Niet weer he
Wat weer?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet weer he
Heel die belachelijke discussie opnieuw beginnen.Wat weer?
Ik praat hier over de neutraliteit van een rechter...Heel die belachelijke discussie opnieuw beginnen.
Ik denk dat wilcao zich vergist had en deze post bedoelde...Aflevering van gisteren:
Jonge Nederlandse kerels, ergens laag op de hiërarchie van een drugsbende, die in Aarschot gepakt waren met drugs aan boord van hun wagen en verklaarden dat ze eigenlijk in Antwerpen moesten zijn. Wat een bende idioten was dat? En zo slecht gekleed, veel van die kleine criminelen lopen er toch maar sjofel bij.
Dan was er nog een opmerkelijke zaak van twee, zeer goed geklede (zeldzaam in de rechtbank) heren die een huurgeschil voor de vrederechter brachten. Bleek een huurder al jaren geen huur te hebben betaald en wou de verhuurder enkel het laatste jaar verhalen. Die huisbaas leek wel een ca va kerel te zijn.
Die twee leken toch wel akelig op Van Kooten en De Bie.Ik zat vol ongeloof te kijken toen die kleinste aan het einde plots begon over een brief naar de koning sturen en dat die de bevoegde minister opdracht zou geven om het gemeentebestuur die boom te laten kappen.
En dan die rechter keidroog “oh neem dan uw foto’s van gekapte bomen maar terug mee want die gaat ge nodig hebben als ge een brief naar de koning gaat schrijven”![]()
Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat advocaten in sommige zaken (zoals die laatste) pleiten zonder toga?
Dit. Normaliter is het toga voor correctionele, maar bij de vrederechter hangt het van rechter tot rechter af of het moet. Politierechter geen idee,Ik denk dat het afhangt van vredegerecht of politie of correctionele
Ik vraag me daar eigenlijk wel af of daar niets mis was met de meetapparatuur? een paar seconden op oranje en dan nog eens 17 tellen op rood. Dat gaat al naar de halve minuut? Als de man dan beweert door het oranje zijn gereden te zijn, daar zit toch wel een te zeer groot gat tussen, niet? Onderschat niet wat een mondkapje doet, op een slechthorende...ik had dat ook geen aanleiding gevonden om hem daarom van het besturen af te houden eerlijk gezegd."hoort u nog goed meneer?"
- ja, boodschappen doe ik met mijn vrouw!
![]()
Het kan vanalles zijn. Misschien is het ook gewoon klaar voor hem om nog met de auto te rijden. Moeilijk te beoordelen. Was het vonnis eigenlijk bekend?Ik vraag me daar eigenlijk wel af of daar niets mis was met de meetapparatuur? een paar seconden op oranje en dan nog eens 17 tellen op rood. Dat gaat al naar de halve minuut? Als de man dan beweert door het oranje zijn gereden te zijn, daar zit toch wel een te zeer groot gat tussen, niet? Onderschat niet wat een mondkapje doet, op een slechthorende...ik had dat ook geen aanleiding gevonden om hem daarom van het besturen af te houden eerlijk gezegd.
Zeer lichte straf met zijn blanco staat van dienst.Het kan vanalles zijn. Misschien is het ook gewoon klaar voor hem om nog met de auto te rijden. Moeilijk te beoordelen. Was het vonnis eigenlijk bekend?
Dus 400€ boete is meer dan 3 jaar met uitstel + al een tijd in voorechtenis gezeten hebben?
We weten wel niet hoeland die voorechtenis is, kan enkele weken zijn, maar evengoed meer dan een jaar.Nee, maar behalve die tijd in voorhechtenis is er nog weinig straf aan hé. Iemand (lees: een hele omgeving) bedreigen met een echte granaat zou minstens 10 jaar effectief moeten zijn. Puur het bezit van zo'n oologswapen zou al minstens met enkele jaren effectief bestraft moeten worden, dit zijn wapens bedoeld voor massamoord.
Goh, de kleinere vuurwapens zijn onder bepaalde voorwaarden legaal en kunnen gebruikt worden als zelfverdediging. Een granaat is een oorlogswapen, hoe kom je daar zelfs aan?We weten wel niet hoeland die voorechtenis is, kan enkele weken zijn, maar evengoed meer dan een jaar.
Ik vind dreigen met een granaat niet erger dan dreigen met een vuurwapen. Geef iemand die ermee overweg kan een vuurwapen en die zal meer dodelijke slachtoffers maken dan diegene met de granaat. Plus dat je met een vuurwapen jezelf niet verwond wat bij een granaat wel het geval is.