Elektrische wagens

Hoe oud zijn de oudste kinderen? Mogelijk zijn die bijna groot genoeg om met een zitverhoger verder te kunnen zodat het misschien maar een paar maand/jaar meer nodig is om met drie kinderstoelen in de auto onderweg te zijn?
2 5 5.

Zelfs met een smalle zitverhoger is het echt proppen. Je kunt in elk geval niet gemakkelijk aan de gordels.

Bon, ik ben een simpele mens. Ik wil cruise control, lane assist en android car. Als de kinderen en bagage erin kunnen en de madam is content, dan ben ik content. Als de madam per se iets groter wil zoals die PV5, PV5 it is. 🤡

Mijn plassertje wordt niet groter of kleiner van een A of B of C merk.

Die PV5 is echt wel schijtegoedkoop. Eerst dacht ik dat het een veredelde transporter was zonder cruise control etc. Maar alles zit er in, en naar ik de reviews lees is het zelfs beter dan de standaard/up to par met de 'plus' packages die je bij andere auto's typisch moet bijkopen.

Of wat is een PV5?
Blijkbaar een KIA, goede auto’s toch.

De verkopers zitten daar niks mee in ze dat ge daar met het gezin aankomt. Ik neem die 3 keuters ook altijd mee om te zien of die genoeg plaats hebben… je kan dat alleen testen als je alles erin zet, maar zowat elke auto heeft moeite met 3 kinderzitjes.
Mss een skoda Enyaq?

Zelfde prijs als de website + 250 EUR. 'klaarmaakservice' wordt aan 850 EUR gerekend en dan geven ze wel 650 EUR korting, die klaarmaakservice voelt voor mij gewoon wel aan als een smak geld bovenop voor niets om te compenseren dat ze je een korting geven (en je het gevoel krijgt dat je een goede deal krijgt).

Ben nog aan het twijfelen om mogelijk bij een andere verdeler na te vragen of zij meer korting kunnen geven en/of ze niet met 1.000 EUR incl. BTW klaarmaaksh*t werken maar dat ik de wagen bestel ben ik al uit :)
Ter info, contact opgenomen met Hedin Brussel om te vragen of zij een betere korting kunnen geven, ze hebben het bekeken en kunnen ipv 650 EUR korting ca. 1.700 EUR korting geven (excl. BTW).

Ik slaap er nog een nachtje over maar zal allicht maandag gewoon de bestelling plaatsen, via Brussel dan :)

Man man autoverkopers zijn toch de grootste dumbasses ze. Vraag ik naar ne professionele financiele renting op ne G9 aan JKP van praktisch 0%, weet meneer van niks en zegt hij dat hij daar niks van afweet.

Naar nen andere Hedin dan maar.

Ofwel toch de Zeekr 7x...

2 5 5.

Zelfs met een smalle zitverhoger is het echt proppen. Je kunt in elk geval niet gemakkelijk aan de gordels.

Bon, ik ben een simpele mens. Ik wil cruise control, lane assist en android car. Als de kinderen en bagage erin kunnen en de madam is content, dan ben ik content. Als de madam per se iets groter wil zoals die PV5, PV5 it is. 🤡

Mijn plassertje wordt niet groter of kleiner van een A of B of C merk.

Die PV5 is echt wel schijtegoedkoop. Eerst dacht ik dat het een veredelde transporter was zonder cruise control etc. Maar alles zit er in, en naar ik de reviews lees is het zelfs beter dan de standaard/up to par met de 'plus' packages die je bij andere auto's typisch moet bijkopen.

Heb daar enorm veel tijd ingestoken toen onze nr. 3 op komst was.

Korte uitleg;

- Breedte achterbank van deur tot deur is belangrijk alsook de vorm van achterbank. Soms hebben ze van die zijwangen die je hele setup onmogelijk maken.
- Enige werkbare manier is idd vaak met een smalle zitverhoger in het midden.
- Een auto waarbij de gordelpunten zo'n stukje uit de zetel steken zijn een enorm pluspunt t.o.v. die verzonken modellen, gordelverlengers durf ik niet gebruiken.
- De beste concrete oplossing is uiteindelijk een auto met 3 afzonderlijke stoelen (type monovolume van vroeger), of 7 zitplaatsen.

Ligt er natuurlijk ook al wat je wil, als je enkel korte stukken doet en nooit moet reizen is het niet zo erg als het even wat krapper zit.

Ik rij nu 3 maand met de i5 Touring en dat is alleszins een droom. Komend van Tesla voelt het ook op vlak van elektrisch rijden geen downgrade.

Met de A6 kan ik niet vergelijken. We hebben hier thuis wel nog een Q4 en dat Audi-platform is echt niet top, voor mij was dat ook dé reden om zelfs niet naar de A6/Q6 te gaan kijken.

Het is de i5 40 M versie geworden
Sedan.

Laatst bewerkt:
Ben eens gaan kijken naar die PV5 en die dode hoek van de A stijl :wallbash:, giga design-fout imo.

ik snap die opmerkingen van die A stijl dode hoek niet. Hele youtube video's vol. Ik heb tijdens mijn proefrit niet het gevoel gehad dat ik dingen niet zag en of het uberhaupt minder zichtbaar is dan vb in mijn Touran. Je kunt je stoel verschuiven, he.

Los daarvan, elke keer die auto draait op pinkt schiet ergens beeld op een camera aan. En de spiegels zijn een vierkante meter. En er zitten overal sensoren in. Kans dat je iets niet ziet, lijkt me nihil.

Uur mee rondgereden op de autostrade en wat veldwegeltjes. Niks op aan te merken. Trekt snel genoeg op naar 120. Bolt goed. Cruise control goed. Bordherkenning goed. Sensoren en camera's goed. Infotainment systeem had ik na 2 min door, dus intuitief.

Niks op aan te merken op die auto. En er kan een ijskast in de koffer :laugh: Kunnen we die dakkoffer ook meteen verkopen.

Nog aan het wachten op de finale offerte van onze verkoopsjarel en die kan naar de leaseboer. 1 constante met autoverkopers. Snel werken voor de comissie zit er precies niet in....

Audi Q4 zijn 'minimale' facelift is gelanceerd. Binnenin wel een verbetering, buiten zeer minimaal gewijzigd.

ik snap die opmerkingen van die A stijl dode hoek niet. Hele youtube video's vol. Ik heb tijdens mijn proefrit niet het gevoel gehad dat ik dingen niet zag en of het uberhaupt minder zichtbaar is dan vb in mijn Touran. Je kunt je stoel verschuiven, he.
Ik moet wat meer opletten dan de gemiddelde persoon - gezegend met een lui oog, bijkomend al eens een bijna ongeval gehad met een fietser die ... helemaal achter de A stijl verdween bij het naderen van een rond punt (zeer toevallig ook een KIA). Ik besteed daar mss wat te veel aandacht aan - maar het is wel een dingetje want toch wat vermeldingen op het net. Als ik dan zie hoe dat zit bij huidig VW Transporter van 2003: dat is gewoon beter in dat opzicht.

Maar verder is dat imo een dijk van een auto dat ze daar hebben, niet dat de markt groot is in dat segment (spijtig genoeg).

Ik moet zeggen dat de A stijl bij mijn Kia EV6 soms ook wel wat zicht wegneemt dat ik er es geforceerd omheen moet kijken of ik alles wel gezien heb.

Nee idd, ik leer er ook mee leven. Maar het was verschil tov onze vorige was wel enorm.

Heb daar enorm veel tijd ingestoken toen onze nr. 3 op komst was.

Korte uitleg;

- Breedte achterbank van deur tot deur is belangrijk alsook de vorm van achterbank. Soms hebben ze van die zijwangen die je hele setup onmogelijk maken.
- Enige werkbare manier is idd vaak met een smalle zitverhoger in het midden.
- Een auto waarbij de gordelpunten zo'n stukje uit de zetel steken zijn een enorm pluspunt t.o.v. die verzonken modellen, gordelverlengers durf ik niet gebruiken.
- De beste concrete oplossing is uiteindelijk een auto met 3 afzonderlijke stoelen (type monovolume van vroeger), of 7 zitplaatsen.

Ligt er natuurlijk ook al wat je wil, als je enkel korte stukken doet en nooit moet reizen is het niet zo erg als het even wat krapper zit.
Wat krapper gaat nog maar met m'n Golf destijds was het gewoon onmogelijk. Nu itten die alle drie wel heel dichtbij elkaar qua leeftijd (3 jaar en 3 maand tussen de oudste en jongste): da's ne Maxi Cosi & twee full blown kinderstoelen.

Nu een C4 Spacetourer: wat een zaligheid is dat. Elk hun eigen stoel, genoeg plek om ze vast te zetten. Ik ga dat ding zowaar nog missen als ik die dit jaar ga moeten afgeven.

Toeval wil nu dat ik in Aalst gisteren de PV5 heb zien rijden. Wel leuk ding. Komt zeker minder "zwaar" over i.v.m. de ID.Buzz.

Nieuwe wagen nieuwe shortlist. Ter vervanging van de iX3 (oud model).

iX3 (neue klasse)
I4 40M
Id7

Beste elektrische wagen qua prestaties is natuurlijk de iX3. De krachtigste, snelste, meeste range.
Echter rijden wij al 5 jaar elektrisch en…volle gas geven is eens leuk maar al die modellen kunnen meer dan vlot mee in het verkeer. En range…ik denk dat we ongeveer 1 keer per jaar vloeken op de beperktere range van de oude iX3. Range is overrated. En snelste laadcurve…is ook ongeveer 1 keer per jaar dat ik 100-150 kW aan de snellader niet snel genoeg vind. Dus puur naar prestaties voldoen ze sowieso alledrie.

I4 het mooiste model maar gaat misschien wat te klein zijn. Nu moeten we eigenlijk nooit kijken naar hoeveelheid bagage maar dat gaan we dan misschien wel moeten doen.

iX3 geen schoonheidsprijs maar ik heb altijd graag met de oude versie gereden. Oude was ook wel goed afgewerkt vanbinnen. Sowieso eens gaan bekijken en testrit doen.

Id7 enkel nog maar op straat zien passeren. Lijkt me meer dan ruim genoeg, en ik zou echt graag terug een break hebben, maar ik vrees dat hij net iéts te lang is voor onze oprit…

Vielen af: Audi A6 break of hoe ze die tegenwoordig ook noemen, wegens niet deftig te configureren binnen budget. i5 break wegens helemaal buiten budget.

Terug
Bovenaan