De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Om nog maar te zwijgen over al die anderen die ook absurde straffen gekregen hebben. Is gewoon deel van de strategie van Trump om een klimaat van angst te creeren en door repressie op zn Russisch alle protest tegen zijn wanbeleid en corruptie de kop in te drukken. Hij hoopt vrijheid van mening nog dieper te begraven dan al het geval is. Als je niet de propaganda van zijn media kanalen slikt ben je geen amerikaan maar een radicale liberal leftie woke antifa dumocrat communist en als je er effectief tegen durft te protesteren ben je een terrorist.
 
En de straf om een politieagent zo toe te takelen dat hij sterft aan een beroerte? Hoe hoog had die moeten zijn? Want daar gaat het om he.
Was dat ook met voorbedachte rade? Heeft iemand zich daar verstopt met voorbedachte rade met de intentie om een agent dodelijk te verwonden? Er is een wereld van verschil op juridisch vlak als je dat met voorbedachte rade doet of niet.

De dubbele standaard dat iemand die een agent verwond een uitzonderlijk zware straf krijgt omdat die uit het anti Maga kamp komt, terwijl zijn supporters die veroordeeld werden voor de stoten die ze uithaalden op januari 6 waar er uiteindelijk 5 agenten door stierven allemaal een pardon kregen.
Het zijn 2 heel verschillende scenario's die je niet 1 op 1 kan vergelijken. Niet dat ik ze goedkeur hoor, maar er zitten veel verschilpunten tussen de twee.
 
Was dat ook met voorbedachte rade? Heeft iemand zich daar verstopt met voorbedachte rade met de intentie om een agent dodelijk te verwonden? Er is een wereld van verschil op juridisch vlak als je dat met voorbedachte rade doet of niet.
Ja toch? Er was een heel plan om valse verkiezingsdocumenten binnen te krijgen en om de verkiezingscertificeringen tegen te houden.
 
Was dat ook met voorbedachte rade? Heeft iemand zich daar verstopt met voorbedachte rade met de intentie om een agent dodelijk te verwonden? Er is een wereld van verschil op juridisch vlak als je dat met voorbedachte rade doet of niet.


Het zijn 2 heel verschillende scenario's die je niet 1 op 1 kan vergelijken. Niet dat ik ze goedkeur hoor, maar er zitten veel verschilpunten tussen de twee.
Kun je dat anders even uitleggen voor een simpele mens als ik? In het ene geval is de straf 100 jaar, in het andere wordt een reeds uitgesproken straf nadien, bewust, zonder enige juridische insteek, kwijtgescholden. Welke verschilpunten zijn er zoal die dat verantwoorden?
 
Kun je dat anders even uitleggen voor een simpele mens als ik? In het ene geval is de straf 100 jaar, in het andere wordt een reeds uitgesproken straf nadien, bewust, zonder enige juridische insteek, kwijtgescholden. Welke verschilpunten zijn er zoal die dat verantwoorden?
Er werd zelfs geprobeerd om iedereen financieel te vergoeden met belastingsgeld.
 
Kun je dat anders even uitleggen voor een simpele mens als ik? In het ene geval is de straf 100 jaar, in het andere wordt een reeds uitgesproken straf nadien, bewust, zonder enige juridische insteek, kwijtgescholden. Welke verschilpunten zijn er zoal die dat verantwoorden?
Dat principe van straffen pardonneren is langer dan vandaag bezig, Obama heeft tijdens zijn 2e term alleen al 1.927 mensen gepardonneerd. Van mij moet dat principe ook niet hoor, maar het is daar nu al jaar en dag zo en het wordt er niet minder op gebruikt de laatste jaren.
 
Als het gaat over Trump's wanbeleid ben je heel snel om dat te minimaliseren en wijs je naar verschillende scenarios die je niet 1 op 1 kan vergelijken maar tegelijkertijd vergelijk je heel gemakkelijk 1 op 1 het verschil in gebruik van pardons om Trump acties te relativeren en Obama in slecht daglicht te zetten. Your bias is showing.
 
Dat principe van straffen pardonneren is langer dan vandaag bezig, Obama heeft tijdens zijn 2e term alleen al 1.927 mensen gepardonneerd. Van mij moet dat principe ook niet hoor, maar het is daar nu al jaar en dag zo en het wordt er niet minder op gebruikt de laatste jaren.
Moest er een kampioenschap van bochtenwerk bestaan, deelnemen zou ik zeggen!

Er is wel een klein verschil tussen het pardonneren van drugscriminelen en het pardonneren van je die-hard fans die voor het oog van de wereld agenten wilden lynchen en op de koop toe (bijna) een ferme smak geld kregen, omdat 'stoute Biden' hen had laten opsluiten.

Maar nogmaals, knap bochtenwerk.
 
6 januari was dan ook geen insurrection of iets ergs? /s

Los daarvan heb je helemaal gelijk hoor. Hypocrieten tot en met. Nu geduldig wachten op de "ja, maar Biden heeft ook -insert irrelevant person here- een pardon gegeven!".

Dat principe van straffen pardonneren is langer dan vandaag bezig, Obama heeft tijdens zijn 2e term alleen al 1.927 mensen gepardonneerd. Van mij moet dat principe ook niet hoor, maar het is daar nu al jaar en dag zo en het wordt er niet minder op gebruikt de laatste jaren.
sean-astin-tcb.gif
 
Moest er een kampioenschap van bochtenwerk bestaan, deelnemen zou ik zeggen!

Er is wel een klein verschil tussen het pardonneren van drugscriminelen en het pardonneren van je die-hard fans die voor het oog van de wereld agenten wilden lynchen en op de koop toe (bijna) een ferme smak geld kregen, omdat 'stoute Biden' hen had laten opsluiten.

Maar nogmaals, knap bochtenwerk.
Ik wring me helemaal niet in bochten hoor, ik zeg net dat die pardons van mij niet moeten. Ik wijs er gewoon op dat Obama er gretig van gebruik heeft gemaakt tijdens zijn legislatuur (waaronder iemand die achter niet minder dan 130 bomaanslagen zat). Dat was nog maar klein bier met de Capital betogers.
 
Ik wring me helemaal niet in bochten hoor, ik zeg net dat die pardons van mij niet moeten. Ik wijs er gewoon op dat Obama er gretig van gebruik heeft gemaakt tijdens zijn legislatuur (waaronder iemand die achter niet minder dan 130 bomaanslagen zat). Dat was nog maar klein bier met de Capital betogers.
Precies te warm om te lezen.

López Rivera was not directly linked to any specific bombings.
Hij heeft trouwens 36 jaar in de cel gezeten.
 
Hij was het hoofd van een terroristische organisatie die achter 130 bomaanslagen zat, lijkt je dat nu niet iets zwaarder dan iemand die bij een betoging excessief geweld gebruikt?
Bah, in Texas krijgen die laatste blijkbaar 100 jaar cel. Misschien moeten ze die texaanse rechter de Jan 6 idioten laten veroordelen
 
@Straddle Bij een formeel pardon wordt de schuld van de persoon kwijtgescholden en worden diens burgerrechten volledig hersteld. Dit heeft Obama niet gedaan; de veroordeling van López Rivera bleef gewoon op zijn strafblad staan. Obama heeft op 17 januari 2017 (vlak voor het einde van zijn ambtstermijn) besloten om de straf van López Rivera te verkorten. Zijn resterende gevangenisstraf werd stopgezet, waardoor hij een paar maanden later, op 17 mei 2017, na 36 jaar cel officieel als vrij man de gevangenis mocht verlaten.


edit: En hij werd niet veroordeeld omdat hij de leider zou zijn geweest, wel voor samenzwering
 
Hij was het hoofd van een terroristische organisatie die achter 130 bomaanslagen zat, lijkt je dat nu niet iets zwaarder dan iemand die bij een betoging excessief geweld gebruikt?
Ook een knap staaltje semantiek, “bij een betoging excessief geweld gebruikt”. Het capitool, het hart van de democratie, werd bestormd, waarbij er een galg werd opgericht en er actief op zoek werd gegaan naar volksvertegenwoordigers van ‘de verkeerde kant’, opgehitst door ongefundeerde claims van verkiezingsfraude en met de bedoeling om de verkiezingsresultaten ongedaan te maken.
 
Bah, in Texas krijgen die laatste blijkbaar 100 jaar cel. Misschien moeten ze die texaanse rechter de Jan 6 idioten laten veroordelen
Zoals hierboven al opgemerkt, je kan die twee niet zomaar één op één vergelijken.
Mocht er zich nu iemand op Jan 6 verscholen hebben in de bosjes en de het vuur hebben geopend (met voorbedachte rade) op een politie-agent, dan lag het juridisch heel anders.
 
Zoals hierboven al opgemerkt, je kan die twee niet zomaar één op één vergelijken.
Mocht er zich nu iemand op Jan 6 verscholen hebben in de bosjes en de het vuur hebben geopend (met voorbedachte rade) op een politie-agent, dan lag het juridisch heel anders.
Maar met voorbedachte rade op zoek gaan naar bepaalde senatoren om ze te lynchen is wel ok?

Ik ben echt benieuwd wat die Texaanse rechter over de Jan 6 bestormers zou zeggen in een rechtszaak.
 
Ook een knap staaltje semantiek, “bij een betoging excessief geweld gebruikt”. Het capitool, het hart van de democratie, werd bestormd, waarbij er een galg werd opgericht en er actief op zoek werd gegaan naar volksvertegenwoordigers van ‘de verkeerde kant’, opgehitst door ongefundeerde claims van verkiezingsfraude en met de bedoeling om de verkiezingsresultaten ongedaan te maken.
Vriendelijke mededeling en pro tip om je gemoedsrust en IQ een beetje te bewaren. Ga hier niet op in. Exact dezelfde discussie hebben anderen en mezelf na 6/01 hier gevoerd: de mental gymnastics, semantische discussies, “but Biden…”-argumenten en gewoonweg het negeren van letterlijke videobeelden is werkelijk next level. As in not from this universe level…

Just let it go. MAGA does what MAGA does best… delusional zijn.

Fijn weekend gewenst!
 
Terug
Bovenaan