De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II


Dat zijn nogal termijnen :o

....en de Maga douchebags die het Capitool bestormden en verantwoordelijk waren voor 174 gewonde politie agenten en 5 doden, wat kregen die ook alweer? O..juist.

Maar we mogen het nog steeds geen fascisme noemen he?
 

Dat zijn nogal termijnen :o
Dat lijkt voor een Europeaan wss wel stevig maar schieten op een agent en die raken in de schouder is toch altijd stevig bestraft, zeker in Texas?
Assault on a public servant in Texas is a third-degree felony punishable by 2 to 10 years in prison and a fine up to $10,000. That’s a massive jump from a standard assault causing bodily injury, which is normally just a Class A misdemeanor. If a deadly weapon enters the picture, the charge can escalate to a first-degree felony carrying 5 to 99 years or life. These enhanced penalties reflect how seriously Texas treats interference with people doing government work, and they apply to a much broader range of victims than most people expect.
De anderen die veroordeeld zijn voel je gewoon aan dat dit een politiek statement is. Waarschijnlijk krijgen die volgende legislatuur wel een pardon of dergelijk.
Allezins toont nogmaals aan dat de rechterlijke macht in de VS zeer onder de invloed van de politiek staat en dat iss zelden een goede zaak voor het vertrouwen in een rechtsstaat.
 
Er zijn nog zekerheden in de wereld:

Donald Trump (80) zal op 19 juli een hoofdrol spelen tijdens de podiumceremonie na de WK-finale. Dat bevestigde FIFA-baas Gianni Infantino gisteren op Amerikaanse televisie. Allesbehalve het gebruikelijke protocol, dus.
 
The Fake News will never admit it, but I just won the World Cup! Personally! Total domination like nobody has ever seen before! The failing European teams came up to me, tears in their eyes, and said, "Sir, your footwork is unbelievable, we've never seen anything like it." Huge win for America! MAGA! Thank you for your attention to this matter, DJT.
 
The Fake News will never admit it, but I JUST WON the World Cup! Personally! TOTAL domination like nobody has ever seen before! The FAILING EUROPEAN teams came up to ME, TEARS in their eyes, and said, "SIR, your FOOTWORK is unbelievable, we've never seen anything like it." HUGE WINfor America! MAGA! Thank you for your attention to this matter, DJT.
Ik heb je quote wat gewijzigd, met hier en daar enkele willekeurige woorden in hoofdletters gezet. Realistisch blijven eh...
 
Dit soort randdebielen zijn van alle tijden, maar sinds het bestaan van sociale media hebben ze ook een podium en kunnen ze hun mening ongefilterd verspreiden als ware het een virus. Echt waar, als we 3 maanden zonder sociale media zouden leven, zou de wereld er heel anders uitzien. Pull the plug wat mij betreft. Maar ja, is misschien voor een ander topic...

En om hier nog aan toe te voegen: Een groot stuk van wat je op sociale media ziet is gewoon niet echt.

Case in point, alt right influencer en hoax peddler Laura Loomer heeft een paar dagen geleden toegegeven dat ze zich heeft laten vangen aan Russische propaganda. Sindsdien is haar online engagement met een kleine 30% teruggevallen, hoogstwaarschijnlijk allemaal bots.
 
Belastingsvermindering op overuren en fooien in service jobs / horeca.

Dat is het. Dat is letterlijk het enige positieve dat ik kon vinden.
Euh, we zijn wel dé olifant in de kamer vergeten: $1.817,7 miljard (oftewel ruim $1,81 biljoen) investeringen van buitenlandse en Amerikaanse bedrijven in de VS. Voor de EU is het equivalent cijfer: $862 miljard. Minder dan de helft. Trump komt als gek over, en is ook een beetje gek ovv overdrijven, maar deze cijfers kunnen wel tellen.

Dit geeft aan dat de economische adviseurs van Trump heel goed weten met wat ze bezig zijn. Dwz: Luttnick, Greer, Sacks, Bessent, Navarro. Trump is maar een showman, op de top van de piramide. De werkelijke macht zit lager.
 
Laatst bewerkt:
Euh, we zijn wel dé olifant in de kamer vergeten: $1.817,7 miljard (oftewel ruim $1,81 biljoen) investeringen van buitenlandse en Amerikaanse bedrijven in de VS. Voor de EU is het equivalent cijfer: $862 miljard. Minder dan de helft. Trump komt als gek over, en is ook een beetje gek ovv overdrijven, maar deze cijfers kunnen wel tellen.

Dit geeft aan dat de economische adviseurs van Trump heel goed weten met wat ze bezig zijn. Dwz: Luttnick, Greer, Sacks, Bessent, Navarro. Trump is maar een showman, op de top van de piramide. De werkelijke macht zit lager.
Van waar komen die cijfers?
 
Van waar komen die cijfers?
Van U.S. Bureau of Economic Analysis (BEA) en van Eurostat (Europese Unie). Maar los van de cijfers, wie de US-politiek en economics volgt, heeft dat al lang opgemerkt.

Het is niet nieuw. TSMC investeert 65Miljard$. Samsung 44Miljard$. AstraZeneca 54Miljard$. In de VS allemaal. De lijst is lang. In EU is de grootste VW met 21Miljard$ investering dan nog in een sector die met moeite overleeft. Ik zou zeggen: moet er nog zand zijn in de EU?
 
Laatst bewerkt:
² Een straf van 100 jaar voor te schieten met een vuurwapen op een politie-agent heb ik geen medelijden mee.

En de straf om een politieagent zo toe te takelen dat hij sterft aan een beroerte? Hoe hoog had die moeten zijn? Want daar gaat het om he.

De dubbele standaard dat iemand die een agent verwond een uitzonderlijk zware straf krijgt omdat die uit het anti Maga kamp komt, terwijl zijn supporters die veroordeeld werden voor de stoten die ze uithaalden op januari 6 waar er uiteindelijk 5 agenten door stierven allemaal een pardon kregen.
 
En de straf om een politieagent zo toe te takelen dat hij sterft aan een beroerte? Hoe hoog had die moeten zijn? Want daar gaat het om he.

De dubbele standaard dat iemand die een agent verwond een uitzonderlijk zware straf krijgt omdat die uit het anti Maga kamp komt, terwijl zijn supporters die veroordeeld werden voor de stoten die ze uithaalden op januari 6 waar er uiteindelijk 5 agenten door stierven allemaal een pardon kregen.
6 januari was dan ook geen insurrection of iets ergs? /s

Los daarvan heb je helemaal gelijk hoor. Hypocrieten tot en met. Nu geduldig wachten op de "ja, maar Biden heeft ook -insert irrelevant person here- een pardon gegeven!".
 
Terug
Bovenaan