De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Dus voor vluchten van de politie of weerspannigheid wordt je door de kop geschoten maar als je een politie agent probeert aan te vallen met een mes of eender welke moordpoging op een president dan pakken ze je gewoon op.
Kvind het toch ook een bizar verhaal. Zeker als je die beelden ziet. Die loopt naruto gewijs langs de secret service waarna ze der allemaal beginnen op te schieten. Kerel ontwijkt magisch alle kogels. De geraakte SS agent (pun intended) zal wss door friendly fire geraakt zijn?

edit en anno 2026 nog 240p cameras omhoog hangen is toch ook not done.

Kwam een filmpje tegen vanuit het publiek. Vindt er eentje het een goed idee om daar USA! USA! te chanten.
Ja, want zo'n situaties zijn écht iets om trots op te zijn als natie. Fuck yeah!

Hier ook te horen op 2min:

Laatst bewerkt:
Kwam een filmpje tegen vanuit het publiek. Vindt er eentje het een goed idee om daar USA! USA! te chanten.
Ja, want zo'n situaties zijn écht iets om trots op te zijn als natie. Fuck yeah!
Een deel van wie het huidige beleid een goede zaak vindt zal wel denken dat het in een soort jaren '80 actiefilm leeft zeker. Zie ook de communicatie van Hegseth.

In normale tijden zou dit een event zijn dat nog heel lang in het geheugen blijft hangen, maar Trump lanceert zovele ideeën en shakeups dat dit volgende maand wss al ondergesneeuwd is door de volgende crisis. Het blijvende probleem Iran, Cuba, Groenland, NAVO, tarieven, etc het gaat maar door en door. En hijzelf is met zijn gedachten al bij zijn belangrijkste verwezenlijking: zijn mooie grote en fantastische balzaal.

Het gebeuren ziet er toch heel vreemd uit op die beelden. Er ontbreekt toch ook gewoon echt sense of urgency? Mijn moeder met haar rollator zou die mensen sneller geëvacueerd hebben dan deze bende.

Veel vragen.

Het gebeuren ziet er toch heel vreemd uit op die beelden. Er ontbreekt toch ook gewoon echt sense of urgency? Mijn moeder met haar rollator zou die mensen sneller geëvacueerd hebben dan deze bende.

Veel vragen.

Verrast mij eigenlijk niet zo hard meer. Het was mij al duidelijk bij de Uvalde shooting. Amerikanen zijn heel goed in het dragen van wapens maar dat wil niet zeggen dat ze ook goed zullen zijn in situaties waar die wapens gebruikt zullen worden.

Trump had vooral totaal geen idee wat er gebeurde en precies zelfs niet waar hij was. Zat daar gewoon maar te zitten als een zak aardappelen.
Is niet verbaasd van een aanslag. Ah weer ene.

Het zal toch ooit eens prijs zijn. Hopelijk niet maar ja. Amerikanen zijn gewoon wapens gewend.

Ik zou er niet om wenen / slecht over voelen moest het toch ooit eens prijs zijn. 🤷‍♂️

Het is niet dat dat veel stabiliteit gaat brengen in Amerika of de wereld.
Ik denk eerlijk gezegd dat het dan minder onstabiel gaat zijn dan nu, na uiteraard de initiële schok en tijdelijke onzekerheden.
Er heeft nog nooit een Amerikaanse president op zulk een niveau de, sowieso al wat wankele, werledstabiliteit op zijn kop heeft gezet.

We kunnen vandaag niet eens zeggen hoe Trump de wereld/economie er overmorgen gaat laten uitzien, laat staan dat we een maand ver kunnen kijken.
Je hebt meer zekerheid bij roulette spelen, dan weet je tenmisnte dat het huis altijd wint.

Waanzin dat we op het punt zitten waar een overlijden van een zittende president in een modern democratisch land meer in plaats van minder stabiliteit zou brengen.

Ik ook niet maar in mijn ogen zou het ook geen oplossing zijn. Die ganse sekte zou hem verheerlijken als martelaar en het zou hun terug de wind in de zeilen geven.
Ik denk dat dat maar heel even gaat zijn, er is niemand in de GOP die die sekteachtige greep die Trump lijkt te hebben op zijn volgers zou kunnen overnemen.

Dit roept toch veel vragen op hoor. Als het klopt dat er bets geplaatst zijn op een failed attempt en de obscure beelden van de hele actie plus het feit dat die dader het hele gebeuren kan navertellen in een schietgraag USA, heb ik hier toch een raar gevoel bij. Misschien dat zijn ambitie naast de nobelprijs van de vrede ook een Oscar is? Liefst ook voor hoofdrol en niet voor bijrol natuurlijk.

Verbazend hoe kalm hij was in zijn spraak erna.

Zouden ze wat kalmerend in z’n koffie hebben gedaan op voorhand ?
mss kan iemand perfect kalm blijven omdat hij wist wat er te gebeuren stond.
Een aanslag zou zijn tanende populariteit terug wat kunnen opkrikken... zou er niet van verschieten dat het opgezet spel was.

Terug
Bovenaan