Ik hoop dat ik toch nooit in die situatie kom dat mijn carrière kan gekraakt worden door een verkeerde auto keuze.
Zou jammer zijn dat je niet in een super mooie Jaguar of Porsche kan rijden.
Maar het valt me wel op dat tegenwoordig toch énorm veel mensen met een Panamera, BMW X5, BMW 7, Audi Q7, Cayenne, ... rondrijden.
Waar vroeger een BMW 5 of Audi A6 toch al de hogere klasse was.
Zou het dan nog zo hard uitmaken eigenlijk? Of misschien is het mijn leefwereld die een wat fout beeld schept (en dit forum helpt daar ook wel aan mee uiteindelijk).
Goh ... ik heb dat sentiment toch nog horen terug komen hoor. Niet enkel voor vertegenwoordigers van bouwfirma's, maar bv. ook in context van bepaalde consultants bv.
Of er echt iets van aan is voor pakweg een consultant is weer iets anders. Heb er al genoeg geweten die zelfstandig geworden zijn en dan ineens een 5/E/A6 aanschaffen. Nuja ... dat zijn nog geen Porsches van 100+K, but still.
Mijne pa zijnen boekhouder bolde zo bv. met een RS6. Ge zou ook kunnen zeggen van 'jah, da moet nen dure zijn ze'. Maar die trok hem dat dus eigenlijk niet aan. Ding was ook ingeschreven als lichte vracht.
Heb het ook wel al net omgekeerd geweten. Sales mensen die expliciet een wagen kregen van hogere klasse om meer 'présence' te hebben als men 'den toer' doet.
Heb zelfs nog van mensen gehoord die aangaven dan een minder basisloon te hebben (vooral commission based dan wss), maar wel verplicht waren om er een kast van een wagen bij te nemen. (ale soit ... niet dat men echt klaagde dat men met een 5 reeks of E klasse mocht rond bollen natuurlijk)
Heb ooit wel eens geweten, dat was bij de BMW dealer zelf, iemand die een bedrijfswagen kreeg ... ding was net geleverd, splinternieuw.
Nu bleek dat die, voor gelijk welke reden het ook mochte zijn, niet direct wist hoeveel VAA dat privé ging kosten tot op 't moment van afhaling zeker.
Dus die heeft die wagen gewoon geweigerd & laten staan.
Laat ons zeggen dat dit niet ging over een 3 reeks.

Dus die kreeg wel een top wagen, maar wou er dan privé niet voor opdraaien.
Was een of andere manager van lord knows what.