdat het hem gene ene moer kan schelen dat die betaald worden door inwoners van de VS, niet door andere landen.

Is dit de president van de befaamde winkelkar? Waarop massaal was gestemd omdat Amerikanen enkel malen om de prijs van hun winkelkar?

En nu negeert hij dus het hooggerechtshof om diezelfde illegale taxen door te drijven, want hij staat mentaal niet veel verder dan een kleuter. Maar vrouwen zijn te emotioneel om president te zijn, of wat was nog zo'n veelgehoorde kritiek online tijdens de verkiezingen?

In een normaal land was dit (het zoveelste) opstapje richting impeachment en celstraffen, maar de zaken gaan gewoon verder. Allemaal bovenop het recent-achtig bovenkomen dat hij naar alle waarschijnlijkheid een hoofdrol had in de hele Epstein-zaak, maar dat kan blijkbaar ook gewoon genegeerd worden, ondanks alle eerdere beloftes daaromtrent. Over de zee arresteren ze een voormalig prins, maar in de VS negeert men de olifant in de kamer vrolijk verder.

Wat een door en door ziek land, ik vind het echt degoutant om allemaal te zien.
Ja, maar dit is wel wat de kiezer wou he!

Two Tennessee Republicans are seeking to impose the death penalty on women who have abortions, requiring the same penalties for women “involved in the homicide of her own unborn child” as defendants charged with homicide.

An amendment drafted for House Bill 570/Senate Bill 738 that's not yet been voted on would allow prosecutors to charge women who obtain abortions with fetal homicide, punishable by life imprisonment, life without parole, or in some cases, the death penalty.

Sponsored by Rep. Jody Barrett, R-Dickson, and Rep. Mark Pody, R-Lebanon, the bill was referred to the House Population Health Subcommittee and is not yet on the calendar to be considered.

The bill specifically removes legal protections for pregnant women currently in statute, and classifies harm done to an unborn child as equal to assault on a person "born alive."

It would not apply to “a spontaneous miscarriage,” or to “unintentional death of an unborn child” after “undertaking life-saving procedures” to save the life of the mother and “to save the life of the unborn child.” No other exceptions are specified in the amendment text.

Gaat daar wel de goede kant uit, ja.

Ik kan deze mentaliteit niet vatten omdat ik niet in een streng-evangelistisch boerengat in the South opgegroeid ben waarschijnlijk, maar hier zit toch geen greintje rationaliteit of medeleven in? Een of andere arme duts die amper voorlichting heeft gekregen, zwanger is op haar 16de, en haar toekomst niet helemaal om zeep wil door een kind op de wereld te zetten waar ze niet voor kan zorgen: dodelijke injectie.

Ik kan deze mentaliteit niet vatten omdat ik niet in een streng-evangelistisch boerengat in the South opgegroeid ben waarschijnlijk, maar hier zit toch geen greintje rationaliteit of medeleven in? Een of andere arme duts die amper voorlichting heeft gekregen, zwanger is op haar 16de, en haar toekomst niet helemaal om zeep wil door een kind op de wereld te zetten waar ze niet voor kan zorgen: dodelijke injectie.
Het is natuurlijk wel consequent, als je denkt dat een ongeboren kind ook al een volwaardig leven is, is het logisch om het doden van een ongeboren kind hetzelfde te behandelen als het doden van een baby.

Ergens is de tussenpositie nog het raarst vanal, waar het wel een misdaad is maar dan ook weer heel wat lichter dan een moord bestraft wordt. Ofwel is het een persoon en dan moet de maatschappij die beschermen en is het moord, ofwel is het geen persoon en dan is het gewoon een medische ingreep. De twee uitersten lijken me beide verdedigbaar afhankelijk van je idee over wat een persoon is maar de tussenpositie lijkt mij daarentegen moreel erg moeilijk te verdedigen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat voor een stuk bij de jongere achterban die daar voor is het idee dat iemand die op haar 16de zwanger is ( en dus sex heeft, gewild is, ..) iets is dat niet per ongeluk kan gebeuren, dat dat iets is dat je expliciet moet gaan uitzoeken. En aangezien dat dat voor dat stuk van die achterban ( het hele manosphere, incel, red pil,..) zo absoluut onbekend is kunnen ze zich daar absoluut niet in inleven.

Ik ben daar mss te rationeel voor, maar ik kan zien hoe ik zelf zo zou kunnen gedacht hebben 20+ jaar geleden. Op dezelfde manier dat het heel moeilijk is om mensen met drugsproblemen als "slachtoffers" te zien.

Ik praat het niet goed, ik probeer gewoon te zien hoe mensen tot dat soort denken komen.

Ik denk dat voor een stuk bij de jongere achterban die daar voor is het idee dat iemand die op haar 16de zwanger is ( en dus sex heeft, gewild is, ..) iets is dat niet per ongeluk kan gebeuren, dat dat iets is dat je expliciet moet gaan uitzoeken. En aangezien dat dat voor dat stuk van die achterban ( het hele manosphere, incel, red pil,..) zo absoluut onbekend is kunnen ze zich daar absoluut niet in inleven.

Ik ben daar mss te rationeel voor, maar ik kan zien hoe ik zelf zo zou kunnen gedacht hebben 20+ jaar geleden. Op dezelfde manier dat het heel moeilijk is om mensen met drugsproblemen als "slachtoffers" te zien.

Ik praat het niet goed, ik probeer gewoon te zien hoe mensen tot dat soort denken komen.
Ik denk nu wel niet dat de jongere achterban dat soort wetsvoorstellen doet. Er moet toch een serieuze groep aan mannen én vrouwen (met kinderen, want dat is de wil van god) zijn die dit een goed idee vinden.

Achja, eerlijk, mensen krijgen (deels) de leiders die ze verdienen. Maar mij krijg je toch niet uitgelegd hoe ongeboren leven nu zo belangrijk is, ongeacht de ontwikkelingsfase, maar eenmaal dat kind er is trekt iedereen zijn handen eraf en moeten ze maar krabben.

Het is natuurlijk wel consequent, als je denkt dat een ongeboren kind ook al een volwaardig leven is, is het logisch om het doden van een ongeboren kind hetzelfde te behandelen als het doden van een baby.
Misschien. Anderzijds zijn er nu wel nog uitspraken en bestraffingen voor het doden van mensen buiten moord en dus de doodstraf. Ik weet niet hoe het in Tennessee zit, maar die zullen ook wel voldoende "opties" hebben buiten moord.

Laatst bewerkt:
Ik denk nu wel niet dat de jongere achterban dat soort wetsvoorstellen doet. Er moet toch een serieuze groep aan mannen én vrouwen (met kinderen, want dat is de wil van god) zijn die dit een goed idee vinden.

Ik denk dat het meer is van er geen probleem mee hebben dan het actief een goed idee vinden. Zoals ik hier boven probeerde te illustreren, dat men misschien niet actief achter dat 16 jarig meisje zou aangaan maar aan de andere kant dat ze denken dat "ze het toch zelf gezocht heeft"

Achja, eerlijk, mensen krijgen (deels) de leiders die ze verdienen. Maar mij krijg je toch niet uitgelegd hoe ongeboren leven nu zo belangrijk is, ongeacht de ontwikkelingsfase, maar eenmaal dat kind er is trekt iedereen zijn handen eraf en moeten ze maar krabben.

En daar ga ik volledig akkoord. Hecht gerust veel waarde aan het leven van het ( ongeboren) kind maar wees dan consequent en doe dat tot dat kind volwassen is. Maar die hypocrisie en de manier waarop doet vermoeden dat het vooral over controle gaat en niet effectief inzitten met die baby/foetus

Laatst bewerkt:

De Middeleeuwen hebben gebeld, ze willen hun praktijken terug!

Echt te gek voor woorden, waarom laat je vrouwen niet gewoon baas zijn van hun eigen lichaam? Van mij mogen vrouwen tot de geboorte autonoom beslissen wat er met hun ongeboren kind.

Zouden die mensen daar echt liever in een theocratie willen wonen àlà Iran?
Een land wat de meeste daar waarschijnlijk verrachten?

Echt te gek voor woorden, waarom laat je vrouwen niet gewoon baas zijn van hun eigen lichaam? Van mij mogen vrouwen tot de geboorte autonoom beslissen wat er met hun ongeboren kind.

Een groot deel wel.

In tegenstelling met onze atheistische contreien is het christelijke geloof daar in veel contreien nog altijd populair (en een miljardenbusiness).
Maar in tegenstelling tot een land als Iran waar theocratie ook betekent dat ge moet leven volgens een strenge interpretatie van de koran is het bij Amerika meer een hypocriete benadering. Denk maar aan de song Jesus He knows Me van Genesis. "Do as I say, but don't do as I do" Republikeinen zijn daar een prima vb van. 10 geboden terug vooraan in de klas willen, maar hun eigen nr.1 heeft ze allemaal al big time overtreden.

Of roepen hoe heilig het huwelijk is en een een instelling van God, maar ze poepen allemaal in het rond en kennen geen schaamte

Allez
, die geen schaamte en (sex)schandalen is bij beide partijen he), maar de Reps zijn de harde roeptoeters ivm God en de Bijbel.
Nu ja, de top van Iran zal ook wel niet zo strikt leven als ze anderen opleggen, maar de republikeinse roep van het christelijke geloof is het enige juiste en ook wetten doordrijven naar de bevolking toe, is next level hypocrisie

Goch, ik denk dat de termijn tot geboorte nu toch wel wat te lang is.

Vooruit, Trump heeft dus een jaar lang illegaal er voor gezorgd dat (handels)relaties met zowat elk belangrijk land in de wereld verzuurd zijn geworden en heeft zijn eigen inwoners een jaar lang veel te veel laten betalen voor allerhande goederen. Allemaal omdat hij ofwel te dom is om te begrijpen wat tarrifs doen of omdat het hem gene ene moer kan schelen dat die betaald worden door inwoners van de VS, niet door andere landen.

Is dit de president van de befaamde winkelkar? Waarop massaal was gestemd omdat Amerikanen enkel malen om de prijs van hun winkelkar?

En nu negeert hij dus het hooggerechtshof om diezelfde illegale taxen door te drijven, want hij staat mentaal niet veel verder dan een kleuter. Maar vrouwen zijn te emotioneel om president te zijn, of wat was nog zo'n veelgehoorde kritiek online tijdens de verkiezingen?

In een normaal land was dit (het zoveelste) opstapje richting impeachment en celstraffen, maar de zaken gaan gewoon verder. Allemaal bovenop het recent-achtig bovenkomen dat hij naar alle waarschijnlijkheid een hoofdrol had in de hele Epstein-zaak, maar dat kan blijkbaar ook gewoon genegeerd worden, ondanks alle eerdere beloftes daaromtrent. Over de zee arresteren ze een voormalig prins, maar in de VS negeert men de olifant in de kamer vrolijk verder.

Wat een door en door ziek land, ik vind het echt degoutant om allemaal te zien.
Klopt allemaal maar Trump is ook de man die
- zowat heel de wereld die deals heeft laten ondertekenen, en het is niet dat ze wisten dat het illegaal was
- zowat heel de wereld hangt aan zijn lippen en velen gaan mee in zijn denken
- wie niet meegaat in zijn denken is ofwel niet relevant of zwijgt in alle talen
- vele zaken in zijn land verwezenlijkt om het zichzelf makkelijker te maken
- willen of niet. Hij heeft het nog steeds voor het zeggen
- de NAVO op zijn kop gezet en de rest gigantisch laten investeren - op zich niet slecht maar door overhaast af te dwingen zitten we nog steeds in de tang en het gevaar is groot dat we verkeerde of te veel, te weinig aankopen - ook zijn de onderlinge afspraken en strategie zowat onbestaande

Dus ja, Trump is iets maar ons Europa - daar valt ook wat over te zeggen, en dat geld zeker voor de grote leiders

Dat interview met Bill White in het Nieuwsblad is toch echt tenenkrullend moet ik zeggen.. de verafgoding/geslijm tegenover Trump is hallucinant, ook al is hij "maar" diplomaat in België.

Enkele uitspraken:
"Ik heb geleerd van een vriend die ik al 35 jaar ken, iemand die ontzettend succesvol kan communiceren en die nu president van de Verenigde Staten is"

"Ik vind het echt een enorme eer om mijn president hier persoonlijk te vertegenwoordigen. Ik wil dan ook dat hij trots is op mij, dat hij geen spijt krijgt van zijn keuze om mij als ambassadeur te benoemen, dat ik mijn job goed doe. "

"Het was een Bill White. Ik ben er niet zo goed in als mijn president. Mijn tekst was nog te lang. De president kan zoiets beter verwoorden met minder tekst"

🤮

Niets over de VS ofzo, gewone puur mouwvegen bij Donald. Ik ben al benieuwd naar het interne bloedbad als Trump wegvalt

Je ziet het omgekeerd. Al de ambassadeurs in de kleine landen zijn nietsnutten die daar gezet zijn omdat ze trump bejubelen. Die hebben geen ambassadeur achtergrond of enige relevante bestuurservaring.

Idem met VN gezanten of andere posities of zelfs onderhandelingsteams.

I mean, wie doet de Iran 🇮🇷 onderhandelingen? Kushner en Witkoff. Zijn schoonzoon en een vastgoed buddy :rolleyes:

Groenland is nog niet uit zijn hoofd:

Working with the fantastic Governor of Louisiana, Jeff Landry, we are going to send a great hospital boat to Greenland to take care of the many people who are sick, and not being taken care of there. It’s on the way!!! President DJT
Bron: truthsocial

Het is weer zaterdag avond geweest, he. Gewoonlijk het moment van de debiele beslissingen. Misschien heeft hij "the last king of Scotland" op tv gezien en gelezen dat Idi Amin Dada ooit bananen naar Engeland gestuurd heeft en dacht hij "hold my glass"...

Pretty sure dat Jeff er van hoorde voor de eerste keer toen hij de tweet zag.

Dit is toch de opperste afgang aan 300 per uur. De midterms gaan proper zijn :laugh:
Een beetje OT maar denk je dat dat allemaal gaat uitmaken? Je kan een flat-earther meenemen naar de ruimte, de kans is groot dat ze nog steeds volhouden dat de aarde plat is. Krijgt de gemiddelde Amerikaan überhaupt nog neutraal-ish nieuwes te zien/te horen? De right wing media spinnen dit zo hard ze kunnen en als ze écht niks kunnen bedenken dan zwijgen ze er waarschijnlijk gewoon over.

Het zóu een afstraffing moeten worden ja, maar ik wil het eerst nog zien. Hoe groot is het aandeel swing voters? Niet bijster groot vrees ik. :unsure:

Een beetje OT maar denk je dat dat allemaal gaat uitmaken? Je kan een flat-earther meenemen naar de ruimte, de kans is groot dat ze nog steeds volhouden dat de aarde plat is. Krijgt de gemiddelde Amerikaan überhaupt nog neutraal-ish nieuwes te zien/te horen? De right wing media spinnen dit zo hard ze kunnen en als ze écht niks kunnen bedenken dan zwijgen ze er waarschijnlijk gewoon over.

Het zóu een afstraffing moeten worden ja, maar ik wil het eerst nog zien. Hoe groot is het aandeel swing voters? Niet bijster groot vrees ik. :unsure:
Alle indicatoren voor de midterms staan op donkerrood voor de republikeinen, en niet op de goeie manier. :)

Het gaat hem in Amerikaanse verkiezingen ook niet over de R of D stemmers, want die zijn normaal heel honkvast (hoewel hij ook bij de normale conservatieve stemmer terrein verliest), maar wel om de independents en bepaalde minderheidsgroepen, en dat zijn de twee categorieën waar ze enorme klappen krijgen. Ondertussen al een stuk of wat, tien, kleinere verkiezingen geweest en het patroon is elke keer hetzelfde: Een gigantische swing naar D, zelfs in die mate dat ze verkiezingen winnen die ze al decennialang niet meer over de streep hebben getrokken.

PS: Independents zijn trouwens veruit het grootste blok in de VS, al tientallen jaren.

Terug
Bovenaan