De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Als je deze speech nu volgt en je denkt bij jezelf ‘Amai wat een leider, zo eloquent’
Dan ben je deel van het probleem.

Het probleem is dat zijn aanhang dat soort speeches niet volgt. Dus die denken er ook niets over. Die weten nauwelijks wie er in de entourage zit. Is hier op het forum ook al bewezen.

Slecht nieuws voor de IJslanders dat hij de hele tijd Groenland met IJsland verwart. Zoals we allemaal weten is Trump onfeilbaar en zijn woord is wet dus de verovering van IJsland staat nu ook officieel op het programma.
Een land enkel en alleen voor zijn ICE-agenten. :unsure:

De us 30y bond yield is sinds kort door trump onder de 6% gedoken? Hij is sinds eind de jaren 90 niet meer boven de 6 geraakt.

Trump op het WORLD Economic Forum.
Samenvatting:

"The world exists thanks to America.
America fantastic.
America more fantastic.
America the most fantastic.
America the most fantastic in 1 year.
Thanks to me.
And I want Greenland."

Zoals ik je ondertussen al 5x heb uitgelegd, die illegalen zijn per definitie crimineel, je kan niet illegaal in het land zijn gekomen en niet in strijd met de wet (of crimineel zijn).
Eigenlijk moet ik niet de moeite nemen om er woorden aan vuil te maken, maar er is wel degelijk een verschil tussen illegaliteit en criminaliteit.
Zoek het maar op.

Als je te snel rijdt, doe je iets tegen wet, illegaal dus, maar niet crimineel. Crimineel is bezondigen tegen de strafwet.
Een illegale migrant kan illegaal in het land zijn, maar geen crimineel. Pleegt hij/zij een misdrijf (moord, diefstal, ...) dan is hij/zij een crimineel.
Toch niet moeilijk?

Als er nog twijfel was bij de Europese staatshoofden, dan is het nu toch wel duidelijk. We moeten alles op alles zetten om ons los te maken van dat compleet van de pot gerukte land.

Zoals ik je ondertussen al 5x heb uitgelegd, die illegalen zijn per definitie crimineel, je kan niet illegaal in het land zijn gekomen en niet in strijd met de wet (of crimineel zijn). Dat is het zelfde als een politicus zegt "we gaan criminele inbrekers aanpakken", dan slaat dat ook niet op enkel inbrekers die naast hun inbraken nog andere criminele feiten op hun kerfstok hebben. Daar is niets onduidelijks aan, jij interpreteert het gewoon op zo'n absurde manier die echt niemand daaronder had begrepen. Illegale immigratie zo hard mogelijk bestrijden was zijn punt en daar is hij nu goed werk van aan het maken met de ICE teams.
En jij blijft herhalen dat illegaal verblijven per definitie crimineel is. Dat is gewoon fout. Zelfs ICE en DHS maken expliciet onderscheid tussen criminal aliens en non-criminal undocumented immigrants. Dus wanneer Trump zegt “miljoenen zware criminelen” en jij dat verdedigt met “illegaal = crimineel”, dan herschrijf je achteraf de definitie zodat de belofte alsnog lijkt te kloppen. Dat is geen nuance, dat is goalposts verzetten. Een beetje niveau mag wel.

Dus nee, dat is niet hetzelfde als alle illegalen, civiele overtreders of mensen zonder strafblad. Je vervangt gewoon wat er beloofd werd door wat jij nu nog verdedigbaar vindt. Wat exact het punt is van de kritiek, lol.

“ICE doet goed werk”? Gek. Dan leven we duidelijk in een andere wereld.
Voor dat eerste kan hij ook niet gewoon op een knop duwen om het gedaan te krijgen, hij is daar volop mee bezig geweest en niet volledig zonder gevolg (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/27/amerikaans-hooggerechtshof-ius-soli-geboorterecht/).
Dat tweede evenzeer, ik denk dat ze bij enkele Ivy League scholen de financiële impact al even voelen.
Wat is het nu? Voor het ene kan hij “niet gewoon op een knop drukken”, maar bij deportaties “is hij ermee bezig”. Ofwel beoordeel je op resultaten, ofwel op intenties. Stop toch met die criteria constant te wisselen afhankelijk van wat Trump goed uitkomt. Het begint echt belachelijk te worden.
Je bent geen kiezer, je kan je i/d verste mate nog niet inbeelden hoe die kiezers denken en je fulmineerde op voorhand al tegen alles al wat Trump zei en deed. En nu wil je mij overtuigen dat je jezelf in de schoenen kan plaatsen van een Trump kiezer?

Ik zeg al vanaf het begin dat die hele saga meer in de media leeft en traction krijgt dan bij de gemiddelde arbeider die een job wilt hebben en zijn winkelkar betaalbaar blijft. Die heeft de luxe niet om in die non-topics zo fanatiek als sommigen mee te gaan.
Dit is pure projectie en nogmaals, gewoon een leugen. Dat JIJ dat persoonlijk onbelangrijk vindt, maakt het nog niet objectief irrelevant.

En dan claimen dat je Karoline Leavitt niet kent, terwijl je exact dezelfde talking points en framing gebruikt. Please.

Trump is zich, terwijl ik dit aan het typen ben, op wereldniveau opnieuw belachelijk aan het maken. Niet verrassend. Ben benieuwd hoe ze / jij dit weer gaan framen.

Als er nog twijfel was bij de Europese staatshoofden, dan is het nu toch wel duidelijk. We moeten alles op alles zetten om ons los te maken van dat compleet van de pot gerukte land.
En toch zal iedereen aandachtig luisteren EN respecteren. Ook dat is de realiteit - geen enkel staatshoofd gaat daar officieel iets kritisch zeggen, laat staan doen.

Dus eigenlijk moet je Trump gelijk geven, het publiek krijgt de toespraak die het verdient.

Dat is macht hebben, in zijn puurste vorm - dat moet zalig zijn.

Terug
Bovenaan