Renegadexxripxx
Well-known member
In theorie heb je helemaal gelijk, alleen zie je 1 iets over het hoofd en dat is dat N-VA de hele campagne gezegd heeft niet te zullen samenwerken met VB. Vergeet niet dat er binnen 4 maanden weer verkiezingen zijn. Als ze die belofte breken, dan gaan er velen afhaken en dat willen ze echt niet.
Nu zijn die VB stemmen op het platteland 'verloren' maar op 13 oktober gaan ze dat mogelijks niet zijn.
Ik vond het eerlijk gezien in het begin van de campagne nog redelijk flue. Het leek mij pas op het moment dat BDW de strategische keuze heeft gemaakt om te zeggen neen dat doen we niet dat dit gecommuniceerd is geweest (sla mij dood of dit 2 weken geleden is of een paar weken eerder al maar in ieder geval herinner ik mij niet dat hier vb 6 maand geleden al tel van was).
Hij heeft altijd duidelijk gezegd dat HIJ daar niet in ging meewerken. Maar op het moment dat HIJ geen voorzitter meer is, is het niet HIJ die dat doet. Daarnaast acht ik dat hij dat zou durven als de zaken die VB probeert binnen te halen in zijn ogen ervoor zorgen dat ze imploderen of hun grote ongelijk met slogans volledig ondergraven. De beste manier om roepers hun ongelijk te laten bewijzen is door hen te laten doen wat ze roepen. Toch als het allemaal zo makkelijk niet is.
Natuurlijk moeten ze dan wel niet slagen in het doen wat ze roepen. Maar als je overtuigd bent dat het toch nooit van zijn leven lukt dan heb je niets te verliezen. Uitgezonderd eventuele standing met andere partijen. Maar ook daar kun je dan wel een mouw aan passen... toch als het rationele mensen zijn.
Voor de rest dacht ik dat ik gezegd had dat je die regeringsvorming pas na oktober uitvoert. Juist zodanig dat je 5 jaar de tijd hebt om de gevolgen van deze keuze zich te laten uitwerken en het zeker al niet tegen oktober een valabele keuze te laten zijn.
In ieder geval is dat iets wat ik bij elke partij zou doen. Zien wat hun punten zijn. Zien wat ze willen inhalen. En zien of ik in mijn positionering er mij kwetsbaar zou door maken. Ofdat ik het inschaal als zijnde een punt waar ze hun eigen de nek oversnijden. En of dat dan PVDA of VB was, zou mij geen sikkepit boeien. Maar het is natuurlijk makkelijk gezegd door mij die die verantwoordelijkheid niet moet torsen en die evengoed gewoon vanaan de zijlijn mag staan roepen.