Misterblort
Well-known member
1 Miljard is voor 3 jaar lid te zijn.Volgens mij moesten ze toch enkel 1 miljard betalen als ze permanent lid wilden blijven?
Trump is ook de facto de baas tot hij sterft

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1 Miljard is voor 3 jaar lid te zijn.Volgens mij moesten ze toch enkel 1 miljard betalen als ze permanent lid wilden blijven?

Hij heeft niet gezegd dat hij stopt met voorzitter te zijn als hij geen president meer is.1 Miljard is voor 3 jaar lid te zijn.
Trump is ook de facto de baas tot hij sterft![]()
Je kan een andere mening hebben natuurlijk, maar hoe vaak heeft Biden Ijsland en Groenland met elkaar verwisseld? Of België met Belarus? Hoe vaak heeft hij een 180° gedaan over wie de aanvaller is in de oorlog in Oekraïne? Hoe vaak heeft hij compleet verbaasd gereageerd of compleet vernietigend over iets dat hij zelf / zijn regering eerder deed? Trump's mentale toestand is echt wel een paar gradaties erger dan Biden in 2024. Lees een willekeurige tweet van hem en het is overduidelijk. En hij heeft nog 3 jaar te gaan.
Er zijn maar 33 van de 100 zitjes te verkiezen in 2026, enkel de Class 2 senators die verkozen zijn in 2020.
Qantas is biased naar Republikeinen, maar zelfs daar geven ze nu een enorme shift naar D. R krijgt ook een gigantisch pak rammel van independents, en dat is een alsmaar groeiende groep in de VS. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de kans bestaat dat de Democraten niet alleen Congress maar ook Senate kunnen terugnemen. En dat zou zowat het einde van Trump II betekenen.
Met de huidige tendensen gaan de Dems er geen twee verliezen, ook niet in staten die in 2024 rood waren. Trump had in Michigan 1,6% marge op Harris, dat houden ze nooit vast. Georgia was 2%, idem daar. Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is trouwens, maar de trends in de polling (ook die van Republikeins gezinde pollsters) zijn duidelijk en schuiven meer en meer op naar blauw. Komt nog bij dat Trump zich blijkbaar voorgenomen heeft om persoonlijk campagne te gaan voeren voor de midterms, wat met zijn huidige approval ratings waarschijnlijk gewoon gigantisch gaat backfiren.Er zijn maar 33 van de 100 zitjes te verkiezen in 2026, enkel de Class 2 senators die verkozen zijn in 2020.
Van die 33 zijn er 20 Rep en 13 Dem. Dat wil zeggen dat er hoogstens 20 zetels kunnen flippen, en dan mag er geen enkele in de andere richting flippen. En daar zit ook nog een extra probleem: van die 13 Dem-zetels zijn er 2 in staten die rood waren in 2024: Michigan en Georgia. Omgekeerd eentje, Maine.
Komt erop neer dat de Dems er 16 nodig hebben, er misschien al 2 gaan verliezen. De Reps waarschijnlijk ook dat eentje. Dus Democrats moeten er 17 flippen van de 20 om een meerderheid in de senaat te krijgen. Dat wordt héél lastig.
het leeft ook bij de Amerikanen:![]()
Belgische neuroloog stelt zich vragen na zoveelste verspreking van president Biden: "Er is iets aan de hand" | VRT NWS Nieuws
Het Witte Huis ontkent dat president Biden kampt met neurologische problemen, maar de Belgische neuroloog Paul Boon (UGent) stelt zich daar ernstige vragen bij. Biden slaagt er wel nog in om inhoudelijk een sterk verhaal te vertellen en kent duidelijk zijn dossiers, maar beseft het blijkbaar...www.vrt.be
Biden had wel degelijk ook zijn problemen. Uiteraard niet zo erg als Trump nu, maar Biden kwam vaak toch heel verward over.
Volgende keer een "frisse" vijftiger als president aub.
Age and term limits have long been popular with voters. In 2023, polling from the Pew Research Center found that 82 percent of Republicans and 76 percent of Democrats backed a maximum age limit for federal elected officials, while 82 percent of Democrats and 68 percent of Republicans favored age limits for Supreme Court justices.
Hij graaft gewoon zijn eigen graf. Laat hem nog maar wat verder doen.Het begint op mijn gemoed te werken. Ik ga nog moeten stoppen met het nieuws te volgen.
Hij is weer vrienden aan het maken...
https://www.cnn.com/2026/01/23/world/trump-nato-afghanistan-frontlines-intl
Weer een stapje verder."The May 12 Memo has been provided to select DHS officials who are then directed to verbally brief the new policy for action," the complaint states. "Those supervisors then show the Memo to some employees, like our clients, and direct them to read the Memo and return it to the supervisor."
The agents are verbally given this training, but not in writing, the complaint said.
Rosanna Berardi, an immigration attorney, said the ICE memo "represents a fundamental Fourth Amendment challenge and another chapter of the Trump Administration ignoring long-established legal precedence and acting like the legislative branch."
She said the way the policy is being implemented is also concerning.
"Reports indicate it's being rolled out through verbal instructions that contradict written training materials, creating a dangerous accountability vacuum," Berardi told ABC News in an email.
Ik moet ook al pauzes inlassen...Het begint op mijn gemoed te werken. Ik ga nog moeten stoppen met het nieuws te volgen.
Toont toch nog maar eens de 'disdain' voor NATO aan. Als Trump het nog eens als pasmunt gebruikt zoals in groenland hoop ik dat Europa wat slimmer geworden is.Van een lafaard die zelf de draft voor Vietnam 5 keer ontvlucht heeft, oorlogsveteranen als McCain of de vele doden op een kerkhof in Normandië zwaar beledigd heeft, die zonder enig probleem een natie (Denemarken) die per capita meer soldaten heeft opgeofferd aan de oorlogen in Afghanistan en Irak schoffeert en hun grondgebied desnoods militair wilt afnemen, behoeft dit geen verbazing maar is het desondanks een nieuw dieptepunt.
Duidelijk dat ICE de nieuwe SA is geworden. Chaos scheppen om bij hevige weerstand de noodtoestand uit te roepen.![]()
ICE memo allows agents to enter homes without judicial warrant: Whistleblower complaint
The group Whistleblower Aid says it represents two anonymous U.S. government officials. The group argues the ICE memo violates the Fourth Amendment and DHS policies.abcnews.go.com
Weer een stapje verder.
Tegen dit tempo kan hij tegen de midterms de noodtoestand uitroepen en heeft hij zijn excuus om geen verkiezingen te moeten houden.Duidelijk dat ICE de nieuwe SA is geworden. Chaos scheppen om bij hevige weerstand de noodtoestand uit te roepen.
Dan kunnen die demonstranten hun AR-15's maar beter opbergen.Tegen dit tempo kan hij tegen de midterms de noodtoestand uitroepen en heeft hij zijn excuus om geen verkiezingen te moeten houden.
Dat is gewoon de volgende stap: Antarctica inlijven. Make Antarctica great again.![]()
Een officiële foto gedeeld door het Witte Huis met als tekst: "Omarm de pinguïn."
Buiten dat het weer aantoont hoe vermoeiend kinderachtig ze daar zijn in het Witte Huis, toont het ook weer het absolute amateurisme van hen aan. Er leven namelijk geen pinguïns in Groenland, die zitten aan de andere kant van onze aardbol, namelijk het zuidelijk halfrond. Al wat ze hadden moeten doen was het woord pinguin googlen en ze hadden het geweten. Maar neen, AI gebruik je enkel om domme foto's te maken, waarmee ze hopen te provoceren, maar zichzelf eigenlijk weer ongelooflijk belachelijk maken doordat ze hun ongelooflijke onkunde en onwetendheid weer eens wereldwijd tentoonstellen. Wat een speciale tijden toch: het machtigste land ter wereld heeft personen aan de knoppen zitten die geen lagere school basiskennis bezitten (allez, ook onder vorige presidenten zaten er enkele bij waar ge het IQ niet al te hoog inschatte, maar daar was het ten minste niet heel de entourage).