De Rechtbank

Enkel als de beklaagde een taalwijziging vraagt en dat zorgt uiteraard voor vertraging. Ik kan me voorstellen dat sommigen het gewoon zo snel mogelijk achter de rug willen hebben en genoegen nemen met een tolk.
Dat ze een tolk krijgen ben ik volledig mee akkoord, maar dat ze in een andere taal dan diegene van de plaats waar ze betrapt zijn willen berecht worden is iets minder normaal vind ik. Wij kunnen in Frankrijk ook geen proces in het Nederlands krijgen.

Wat een platte jattenbedoening is die voetbalcommissie zeg. Marginalen in provencial die naar elkaar en de ref roepen, boehoe cry me a river. Moest het dan nog interessante televisie zijn. Niet voor herhaling vatbaar. Idem die andere ethische rommel commissies waar totaal geen sancties aan vasthangen behalve 'Stouterik jij mag niet meer meespelen'.
Ik vind dat dus ook niet passend in het programma.
Een tuchtcommissie soit goed dat dat bestaat, kheb zelf ooit is een bierkaartje naar een steward gesmeten, maar een vrij onnozele toevoeging imo.

Dat ze een tolk krijgen ben ik volledig mee akkoord, maar dat ze in een andere taal dan diegene van de plaats waar ze betrapt zijn willen berecht worden is iets minder normaal vind ik. Wij kunnen in Frankrijk ook geen proces in het Nederlands krijgen.
Ik ben vrij zeker dat je enkel in Brussel kan vragen voor een Nederlandstalig/Franstalig proces. In rechtbanken van Vlaanderen dient de rechter Nederlands te spreken bv. en is een tolk de enige manier.

8 afleveringen dit seizoen? Zo ja dan heb ik alles gezien van dit seizoen. Toch één zaak die me wat bij blijft van dit seizoen. Ik denk van de voorlaatste aflevering.

Een gevalletje van grensoverschrijdend gedrag tussen trainer en speelster, waar uiteindelijk de trainer een berisping kreeg afgaande op de vonnissen op het einde. Nochtans was dat een zaak van woord tegen woord zonder getuigen, waar je dus eigenlijk nooit met zekerheid kan weten wie de waarheid spreekt. Apart dan dat de trainer/"dader" een berisping krijgt, weer een gevalletje waar men eerder subjectief de vrouw/het slachtoffer gelooft/vertrouwt?

Om eerlijk te zijn vond ik die man net iets geloofwaardiger overkomen dan het slachtoffer, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Waarmee ik natuurlijk ook niet wil beweren dat de vrouw daar zit te liegen tot en met, maar ik vind het gewoon apart dat die man berispt wordt zonder uitsluitend bewijs.

Ik dacht al dat het herhalingen waren, ik zie het laatste seizoen nu pas.

Maar diene Stallaert uit Aalst kan toch ook oneliners brengen die kant nog wal raken. Vol zelfvertrouwen vergelijkingen maken die op niks slaan.

Nog niet volledig gezien, juist gisteren een klein stuk van die overvaller in Charleroi.

Ik weet dat ze maar proberen, maar iemand die al een strafblad van 30 jaar heeft en de zoveelste overval heeft gepleegd gaan ze toch geen probatiestraf geven ipv een gevangenisstraf. :unsure: En al zeker niet gezien de manier waarop die kerel daar zat en de procureur onderbrak.

Ik vind die procureur in combinatie met die rechter geweldig. Ik zou die zelf nooit voor mij willen hebben. :tongue:

Nog niet volledig gezien, juist gisteren een klein stuk van die overvaller in Charleroi.

Ik weet dat ze maar proberen, maar iemand die al een strafblad van 30 jaar heeft en de zoveelste overval heeft gepleegd gaan ze toch geen probatiestraf geven ipv een gevangenisstraf. :unsure: En al zeker niet gezien de manier waarop die kerel daar zat en de procureur onderbrak.

Ik vind die procureur in combinatie met die rechter geweldig. Ik zou die zelf nooit voor mij willen hebben. :tongue:
In Charleroi komt ook echt de onderste laag van de bevolking terecht. Echt hopeloos.

Die kerel met het verspreiden van 7000 foto's met kindermisbruik zag precies ook zijn probleem niet goed in.
En dan beseffen dat hij een jong dochtertje in co-ouderschap heeft. Als moeder ben je dan toch ook geen minuut meer gerust.

Ik weet dat ze maar proberen, maar iemand die al een strafblad van 30 jaar heeft en de zoveelste overval heeft gepleegd gaan ze toch geen probatiestraf geven ipv een gevangenisstraf. :unsure:
dankzij de media heb ik de indruk dat je met 4kg coke nog altijd geen gevangenisstraf moet uitzitten

Ook die zaak bij het vredegerecht over die boom, weer typische gepensioneerde zagevent die niks beter te doen heeft dan zagen over een boom.
En maar blijven zagen over een paal die ooit naar boven geduwd zal worden door de groeiende wortels, man tegen die tijd lig je al zelf tussen de wortels, waar maak je u druk om.

Ergste van al is dan ik mijn ouders ook stilaan zie veranderen in van die zageventen.

Hoe minder het huis van de sport in voor komt in die afleveringen van De rechtbank hoe beter. Ik vind dat totaal geen meerwaarde, vaak ook zeer zwart/wit verhaaltjes en ook gewoon zeer ongemakkelijk.

Het was precies wel vrouwen aan de top in de Rechtbank vandaag. Ik vond die vrederechter met die boom zeer duidelijk en zeer genuanceerd. Ik zou daar een hele dag kunnen naar luisteren als die zo van die cases heeft.

Tja die van Charleroi...had blijkbaar al medische problemen. Vond dat toch maar een triestig geval. Trouwens 10 jaar voor 2 inbraken en poging inbraak; leek me wel heel overdreven.

Mij wel dood geërgerd aan die kerel met dat drugsgeval. Hoeveel kansen op een rij gaat die nu nog krijgen zeg? Is 4 x voor de rechter verschenen daar en telkens niet afgekicked ? Maar zijn eerlijkheid siert hem...jawadde.

Mij wel dood geërgerd aan die kerel met dat drugsgeval. Hoeveel kansen op een rij gaat die nu nog krijgen zeg? Is 4 x voor de rechter verschenen daar en telkens niet afgekicked ? Maar zijn eerlijkheid siert hem...jawadde.
Ik denk dat die mensen wel genoeg ervaring hebben hoe ze iemand van de heroïne af krijgen. Dat gebeurt nu eenmaal niet in een vingerknip.

Tja die van Charleroi...had blijkbaar al medische problemen. Vond dat toch maar een triestig geval. Trouwens 10 jaar voor 2 inbraken en poging inbraak; leek me wel heel overdreven.
Mocht dat z'n 1e veroordeling zijn.
Een straf'blad' van 7 blz. Geen idee hoeveel veroordelingen staan op 1 blad van zo'n strafblad.

Ik vond dat hij er heel goed vanaf gekomen is: 30 maanden cel en 200€ boete, terwijl 5 jaar gevraagd was (de helft van wat max kon)
Schuldinzicht had hij ook niet. Al maak ik mij op dat gebied geen illusies, veel zullen daar wel comedie spelen.
En over 30 maanden staat ie weer ruiten te tikken.

Hoe minder het huis van de sport in voor komt in die afleveringen van De rechtbank hoe beter. Ik vind dat totaal geen meerwaarde, vaak ook zeer zwart/wit verhaaltjes en ook gewoon zeer ongemakkelijk.
Goh, die trainer van die vrouwenploeg die grensoverschrijdende berichten zat te sturen naar niet alleen meerderjarigen (wat al fout is in die positie) maar ook naar minderjarigen. Die wordt dan 3 jaar "gestraft", als in 3 jaar geen trainer zijn. Da's een zeer lichte straf voor zoiets vind ik.

Voor de rest vond ik die met die kerel met zijn uitlaat volledig correct, die rechter zei zelf dat hij als verbalisant hem gewoon had laten binnenkomen om te tonen dat het in orde was.

Goh, die trainer van die vrouwenploeg die grensoverschrijdende berichten zat te sturen naar niet alleen meerderjarigen (wat al fout is in die positie) maar ook naar minderjarigen. Die wordt dan 3 jaar "gestraft", als in 3 jaar geen trainer zijn. Da's een zeer lichte straf voor zoiets vind ik.

Voor de rest vond ik die met die kerel met zijn uitlaat volledig correct, die rechter zei zelf dat hij als verbalisant hem gewoon had laten binnenkomen om te tonen dat het in orde was.
Dat is zijn straf binnen het Huis van de Sport. Komt daar niet nog mogelijk een strafrechtelijke vervolging bovenop? Ik dacht altijd dat dat los stond van elkaar, eigenlijk.

Dit vond ik ook een tenenkrullende vertoning. Zie maar hoeveel man (met belastingsgeld betaald) personeel er daar in dat zaaltje staat om te luisteren naar meneer zijn sterke verhalen (alsof hij aan de toog tegen ne maat staat uit te leggen).

Holy shit wat een kafkaiaanse toestanden je soms toch ziet in dat programma.

Terug
Bovenaan