De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Voor wat het waard is, polymarket zegt dat D voor het eerst meer kans maakt dan R in beide kamers.
Polymarket is geen poll, en wat wij zien is niet wat zij voorspellen. Ze zetten de odds zo zodat zij nog geld kunnen verdienen, dat is iets anders dan de waarschijnlijkheid.

Zijn retoriek begint er toch wel over te gaan, hoe lang nog voor men gaat ingrijpen.

Zijn retoriek begint er toch wel over te gaan, hoe lang nog voor men gaat ingrijpen.
Compleet unhinged, en elke dag nog wat erger.

Trump zijn persconferentie is weer hohoho ...
Hij gaat een goudkleurige verf uitvinden omdat da tot nu toe nog niemand gelukt is :rofl:

Ge ziet die Mike Johnson daar zo naast zitten knikken terwijl die ook denkt "Oh my fucking god".

Zegt em ook dat congreslid Neal Dunn zijn doodsvonnis gekregen had en juni niet meer zou halen, en dat Trump zijn dokters heeft ingeschakeld om hem op te lappen voor zijn vote ...

Laatst bewerkt:
President Donald Trump spreekt over de lopende onderhandelingen. Die zouden erg moeizaam verlopen, omdat het onduidelijk is wie de huidige leiders zijn.

"We hebben mensen die met ons willen onderhandelen, maar we weten niet wie ze zijn", zei Trump. Eerdere leidersgroepen zouden volgens hem allemaal zijn uitgeschakeld, waardoor de huidige onderhandelaars onbekend en mogelijk nerveus of onvoorspelbaar zijn.
Ik heb wel een hoop mensen die mij geld willen geven maar ik weet ook niet wie ze zijn.
Sommige bondgenoten "zijn niet enthousiast" om te helpen, zegt Trump
Tijdens de persconferentie haalt Trump uit naar de landen die "niet zo enthousiast zijn" over zijn vraag om hulp om de Straat van Hormuz, een belangrijke zeeroute bij Iran, te helpen beveiligen.

"Veel landen zijn erg afhankelijk van de Straat van Hormuz, een stuk meer dan wij", zegt hij. "We willen dus dat ze ons komen helpen met de straat. Sommige zijn op weg, hebben ze gezegd, maar sommige andere landen zijn niet enthousiast."

Nochtans is dat enthousiasme belangrijk voor de president. "Wij hebben hen altijd beschermd", aldus de president. "Op het moment dat wij hen nodig hebben, zijn ze er niet voor ons."
Dit is een oorlog die je zelf gestart hebt, zonder ook maar enig overleg of aanleiding. Sorry dat we niet enthousiast zijn. Doe uw grotejongensbroek aan en ruim uw kak zelf op.

Sorry maar hoe mensen nog kunnen sympathie hebben voor deze man is mij echt een raadsel. Ik zie niets van de capaciteiten die men hem toedicht.

Laat ons de medische diagnose overlaten aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn.
Ik heb wel een hoop mensen die mij geld willen geven maar ik weet ook niet wie ze zijn.

Dit is een oorlog die je zelf gestart hebt, zonder ook maar enig overleg of aanleiding. Sorry dat we niet enthousiast zijn. Doe uw grotejongensbroek aan en ruim uw kak zelf op.

Sorry maar hoe mensen nog kunnen sympathie hebben voor deze man is mij echt een raadsel. Ik zie niets van de capaciteiten die men hem toedicht.
Volledig gedementeerd. Overlaatst nog een interview met hem van een goeie tien jaar geleden gezien, het verschil is echt waanzinnig.

Laat ons de medische diagnose overlaten aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn.
“Sommige bondgenoten zijn niet enthousiast”, sprak hij over de landen die hij al een jaar aan het schofferen en economisch aan het afdreigen is.

“Op het moment dat wij hen nodig hebben, zijn ze er niet voor ons." Zei hij over het bondgenootschap dat hij al jaren wil verlaten en wil afschaffen. Zei hij over het bondgenootschap waarvan de VS de enige is die ooit artikel 5 heeft ingeroepen na 9/11 en waar toen gehoor aan is gegeven.

Aldus deed de zelfverklaarde winnaar van de Nobelprijs van de vrede zijn beklag na het starten van zijn zoveelste militaire operatie.

En de Trump supporters die tijdens de verkiezingen nog zo’n grote mond hadden blijven ondertussen stil over hun dementerende halfgod en klagen in het feedback topic verder als hij een koosnaampje krijgt.

Laatst bewerkt:
Veel rechtse influencers hebben hun kar al gekeerd en zijn zeer kritisch tegenover Trump zijn campagne in Iran, zoals Joe Rogan en Tucker Carlson. Die willen helemaal geen Amerika dat zich overal gaat moeien.
Buiten zijn inner circle vraag ik mij af wie er nu nog achter Trump staat.

Dit was ook bizar. Scott Bessent wordt geïnterviewd, komt kalm en relaxed over, maar wordt dan door Trump opgeroepen. Komt 2u later dan terug voor het vervolg en hij lijkt totaal gechoqueerd en geraakt niet meer uit zijn woorden.

Dit was ook bizar. Scott Bessent wordt geïnterviewd, komt kalm en relaxed over, maar wordt dan door Trump opgeroepen. Komt 2u later dan terug voor het vervolg en hij lijkt totaal gechoqueerd en geraakt niet meer uit zijn woorden.
Ik denk toch niet dat Trump een plezante werkgever is. Als hij president af is gaan we toch nog rare dingen lezen vrees ik.

Zoals ik eerder in de Iran-thread zei zijn de Cuba-plannen springlevend en hij heeft er nog haast mee ook want Iran is niet bepaald een succes:

Deze keer gaat hij toch voor een puur Venezuela-scenario, gewoon de president veranderen en de rest blijft hetzelfde:

Welke voordelen er voor de VS in zitten is wat onduidelijk, mss grootschalige privatiseringen en investeringskansen voor Amerikaanse bedrijven maar echt happig zie ik ze daar niet zijn. Alles moet van de grond af opgebouwd worden ook al leek het met toerisme uiterlijk wat beter, dat zijn kleine pockets, de rest van het land heeft nog veel infrastructuur nodig na decennia van sancties.

Cuba ligt in de Golf van Amerika, dus het is vanzelfsprekend dat het bezit is/wordt van de VS. :hurrr:
Het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om daar een overwinning te scoren in tegenstelling tot Iran.

Veel rechtse influencers hebben hun kar al gekeerd en zijn zeer kritisch tegenover Trump zijn campagne in Iran, zoals Joe Rogan en Tucker Carlson. Die willen helemaal geen Amerika dat zich overal gaat moeien.
Buiten zijn inner circle vraag ik mij af wie er nu nog achter Trump staat.
Die influencers staan gewoon waar het geld binnenvalt. Op dit moment is dat in het anti-Trump kamp, want het sentiment over die man begint (eindelijk) te keren, zelfs bij de eerder rechtse stemmer. Als dat momentum ooit weer keert, dan zullen van die figuren zoals Joe Rogan wel weer "gewoon vragen beginnen stellen" die een weinig verholen steun voor Trump uitspreken, daar maak ik me echt geen illusies over.

Het heeft er deels mee te maken, dus eenieder wie eens een kijkje wil in die wereld van (extreemrechtse) influencers raad ik de documentaire "Inside the Manosphere" aan van Louis Theroux. Daar geeft een van de bekendste influencers (die, toegegeven, niet zo heel veel met politiek bezig is van wat ik er van zag) gewoonweg zelf toe dat hij het allemaal doet voor het geld en dat alles wat hij zegt of schrijft specifiek zo gedaan is om zo veel mogelijk clicks en views te krijgen.

Ook andere manosphere figuren (die uitdrukkelijker te linken zijn aan Trump) komen daar aan bod, en het valt echt op hoe die "alfamannetjes" al heel wat minder stoer zijn wanneer ze gewoonweg geconfronteerd worden met hun eigen uitspraken en visies door iemand die niet gewoon "ja" knikt of waar ze met hun podcastentourage kritiekloos op kunnen inhakken. Mij viel in ieder geval toch echt op hoe leeg veel van die mannen zijn. Als ze niet in hun eigen 100% gecontroleerde omgeving kunnen fulmineren tegen vrouwen, linksen, ... dan is het toch al heeeeel wat minder, qua intellect en ook qua "stoerheid".

Laatst bewerkt door een moderator:
Het regime in Cuba is volgens mij wel een stuk steviger verankerd dan dat van Venezuela (waar in de praktijk ook amper iets veranderd lijkt).

Die influencers staan gewoon waar het geld binnenvalt. Op dit moment is dat in het anti-Trump kamp, want het sentiment over die man begint (eindelijk) te keren, zelfs bij de eerder rechtse stemmer. Als dat momentum ooit weer keert, dan zullen van die figuren zoals Joe Rogan wel weer "gewoon vragen beginnen stellen" die een weinig verholen steun voor Trump uitspreken, daar maak ik me echt geen illusies over.

Het heeft er deels mee te maken, dus eenieder wie eens een kijkje wil in die wereld van (extreemrechtse) influencers raad ik de documentaire "Inside the Manosphere" aan van Louis Theroux. Daar geeft een van de bekendste influencers (die, toegegeven, niet zo heel veel met politiek bezig is van wat ik er van zag) gewoonweg zelf toe dat hij het allemaal doet voor het geld en dat alles wat hij zegt of schrijft specifiek zo gedaan is om zo veel mogelijk clicks en views te krijgen.
Louis Theroux top docu maker, iedere docu al gezien van die man.

Zoals ik eerder in de Iran-thread zei zijn de Cuba-plannen springlevend en hij heeft er nog haast mee ook want Iran is niet bepaald een succes:

Deze keer gaat hij toch voor een puur Venezuela-scenario, gewoon de president veranderen en de rest blijft hetzelfde:

Welke voordelen er voor de VS in zitten is wat onduidelijk, mss grootschalige privatiseringen en investeringskansen voor Amerikaanse bedrijven maar echt happig zie ik ze daar niet zijn. Alles moet van de grond af opgebouwd worden ook al leek het met toerisme uiterlijk wat beter, dat zijn kleine pockets, de rest van het land heeft nog veel infrastructuur nodig na decennia van sancties.
Zelfs als ik Civilization speel verklaar ik niet aan zoveel andere landen tegelijk de oorlog.

Suikerplantages leven niet meer zoveel geld op als in de jaren '50 :p

Terug
Bovenaan