De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Allez Melissa zegt al duidelijk dat het voor haar geen besparingsregering mag worden. Dat de zorg, het onderwijs en de koopkracht moet beschermd en verbeterd worden.

Dat wil dus zeggen dat NVA zo goed als een groot stuk van hun begrotingsplan dan de vuilbak mag ingooien. Pijnlijk lijkt het mij.
Zoals vooruit ook geen werkloosheidbeperking op tijd wilt hebben. 😞

NVA + cd&v + vooruit + les engages + MR is inderdaad toch niet zo gek gedacht

Dat zou wel een regering worden waar flink wat water in de wijn moet gedaan worden door beide “kampen”, maar met LE dat best centrum links is is het vast te verteren door Vooruit.

Voordeel is dat je dan ook meteen een Vlaamse regering kunt vormen met dezelfde samenstelling

De Groenen hebben in Brussel niets woke verkondigd. De afgelopen bestuursperiode hebben ze veel fietspaden aangelegd en geprobeerd om de stad leefbaarder te maken. Daar worden ze terecht voor beloond.

Ik hoop dat iedereen een keer beseft dat woke/antiwoke iets is dat in de VS gelaten moet worden en dat je hiermee geen verkiezingen wint.

Dat is nu al een paar verkiezingen dat sommigen in belgie naar de VS kijken en denken dat hetgeen daar werkt als politieke thema's hier ook zou werken.

Ik hoop dat iedereen een keer beseft dat woke/antiwoke iets is dat in de VS gelaten moet worden en dat je hiermee geen verkiezingen wint.

Dat is nu al een paar verkiezingen dat sommigen in belgie naar de VS kijken en denken dat hetgeen daar werkt als politieke thema's hier ook zou werken.
Hoe, moeten wij geen muur bouwen aan de grens van mexico?

MR en Les Engagés halen, voorlopig, samen 51% van de stemmen voor het Waals Parlement. Kan het fabeltje dat Vlamingen en Walen fundamenteel ideologisch verschillen ook weer meteen de vuilbak in.
Denk dat veel walen ook beseffen dat de hangmat-PS op den duur niet te houden is. Er moet iets veranderen daar in de Walen.

Laat het ons van harte hopen wat Wallonië betreft. Over Groen dan: het was toch vanaf dag 1 duidelijk dat Jeremyke en Naji ronduit zwak zijn. Van Naji sterven mijn hersencellen echt instant af en van Jeremy eigenlijk ook...

Wordt een gitzwarte dag imo.
Met een groep extremisten met complete mafketels als De Winter, Vanlangenhove, … en ander gespuis dat ooit dweepte met het neonazisme, in hun rangen, die hier gewoon boven de 30% gaan gaan denk ik. Ja, ik snap dat mensen ontevreden zijn. Maar uit protest zulke mensen teveel macht geven, lijkt mij allesbehalve een oplossing. Maar goed, we leven nog altijd in een democratie. Wordt een prachtige regeringsvorming.
Blij dat ik deels ongelijk kreeg. De extremisten zowel links als rechts deden het dan wel niet slecht. Ik had het erger verwacht. Chapeau aan De Wever en zijn campagne. Nu hopelijk redelijk “snel” onze regeringen.

Misschien, héééél misschien, hebben ze na x decennia PS-bestuur door dat het eens tijd is voor iets anders
Zou het De Wever VS Magnette debat invloed gehad hebben? Het viel daar toch al op dat Magnette er zelfs niet in slaagde van de Waalse vraagstellers te overtuigen. Dat hebben ze in Wallonië ook gezien denk ik dan.

Zou het De Wever VS Magnette debat invloed gehad hebben? Het viel daar toch al op dat Magnette er zelfs niet in slaagde van de Waalse vraagstellers te overtuigen. Dat hebben ze in Wallonië ook gezien denk ik dan.
Stonden al lang op verlies in de peilingen.

Kunnen journalisten aan eender welke politicus van N-VA nog een andere vraag stellen dan “gaat u samen met Vlaams Belang”? Net op VTM in het interview, nu op VRT, daarstraks aan Theo Francken. Wordt een beetje vervelend.

Stonden al lang op verlies in de peilingen.
Oppassen met de resultaten. Van PS voorlopig. Er moeten nog heel wat stemmen geteld worden en PS ligt in een aantal provincies heel dicht bij een extra zetel. Ze hebben er net eentje afgepakt van mr in Henegouwen en in Luik zie ik ze nog hetzelfde doen.

Les engages kan dan weer nog gemakkelijk zetels verliezen .

Je ziet het ook op nationaal niveau. Les engages heeft 50000 stemmen minder, maar slechts 1 zetel minder dan PS.

Nog even afwachten Waals dus.

NVA + cd&v + vooruit + les engages + MR is inderdaad toch niet zo gek gedacht

Dat zou wel een regering worden waar flink wat water in de wijn moet gedaan worden door beide “kampen”, maar met LE dat best centrum links is is het vast te verteren door Vooruit.

Voordeel is dat je dan ook meteen een Vlaamse regering kunt vormen met dezelfde samenstelling
Wel een gigantisch risico voor vooruit met twee partijen als linkse oppositie

Valt niet te achterhalen waarschijnlijk maar ik vraag idd oprecht af welk percentage de allochtone stem uitmaakt van de pvda.
Ik zou denken dat er veel weggelopen zijn van Vooruit richting PVDA door Connor zijn uitspraken.

Ik ben benieuwd of De Wever echt gaat doen waarvoor hij staat. Daarjuist als informateur klonk hij mij helemaal niet overtuigend. Hij was al een paar bochten aan het nemen precies...

MR en Les Engagés halen, voorlopig, samen 51% van de stemmen voor het Waals Parlement. Kan het fabeltje dat Vlamingen en Walen fundamenteel ideologisch verschillen ook weer meteen de vuilbak in.
Hun Vlaamse zusterpartijen halen met moeite 20% in het Vlaamse parlement, dus wel een verschilleke zou ik zeggen.

Terug
Bovenaan