Die 80% laden is bijna met alle wagens. Op zich geen probleem voor dagelijks gebruik. Ik verbruik zo'n 20-25% per dag om te gaan werken. Als ik toch eens ver moet, dan zorg ik dat ik tot 100% geladen ben. Heb ik dan nog range te kort, dan is het eens de snellader voor 5min, maar dit gebeurd zeer zelden.Ik vind hem ook wel ferm maar hier toch nog even afwachten hoeveel kinderziektes er in de eerste modellen zitten. + gaan ze die in M versie ook uitbrengen?
Momenteel moet ik nog 2y en half met de i4 m50 rondrijden. Heel toffe wagen om mee te rijden maar in die eerste 2jaar toch een paar bedenkingen gehad:
- Effectieve range vs range op papier blijft toch een pijnlijk groot verschil. En als je de batterij wil 'soigneren' mag je maar 80% opladen. In de winter is dit iets minder dan 300km rijbereik.
- Het scherm ziet er proper uit, maar de software laat soms echt wel de wensen over.
- Het automatisch dezelfde weg in achteruit afleggen werkt maar half. (Als in: het is niet zo precies als ze zelf aangeven)
- Het eerste jaar was deze wagen een marteling voor mij als rugpatient. Na een lange rit kom je er gebroken uit. (Ondertussen rugoperatie gehad en de marteling is nu gelukkig verleden tijd.)