Elektrische wagens

Gisteren voor het eerst met de i5 en de remorque op stap. Ik dacht dat die daar relatief gezien minder last van zou hebben dan de Tesla Model 3 maar niets bleek minder waar :laugh:

Zo’n 130km gedaan, hoofdzakelijk snelweg en 90-banen. Gemiddeld 75 km/h en verbruik toch een stevige 35 kWh/100.
Remorque zelf was heel licht geladen.
😅
Een extra batterijpack op een remorque zou dus ook niet veel opbrengen 🤣

Belangrijk detail wel vergeten: het is er eentje met huif, dus in feite een 2m hoge blok die achter je hangt.
Ik zou de test eens moeten doen zonder huif :tongue:

Heb daar vorige week ingezeten bij de dealer (omdat mijn iX3 een kapot schuifdak heeft). Toch echt een mottig ding, ge wordt er niet goed van, maar de specs zijn wel goed.

Ook even ingezeten en vanbinnen vind ik die eigenlijk zeer aangenaam. Koffer zou groter zijn dan de vorig iX3, maar lijkt wat onpraktischer doordat de achterkant van de wagen wat meer afhelt. En die achterkant vind ik voorlopig toch nog altijd mottig.

Morgen testritje en dan afweging maken iX3 vs i5 touring (en mogelijk A6 avant). Verstand zegt waarschijnlijk iX3 gaan, maar hart i5.

De specs van de iX3 zijn subliem, de i5 en a6 kunnen daar helaas totaal niet aan tippen.

Vond vooral dat stuur van de ix3 mottig, voor de rest is dat wel te pruimen. De buitenkant is imo gewoon oerlelijk. Net wat beter dan een Fiat multipla…

De specs van de iX3 zijn subliem, de i5 en a6 kunnen daar helaas totaal niet aan tippen.

Vond vooral dat stuur van de ix3 mottig, voor de rest is dat wel te pruimen. De buitenkant is imo gewoon oerlelijk. Net wat beter dan een Fiat multipla…

Specs, rijgedrag en binnenruimte zijn eigenlijk fantastisch... Qua binnenruimte eigenlijk nog meer plek dan de i5 touring (buiten de koffer). Infotainment in combinatie met die HUD + panoramic vision is wel intens/wennen.

Voor en zij-aanzicht vind ik persoonlijk knap - achterkant daarentegen..

Specs, rijgedrag en binnenruimte zijn eigenlijk fantastisch... Qua binnenruimte eigenlijk nog meer plek dan de i5 touring (buiten de koffer). Infotainment in combinatie met die HUD + panoramic vision is wel intens/wennen.

Voor en zij-aanzicht vind ik persoonlijk knap - achterkant daarentegen..
met wat heb je allemaal vergeleken?

met wat heb je allemaal vergeleken?

Niet veel. Voorlopig enkel gekeken naar/gereden met nieuwe iX3 + i5 touring. Nog testrit met A6 Avant op de planning.

Voor de rest niks anders dat in de smaak valt eigenlijk. Rijden met de vorige iX3, die uiteraard gedateerd aanvoelt nu.

Porsche Cayenne S Electric is er.
Lichte verschillen tussen deze en de turbo met het voornaamste zijnde de active Aero en de voor- en achterbumper. Los van de performance natuurlijk, die blijft zot voor de turbo.
1773216964350.png

Laatst bewerkt:
Porsche Cayenne S Electric is er.
Lichte verschillen tussen deze en de turbo met het voornaamste zijnde de active Aero en de voor- en achterbumper. Los van de performance natuurlijk, die blijft zot voor de turbo.
Bekijk bijlage 48686
Is het 'not done' om bij een Porsche niets van speciale Porsche Interieurpakketten/binnenuitrusting, chrono, modelaanduiding binnen, race-tex te willen?
Enkel de nodige zaken, geluidsinstallatie, stoelverwarming/-koeling,...
En zelfs de snelheid van de S versie hoeft niet eens voor mij, maar zal heiligschennis zijn voor de echte Porscheliefhebber vrees ik :)

Is het 'not done' om bij een Porsche niets van speciale Porsche Interieurpakketten/binnenuitrusting, chrono, modelaanduiding binnen, race-tex te willen?
Enkel de nodige zaken, geluidsinstallatie, stoelverwarming/-koeling,...
En zelfs de snelheid van de S versie hoeft niet eens voor mij, maar zal heiligschennis zijn voor de echte Porscheliefhebber vrees ik :)
I dunno, Ik heb er mee zitten spelen en aangezien ik vooral tech leuk vind, zit ik toch ook al aan een aardig bedrag voor de S =D Ik denk dat ze uiteindelijk vooral willen dat je de euro's laat rollen.
Kijk maar eens op autoscout24. Genoeg Porsche's zonder de fancy embroidery en basic leder interieur.

Gisteren eens een testrit gaan doen met BMW ix3, samen met mijn vader.

Waren beide thuis en hadden een mail gekregen dat we een testrit konden doen van een uur. Dus dachten waarom niet.

Zelf hebben we beide niet veel ervaring met EV. Ik heb enkel nog maar met een model 3 dual motor LR gereden. Voor de rest enkel wat mee gereden als passagier.

Had zelf wat schrik dat het interieur te “open” zou voelen, maar dat vond ik nog wel goed meevallen.
Rijden zelf is uiteraard comfortabel als ev.
Ik zelf ben niet zo een fan van SUV, dus naar rijbeleving moet je niet naar mij luisteren.
Ik vond wel dat de wagen redelijk goed overweg ging met body roll (in achterhoofd wetend hoeveel die weegt en hoog op zijn poten staat). Dus ik denk voor mensen die graag een SUV willen dat het wel een leuke beleving is.

IMG-4030.jpg

IMG-4029.jpg

IMG-4028.jpg

Gisteren eens een testrit gaan doen met BMW ix3, samen met mijn vader.

Waren beide thuis en hadden een mail gekregen dat we een testrit konden doen van een uur. Dus dachten waarom niet.

Zelf hebben we beide niet veel ervaring met EV. Ik heb enkel nog maar met een model 3 dual motor LR gereden. Voor de rest enkel wat mee gereden als passagier.

Had zelf wat schrik dat het interieur te “open” zou voelen, maar dat vond ik nog wel goed meevallen.
Rijden zelf is uiteraard comfortabel als ev.
Ik zelf ben niet zo een fan van SUV, dus naar rijbeleving moet je niet naar mij luisteren.
Ik vond wel dat de wagen redelijk goed overweg ging met body roll (in achterhoofd wetend hoeveel die weegt en hoog op zijn poten staat). Dus ik denk voor mensen die graag een SUV willen dat het wel een leuke beleving is.

Dat rijgevoel is inderdaad bijzonder voor zo een zware wagen, knap gedaan.

Net ook met A6 Avant e-tron gereden:

- cliché, maar in een basisuitvoering is dat echt een miserabele wagen
- voelt ook wat benauwd door de vorm en kleine ramen - is veel beter met een panodak
- interieur komt nog in pianolak, heeft z'n nadelen. Voor het overige is interieur wel top.
- Vormgeving van het scherm is zeer aangenaam (beste so far) - bestuurdersdisplay wel vrij druk (maar nog altijd veel rustiger i.v.m. iX3).
- bediening cruise control is via een pook aan het stuur. Vind ik tbh pak minder handig dan op het stuur. Misschien went dat?
- basisversie van 280PK is echt flauwtjes (relatief ofc).
- luchtvering-optie is fantastisch.
- grote wagen, maar nog net praktisch (ivm i5).

Met wat opties is het uiteraard een prijzig geval.

Voorlopige kortingen:

i5: 23%
A6: 21%
iX3: 5%

Dat rijgevoel is inderdaad bijzonder voor zo een zware wagen, knap gedaan.

Net ook met A6 Avant e-tron gereden:

- cliché, maar in een basisuitvoering is dat echt een miserabele wagen
- voelt ook wat benauwd door de vorm en kleine ramen - is veel beter met een panodak
- interieur komt nog in pianolak, heeft z'n nadelen. Voor het overige is interieur wel top.
- Vormgeving van het scherm is zeer aangenaam (beste so far) - bestuurdersdisplay wel vrij druk (maar nog altijd veel rustiger i.v.m. iX3).
- bediening cruise control is via een pook aan het stuur. Vind ik tbh pak minder handig dan op het stuur. Misschien went dat?
- basisversie van 280PK is echt flauwtjes (relatief ofc).
- luchtvering-optie is fantastisch.
- grote wagen, maar nog net praktisch (ivm i5).

Met wat opties is het uiteraard een prijzig geval.

Voorlopige kortingen:

i5: 23%
A6: 21%
iX3: 5%
Ik heb nu ook zo’n pook (Skoda) en hoewel ik er niet voor stond te springen went zo’n pook vrij snel.

Vorig jaar eens 3 weken met een Audi gereden die dat ook had, dat heeft me over de streep getrokken dat het wel beter wordt met tijd.

Laatst bewerkt:
Nochtans zou dat beter moeten zijn dan niet-SUV brandstofwagens door het heel lage zwaartepunt.

Wel tof dat je kan zien waar je batterijcapaciteit opgesnoept door wordt.
Zelfs bij een milde 11°C is dat al 16%!
Is wel vermoed ik sinds "af fabriek", dus geen idee hoelang ze daar al mee bollen, of die mogelijks de winter heeft meegedaan, en vermoedelijk gezien demo wagen héél veel korte ritten...

Is wel vermoed ik sinds "af fabriek", dus geen idee hoelang ze daar al mee bollen, of die mogelijks de winter heeft meegedaan, en vermoedelijk gezien demo wagen héél veel korte ritten...

In de zomer gaat er alsnog een groot gedeelte naar airco natuurlijk. Dat is dezelfde warmtepomp en koelen vraagt meer energie dan verwarmen (al heb je geen last van een koude batterij dan).
Vind vooral de range opmerkelijk 61% en 412km, ik zie zeer zelden 412km, zelfs als mijn iX3 100% geladen is...

Aangezien hij af fabriek nog maar 588 km heeft gereden denk ik niet dat die auto al langer dan een week of twee op de baan is

Terug
Bovenaan