Elektrische wagens

Je kan altijd 2 wagens kopen natuurlijk. Problem solved! En kan je volgens mij perfect uitleggen bij een controle..

als tweede voituur zou ik een EV nog wel zien zitten, een Nissan leaf of zo, maar mijn vrouw rijdt te graag met haar oermodel SUV. En zolang die probleemloos blijft bollen, is dat de beste oplossing voor een paar km per week, ondanks het enorme verbruik.

hoe langer ge wacht, hoe beter die dingen gaan worden, en wellicht hoe goedkoper, misschien ook in absolute cijfers.

en tegen dan zijn er mss geweldige oplossingen voor zonnige regio's om de EV quasi direct met de zonnepanelen op te laden. Dat zou ik dan helemaal zien zitten. er zijn al enkele dingen op de markt, maar die mogen ook nog wat rijpen.

Nieuwe CEO van Audi (Duesmann) geeft aan dat het einde van de brandstofmotor in zicht is. Zelfs de plug-in hybride, na 2021 zou de steun daarvoor wegvallen in Duitsland, waardoor de interesse van de consument zou verdwijnen
2023 laatste nieuwe A4 + A6, waarschijnlijk voor 2030 volledig opgedoekt
Eind dit jaar is er een nog een facelift van de A8, en er zou geen nieuwe meer volgen
't Is te hopen dat het tegen dan een beetje deftig is qua infrastructuur eh. Want 't is echt wel daar dat het schoentje wringt bij mij.
Veel meer dan de range in absolute km.

Thuis laden == niet mogelijk, publieke laadpalen duur & gewoonweg ferm onhandig om dagelijks minimum een half uur te gaan staan koekeloeren aan een of andere paal. Laat staan de wachttijden die er zullen ontstaan als het aantal wagens groeit & 't aantal palen niet (of veel trager dan 't aantal wagens).
Nuja ... zolang het thuis laden onmogelijk blijft, lijkt het mij dat het voor mij altijd een straf zal zijn die ik zo lang mogelijk zal willen uitstellen.

Die heeft een eigen bakkerij en is zaakvoerder.
Als jij als zelstandige maar één klant hebt en daar een relatie als werkgever en werknemer mee hebt, dan is dat een ander verhaal.
Ja je kan af en toe van klant veranderen, maar dat is in feite hetzelfde zoals een gewone werknemer die van werkgever verandert.

Laat ons een kat een kat noemen, het is vooral te doen om het fiscale aspect. Veel problemen die een “echte zelfstandige” heeft heb je in zo een systeem niet.
Dat je slechts aan 1 klant factureert betekent niet dat het automatisch om schijnzelfstandigheid gaat. Dan zijn er wel wat extra aspecten nodig zoals een echt hiërarchische relatie, je werk niet zelf kunnen inrichten, niet zelf kunnen aangeven wanneer en hoeveel je werkt, etc. Dan spreek je pas over schijnzelfstandigheid.

Daarnaast is het fiscale aspect interessant, maar gaat het om veel meer dan dat. Voor mij is het enorm bevrijdend om niet meer met verloftellertjes, HR-regeltjes, verplicht te gebruiken materiaal, policies, etc etc te moeten rekening houden.

Voila, nu is de kat echt een kat genoemd.

Wat nee? Hij kan toch perfect zeggen dat hij niet mijn zijn Porsche van 125k wil toekomen bij mensen die huizen kopen van 200k (ik zeg maar iets), omdat het de ogen zou uitsteken. Maar de Porsche wel aanslaat bij klanten met duurdere huizen van 500k+.

De andere wagen zal ook een fractie kosten van de Porsche, stel 25k.

Dus wat zou het probleem dan zijn?

Gewoon stoppen om aan het gepeupel huizen te verkopen en enkel de rijke mensen dienen. Alle problemen direct van de baan.

4 jaar bezig, tot nu toe nog geen klachten. 1 x controle gehad :)
Ik vermoed dat je vrouw een "administratieve functie" uitvoert binnen de vennootschap? :p2 auto's met effectief maar 1 werknemer is al wel lastiger :p

Al vraag ik me wel af of ik geen 2e benzine wagen zou mogen nemen voor "de lange afstanden"

Ik vermoed dat je vrouw een "administratieve functie" uitvoert binnen de vennootschap? :p2 auto's met effectief maar 1 werknemer is al wel lastiger :p

Al vraag ik me wel af of ik geen 2e benzine wagen zou mogen nemen voor "de lange afstanden"
Aangezien je niet eens 2 fietsen kan lease zou me dat zeer straf lijken :p

Aangezien je niet eens 2 fietsen kan lease zou me dat zeer straf lijken :p
2 fietsen kunnen geen ander nut hebben (en ja, ik weet dat je kan argumenteren een stadsfiets voor dichtbij en koersfiets voor ver).

Maar een EV en ICE motor kunnen effectief een ander doel hebben. Je mag bvb ook perfect een camionette en auto op de zaak hebben he.

2 fietsen kunnen geen ander nut hebben (en ja, ik weet dat je kan argumenteren een stadsfiets voor dichtbij en koersfiets voor ver).

Maar een EV en ICE motor kunnen effectief een ander doel hebben. Je mag bvb ook perfect een camionette en auto op de zaak hebben he.
Dat is niet op basis van motor maar op basis van gebruik. Al telt dat eigenlijk ook voor koersfiets en MTB :thinking:

Dat is niet op basis van motor maar op basis van gebruik. Al telt dat eigenlijk ook voor koersfiets en MTB :thinking:
Maar het wordt moeilijker om aan te tonen dat je een MTB nodig hebt voor je job, dan aan te tonen dat je een wagen nodig hebt die 400km op 1 dag kan doen zonder een uur te moeten opladen...

Maar het wordt moeilijker om aan te tonen dat je een MTB nodig hebt voor je job, dan aan te tonen dat je een wagen nodig hebt die 400km op 1 dag kan doen zonder een uur te moeten opladen...
Dan moet je maar die benzine alleen kopen aja.
En je moet verplicht pauze pakken als je professioneel chauffeur bent dus dat gaat ook al niet op. Als taxi's puur EV kunnen, dan kan je dat imo altijd

Zelfstandige kunnen al genoeg aftrekken, laat staan 2 auto's.

Dan moet je maar die benzine alleen kopen aja.
En je moet verplicht pauze pakken als je professioneel chauffeur bent dus dat gaat ook al niet op. Als taxi's puur EV kunnen, dan kan je dat imo altijd

Zelfstandige kunnen al genoeg aftrekken, laat staan 2 auto's.
De vraag is dan ook niet of het eerlijk is, maar volgens mij kan het wel.
En geen enkele controleur gaat u afstraffen omdat je een ecologischere wagen neemt voor de dagelijkse verplaatsingen.

Of vindt je bvb dat een elektricien, die 50% van de tijd een camionette nodig heeft, en 50% van de tijd een wagen om offertes etc te gaan maken dan maar enkel de camionette mag nemen?

Het is vergelijkbaar met een software ontwikkelaar die een pc, imac, een laptop en een MacBook nemen. De PC en iMac voor zware taken en dan laptops om mee te nemen. En je hebt beide OS'en nodig om te testen.

Waarom niet? Een speedbike en een fiets.
Of een electrische fiets voor slechtweerdagen en een racefiets voor goedweerdagen
Als dat niet kan, zie ik niet in waarom iemand wel twee wagens zou kunnen aftrekken, tenzij er eentje een lichte vracht is

Terug
Bovenaan