De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

In other words: meer duiding bij Steve Bannon z'n 3rd term claim
Wat Bannon zegt mag je altijd wel met een flinke korrel zout nemen. In z'n fantasie zou hij de ringleader zijn van een populistische overname in Europa. Er is geen populistische overname van Europa, en hij is ook geen ringleader.

Anyway, ik had gehoopt te horen hoe hij dat grondwettelijk eens allemaal ging regelen dat Trump een derde termijn zou krijgen, maar uiteraard kwam ik van een kale reis terug. Geef het vat met zout door, zou ik zeggen.

Wat Bannon zegt mag je altijd wel met een flinke korrel zout nemen. In z'n fantasie zou hij de ringleader zijn van een populistische overname in Europa. Er is geen populistische overname van Europa, en hij is ook geen ringleader.

Anyway, ik had gehoopt te horen hoe hij dat grondwettelijk eens allemaal ging regelen dat Trump een derde termijn zou krijgen, maar uiteraard kwam ik van een kale reis terug. Geef het vat met zout door, zou ik zeggen.
Ja true, heel de tijd over de Goddelijke wil en over Trump als instrument.
En als ze dan vragen hoe ze dat gaan doen in 2028, vol in de aanval op de interviewster en afleiden van de vraag.

Trump ziet de wet en legislatuur als een struikelblok dat hij buiten spel kan zetten. Heeft al verschillende keren de grondwet geschonden maar dat maakt hem niet zoveel uit. Met een congres dat hem niet verantwoordelijk kan of wil houden en een hooggerechtshof dat hem eerder bijstaat dan dat het hem in check houdt heeft hij enorme macht. Dat hooggerechtshof voorzag hem reeds van immuniteit voor al zijn daden als president dus verantwoording zal hij nooit moeten afleggen.

Hij heeft duidelijk zin in die 2028 derde termijn en gaat het sowieso op allerlei manieren proberen maar dat gaat zelfs hij denk ik niet verkocht krijgen. Ik zie hem dan eerder een poppetje in zijn plek installeren. Gezien zijn eerdere capriolen en bijna staatsgreep is één ding zeker en dat is dat zekerheid onder Trump ver te zoeken is.

Met een congres dat hem niet verantwoordelijk kan of wil houden
Dat zie ik volgend jaar wel veranderen. Maar het is idd opvallend hoe mak de Democraten zijn (zeker vergeleken met de eerste termijn van Trump). Zelfs al zitten ze in de minderheid, da's nog geen excuus. Ze gaan hun zaken wel op orde moeten krijgen als ze het Huis/Senaat terug willen winnen.
Hij heeft duidelijk zin in die 2028 derde termijn en gaat het sowieso op allerlei manieren proberen maar dat gaat zelfs hij denk ik niet verkocht krijgen.
Idd. Wie weet ook in welke staat die man zal zijn in 2028. Dan is hij 82 jaar, hetzelfde wat Biden op dit moment is.
Ik zie hem dan eerder een poppetje in zijn plek installeren.
Klopt, maar dat poppetje zal wel nog moeten zien te winnen. Het komt al weinig voor dat, wanneer een President zich niet meer verkiesbaar kan stellen, dat de volgende President dan van dezelfde partij is, tenzij dat ene van de twee echt populair is (Republikein na Reagan, JFK na een Democraat). Dus de geschiedenis zit op dat vlak al tegen. Anderzijds staat of valt MAGA gewoon met Trump. Ik zie echt niemand voorlopig in staat om de rol van Trump in MAGA volwaardig over te nemen. Vance zeker ook niet. Bij ons heeft de N-VA een heel gelijkaardig probleem.

Met alle vuile spelletjes en voorbereidingen die Trump reeds getroffen heeft om de midterms in zijn voordeel te doen verlopen wordt het voor de democraten wel enkel maar moeilijker en moeilijker. Het gaat een dubbeltje op zijn kant worden vrees ik.

Met alle vuile spelletjes en voorbereidingen die Trump reeds getroffen heeft om de midterms in zijn voordeel te doen verlopen wordt het voor de democraten wel enkel maar moeilijker en moeilijker. Het gaat een dubbeltje op zijn kant worden vrees ik.
Als dit over gerrymandering gaat, de analyse die ik vorige week gequote had heeft het uitgerekend en momenteel zouden de Democraten 1 zetel winnen met de huidige stand van zaken. Volgende week stemt California over Prop 50, als ze dat aanvaarden (en zo lijkt het uit te draaien) gaan er in 2026 minstens 5 zetels, en mogelijks tot 12 zetels verhuizen naar de Dems, en is het effect van Texas weer uitgeveegd (meer dan uitgeveegd zelfs).

Wat ik wel opvallend vind is dat - als de Democraten het doen - het dan weer geen probleem lijkt voor sommigen hier, terwijl dat evengoed "vuile spelletjes" en "voorbereidingen" zijn toch?

Dat is wel een gecherrypickte analyse die ingaat tegen de consensus en maar een klein onderdeel van het hele plaatje. Dat hele gedoe rond gerrymandering is sowieso een probleem of het nu door democraten of republikeine gebeurt, het is gewoon een feit dat republikeinen het veel vaker gebruiken. Maar nee dat is er dus maar een klein onderdeel van. Ik denk bijvoorbeeld eerder aan die nieuw opgelegde restricties, het viseren van democratische organisaties en fundraising initiatieven, het aanstellen van verkiezings ontkenners als toezichthouders op het eerlijk verloop van de verkiezingen, de controle van de GOP over election infrastructuur, die creatie van dat klimaat van angst met zijn retoriek en persoonlijke stoottroepen, of die beslissing van het hooggerechtshof die er zit aan te komen die het landschap kan hertekenen in zijn voordeel, of hoe hij de media onder druk zet alsook onafhankelijke organisaties en zelfs bedrijven om zijn propaganda te verspreiden zoals nu met al die schendingen van de hatch act, dat sjoemelen met het aanstellen van verkozenen, Het proberen aanpassen van kiesgerechtigeheid, het willen wissen van lijsten stemgerechtigeden, hij viseert ook weer mail in ballots en probeert staten deze te laten verbieden, wat hij daar in texas allemaal aan het pushen is, of natuurlijk gewoon zoals hij destijds lag rond te bellen om mensen onder druk te zetten om voor hem wat extra stemmen te vinden, ... het is een ondertussen bijna eindeloze waslijst.

Laatst bewerkt:
En we gaan nog eens 180° draaien!
(Want er valt waarschijnlijk weer heel wat bij te winnen.)

“Ik mag Elon. Hij is een aardige vent.” Het zijn de woorden die niemand zag aankomen. Na een periode van ijskoude vijandigheid en publieke moddergevechten heeft Donald Trump de strijdbijl met techmiljardair Elon Musk begraven. Tijdens zijn reis door Azië gooide de president het roer volledig om, prees hij zijn voormalige bondgenoot en wuifde hij hun bittere ruzie weg als “een dom moment”. Hij lijkt de deur wagenwijd open te zetten voor een hernieuwde alliantie.

Als dit ook gaat resulteren in een hernieuwde stroom van berichten van Musk dan mag je van mijn part het internet afzetten.

Tussen alle meer zichtbare schandalen door : de ongelofelijke corruptie en zelfverrijking van de Trump familie.

Crypto is the big driver, but additional funds have come from advising right-wing companies in America and partnering with cash-rich firms overseas, especially in the Middle East. Family members who never had significant fortunes of their own—Eric, Don Jr., Barron and Melania—have accumulated tens, then hundreds of millions of dollars. All told, the family (including the president’s son-in-law, Jared Kushner) is now worth an estimated $10 billion, having nearly doubled its net worth since last year’s election.

Dat World Liberty Financial waar ze in dat artikel over spreken:

It has been involved in multiple controversies regarding its conflicts of interest, alleged secret deals, and business with individuals under criminal investigation and with criminal records.[1][3] One of World Liberty's few publicly known investors is Chinese billionaire Justin Sun; shortly after Trump took office in 2025, Sun invested $30 million into World Liberty and subsequently a SEC investigation into Sun was dropped.[4] A firm associated with the Abu Dhabi government purchased $2 billion worth of tokens from World Liberty in 2025.[4] Shortly thereafter, the Trump administration approved a plan to give the UAE firm hundreds of thousands of advanced, scarce computer chips, despite national security concerns.[5] In 2025, President Trump pardoned Changpeng Zhao, who had been convicted of anti-money-laundering compliance failures, after his company Binance had helped enrich World Liberty Financial.[6]

Herinnert iemand zich nog de woede over de rol van Hunter Biden in Burisma en wat een enorm schandaal dat was ? De corruptie ! En van dit kijkt niemand op, het interesseert zelfs niemand meer hoe schaamteloos corrupt de Trump clan is.

edit: nog eentje

A little-known drone company backed by Donald Trump Jr has won its largest contract from the Pentagon, as the US government expands its procurement of the drones.Florida-based Unusual Machines, in which Trump Jr has held a $4mn stake, said the US army had contracted it to manufacture 3,500 drone motors, alongside various other drone parts.The company added the army indicated it planned to order an additional 20,000 components from Unusual Machines next year.

Laatst bewerkt:
Ook bij posts van sociale media verwachten we eigen input.
Laatst bewerkt:
Is Trump zich nu aan het positioneren om de tweede US president te zijn die een nuke gooit? Bezoek aan japan zit er wss voor iets tussen.

Als je kijkt naar die stijgingen voor affordable care premiums, daar word je toch niet goed van. Dan ben ik toch blij om Belg te zijn. Een van de oorzaken voor de shutdown trouwens: Democraten eisen een verlenging van de subsidies.

bafkreigahlwpcgoat2x3hsjwohsqklpvy5kstzqr4dxpjcnjtj53ko44oe@jpeg

Terug
Bovenaan