De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Nieuwe dag, nieuwe fratsen. Trump deelde vannacht op Truth Social een video waar de hoofden van de Obama's op de lichamen van twee apen gezet waren. En de (nieuwe?) VS ambassadeur voor Polen heeft ondertussen zowat alle Polen tegen zich in het harnas gejaagd door niet meer te willen praten met de Poolse speaker van het Huis omdat die Trump niet wil valideren voor de Nobelprijs. Om daarna, nadat hij oa door Tusk is bekritiseerd, nog wat meer door te stampen. Voor referentie, Polen was zowat de grootste bondgenoot van de VS in Europa, met brede steun onder de bevolking.

Bij zowat alle Polen mag wel een kleine kanttekening, de conservatieve kant ziet er geen graten in want die vinden al jarenlang dat de relatie met Washington belangrijker is dan de relatie met Brussel. Zij zitten ook te pushen voor deelname aan de Board of Peace, zelfs met betaling van 1 miljard $. De vertegenwoordiger van de Poolse President (conservatieven) hebben dan ook de Poolse Speaker aangevallen voor zogenaamde banden met Rusland (onderwijl alle indicaties voor Trump & Kremlin negerend).

Frappante statistiek uit: https://spectator.com/article/why-is-america-determined-to-pick-a-fight-with-poland/

But a new survey just this week showed a majority of Poles “no longer regard the US as a reliable ally” and that only 35 percent had “confidence in the US president to do the right thing regarding world affairs,” down from 75 percent a year earlier. Remarkably, a January poll by the Moscow-based Levada Center showed that 45 percent of Russians expressed a negative opinion of the US.
When America becomes more popular in Russia than in Poland, Washington has a problem.

Toevallig is 35% ook de support voor de conservatieve PIS-partij, die de President gesteund hebben tijdens de verkiezingen (gezien hij officieel onafhankelijk was).

Bij zowat alle Polen mag wel een kleine kanttekening, de conservatieve kant ziet er geen graten in want die vinden al jarenlang dat de relatie met Washington belangrijker is dan de relatie met Brussel. Zij zitten ook te pushen voor deelname aan de Board of Peace, zelfs met betaling van 1 miljard $. De vertegenwoordiger van de Poolse President (conservatieven) hebben dan ook de Poolse Speaker aangevallen voor zogenaamde banden met Rusland (onderwijl alle indicaties voor Trump & Kremlin negerend).

Frappante statistiek uit: https://spectator.com/article/why-is-america-determined-to-pick-a-fight-with-poland/

But a new survey just this week showed a majority of Poles “no longer regard the US as a reliable ally” and that only 35 percent had “confidence in the US president to do the right thing regarding world affairs,” down from 75 percent a year earlier. Remarkably, a January poll by the Moscow-based Levada Center showed that 45 percent of Russians expressed a negative opinion of the US.
When America becomes more popular in Russia than in Poland, Washington has a problem.

Toevallig is 35% ook de support voor de conservatieve PIS-partij, die de President gesteund hebben tijdens de verkiezingen (gezien hij officieel onafhankelijk was).
Het was effectief vooral op die survey dat ik het had. :)

Ik ben mij ervan bewust dat er een soort tweespalt in Polen is tussen de kant van de nieuwe president en het kamp van oa Tusk. Maar het is wel opmerkelijk dat in het verleden de VS door de Polen altijd als een betrouwbare partner en bondgenoot werd gezien en dat dat nu dus niet meer het geval is, ondanks het feit dat Polen eigenlijk altijd heel hard aan de kant van de VS heeft gestaan.

Zoals verwacht moesten we niet veel verwachten... al kan het nog erger natuurlijk

Het Witte Huis zegt in een reactie de “nepverontwaardiging” over het filmpje te verwerpen.
“Dit komt uit een internetmemevideo waarin president Trump wordt afgebeeld als de koning van de jungle en Democraten als personages uit The Lion King”, reageert persvoorlichter Karoline Leavitt. “Stop alsjeblieft met de nepverontwaardiging en bericht vandaag over iets dat echt van belang is voor het Amerikaanse publiek.”

Dus ja, laat ons voortaan gelijk welke Trump memes van gelijk welke online nobody copiëren en ze dan gaan aanpassen naar onze politieke tegenstanders en posten op officiële DJT of WH kanalen. Gewoon compleet geen schaamte, die bende.
Nu was het een staflid die dat per ongeluk zou gepost hebben. Yeah richt. DJT gaat er toch steeds prat op dat hij zelf zijn berichten post of dicteert...

Ik lees dat hij de video verwijderd heeft. Toch weer serieuze afgang. Leavitt eerst neuzelen over nepverontwaardiging. Maar toch plooien. ...

En ik ben redelijk overtuigd dat de GOP politiek gewoon platte opportunisten zijn. Die geloven niet echt die nonsens van Trump, gewoon riding the wave. Maar er komen toch wel wat barsten. Als je ziet dat MGT hem gewoon frontaal aanvalt, links en rechts lokale politiekers de middelvinger uitsteken en toch de whatever verkiezing (lokaal mandaat, rechter, ...) winnen, hij toch telkens door de business people teruggefloten wordt (tarieven, Minneapolis/ICE, ...); dan heb ik toch een vermoeden dat er met 2028 in zicht veel messen in zijn rug geduwd gaan worden. Als het al niet gebeurt voor of na de mid-terms als de verwachtinge slecht zijn of als de uitslag uiteindelijk erger dan verwacht is voor GOP.

Uiteindelijk is Trump momenteel een slechte kopie van Biden. Echt een oude man die zichtbaar aftakelt aan 300 per uur. Pak zijn speeches van 1e termijn. Vergelijk dat met zijn gewauwel in de primaries en pre-elections. Vergelijk dat met zijn random gebrabbel de laatste paar weken. Hij staat daar gewoon de helft van de keer woorden uit te spreken waarvan je na 10 min afvraagt 'euh, geen idee wat zijn punt is, zelfs geen idee over wat het gaat'. Ik zie niet in waarom de GOP dat zou blijven tollereren of achter hem staan. Ze hebben er niks mee te winnen.
Wat zou volgens jou dan, rekening houdend met wat zich nu al allemaal afspeelt, plots toch een kantelpunt zijn waarop er collectieve tegenstand komt? En wat hadden ze het voorbije jaar te winnen? Dat ze zijn nonsens niet echt geloven kan heel goed zijn, maar niet alleen laten ze het toe, ze zijn het actief mee aan het enablen. Dus if anything hebben ze hoe langer hoe meer te winnen aangezien ze allemaal medeplichtig zijn.

Trump 3e termijn. Riiiiiight. Hij is tegen einde 2e termijn 83 (!). Dat zou willen zeggen 87 op einde 3e termijn. Je kunt een fitte 60er of 70er zijn. Fitte 85+ers, die zijn wel heel heel heel heel dun gezaaid. Dus dat zal niet gebeuren. Dus de GOP heeft er geen baat bij om te blijven hun wagonnetje aan zijn locomotiefje te hangen.
Al was hij een fitte 50er die wél nog helder van geest is, dat de woorden "3de termijn" uitgesproken werden is al absurd.

Wat zou volgens jou dan, rekening houdend met wat zich nu al allemaal afspeelt, plots toch een kantelpunt zijn waarop er collectieve tegenstand komt? En wat hadden ze het voorbije jaar te winnen? Dat ze zijn nonsens niet echt geloven kan heel goed zijn, maar niet alleen laten ze het toe, ze zijn het actief mee aan het enablen. Dus if anything hebben ze hoe langer hoe meer te winnen aangezien ze allemaal medeplichtig zijn.

Al was hij een fitte 50er die wél nog helder van geest is, dat de woorden "3de termijn" uitgesproken werden is al absurd.

Trump zwak. GOP ruikt bloed.

De grootste politieke tegenstanders zitten in je eigen partij.

Ik lees dat hij de video verwijderd heeft. Toch weer serieuze afgang. Leavitt eerst neuzelen over nepverontwaardiging. Maar toch plooien. ...
En dan moet ge weten dat er kritiek kwam op Obama omdat hij eens een beige kostuum aan had ...

Compleet idioot dat die Amerikanen dan geloven dat iemand anders dit gepost zou hebben, als uw excuus eerst is "och, ge moet niet verontwaardigd zijn!"

>Trump post weer triestige rotzooi
>Witte Huis: Fake outrage!!!
>rotzooi verwijderd, toch niet zo fake dan?

Gewoon eens ne sorry of is toegeven dat ge iets niet goed hebt gedaan, kan toch niet zo moeilijk zijn.

>Trump post weer triestige rotzooi
>Witte Huis: Fake outrage!!!
>rotzooi verwijderd, toch niet zo fake dan?

Gewoon eens ne sorry of is toegeven dat ge iets niet goed hebt gedaan, kan toch niet zo moeilijk zijn.

Ik geloof echt dat Trump ondertussen een useful idiot geworden is voor een groepje Clan Trump. Random figuur post meme op Trump zijn account, Leavitt mag het rechttrekken. Trump ligt ondertussen nog te slapen. Krijgt telefoon van paar GOP mannen - ei, mid-terms, Don. Hopla, het verdwijnt.

Ik weet niet wat het preferred scenario is. Trump die het weet, post, en terug weg doet onder druk. Of Trump die van niks weet, het zelf ziet en dan het van zijn account haalt omdat hij het zelf erover vindt. Maar lijkt me dat het 1 van die 2 scenario's moet geweest zijn.

Kan voor hetzelfde geld een random grapjas geweest zijn in het Witte Huis, maar dan is het toch beter om dat gewoon te zeggen in plaats van daar zo geheimzinnig over te doen en onder de mat te schuiven.

Ik vermoed dat je wou linken naar dit artikel: https://theonion.com/rfk-jr-questions-efficacy-of-skin/

Maar The Onion is natuurlijk een satirische nieuwssite é.
Ja, ik weet het. Ik wou dit hier enkele dagen geleden posten. Maar had net op tijd door dat het van The Onion kwam, dus maakte mijn bericht niet af... Gisteren dan geantwoord op 'Putin zijn dubbelganger', maar had niet door dat een deel van dat vorig bericht er nog stond... OOPS :D

Natuurlijk...Met zo een rariteitenkabinet zou het zelfs niet verwonderlijk zijn dat Kennedy dat zou zeggen.

Speaking to reporters on Friday, Trump said "I didn't make a mistake" when asked whether he was going to apologise.

He added he had only seen the beginning of the video before it was posted by a staff member and didn't know it contained that depiction of the Obamas.

"I look at a lot of thousands of things," the president said while aboard Air Force One on Friday, adding that after watching only part of the video he "gave it to the people who generally, they look at the whole thing"."I look at a lot of thousands of things," the president said while aboard Air Force One on Friday, adding that after watching only part of the video he "gave it to the people who generally, they look at the whole thing".

echt, die zit internet meme video's te bekijken, speelt dat dan door aan zijn staff en die moeten dat dan ook volledig bekijken en het posten. Ik heb nog een idee voor een uitbreiding van het witte huis: een speelplaats voor tijdens de pauzes. Echt, hoe oud zijn die daar eigenlijk? Dat is het machtigste land ter wereld en dat is deel van hun bestuur van het land....

De vraag is wat het zieligst is, dat gedrag of de mensen die geloven die de uitvluchten geloven.
Je kan kritiek hebben op onze Europese politici maar gelukkig is dat niveau toch nog serieus wat hoger.

Zou Trump eigenlijk ook maar iets te zien krijgen van wat er in de rest van de wereld gebeurt. Hoe wereldvreemd kan je zijn als leider van een land.

Zou Trump eigenlijk ook maar iets te zien krijgen van wat er in de rest van de wereld gebeurt. Hoe wereldvreemd kan je zijn als leider van een land.
Komt er ook van als je jezelf omringt door jaknikkers. In plaats van mensen die hem bijsturen wordt hij nog versterkt in zijn gedrag.

Blijkbaar heeft er wel iemand ingezien dat zijn filmpje van Obama en Michelle als apen erover was. Zelfs vanuit de Republikeinse partij kwam er veel kritiek op.
Als al zijn tweets zelf gepost zijn dan is er toch weinig controle op.

Voor zover hij nog veel feedback krijgt, denk ik niet dat het hem een jota interesseert (als hij het zelfs al kan onthouden). Grootste deel van wat nu allemaal aan de gang is wordt ook gewoon gestuurd door JD Vance en Miller. Zeker wat Europa en heel dat migratie/deportatieverhaal betreft.

Terug
Bovenaan