Elektrische wagens

Daarvoor moet ge toch niet naar een Chinese auto gaan? Zoveel auto's die met de huidige generatie weer een grotere wielbasis gekregen hebben.

Ik ben 195cm en ik kan perfect bij veel auto's zeer comfortabel vanachter zitten als ik de chauffeurszetel naar mijn lengte positioneer.

Als die koffer 20 centimeter dieper was, zou dat voor mij weinig meerwaarde betekenen (2 kinderen, 4 en 5 jaar). Om naar de winkel of op uitstap te gaan is er sowieso al voldoende kofferruimte; voor die drie keer per jaar dat ik naar het containerpark ga, leg ik de achterbank dan wel plat.

Ruimte op de achterbank vind ik dan belangrijker voor de dagelijkse ritten, zeker in combinatie met een autostoel. Mijn vorige auto, Toyota Corolla Touring Sports, had meer kofferruimte maar op die achterbank kon mijn zoon in zijn maxi cosi niet achter mij zitten... Tja, wat ben je dan met je kofferruimte.
Ik bedoel kofferrruimte in de hoogte.

Als ik nu zou moeten bestellen zou het bij mij tussen de P7+ en de Zeekr 7GT gaan, allebei in de Performance/AWD uitvoering. Zeekr is dan wel wat duurder maar volgens mij net iets praktischer qua koffer; Xpeng is dan wel weer langer dus misschien compenseert dat.

Die koffer is echt niet handig/groot voor een gezinswagen.
De koffer al eens bekeken van de P7+? Ik heb een Skoda Superb met een gigantische koffer en de P7+ moet echt niet veel onderdoen, die is iets minder lang. Maar onze twee giga koffers en 2 kleinere koffers passen er ook gewoon in. Als je natuurlijk én 4 grote koffers én een buggy én reisbedje etc. erin moet krijgen dan is een multivan misschien meer iets voor u?
Daarvoor moet ge toch niet naar een Chinese auto gaan? Zoveel auto's die met de huidige generatie weer een grotere wielbasis gekregen hebben.

Ik ben 195cm en ik kan perfect bij veel auto's zeer comfortabel vanachter zitten als ik de chauffeurszetel naar mijn lengte positioneer.
Vanuit uw perspectief is 'een Chinese auto' precies vanuit noodzaak als je je ding niet vindt op de Europese markt? Ik zie niet in waarom ik een Europese auto zou kopen als ik én op luxe én op ruimte én op prijs telkens slechter af ben?

De koffer al eens bekeken van de P7+? Ik heb een Skoda Superb met een gigantische koffer en de P7+ moet echt niet veel onderdoen, die is iets minder lang. Maar onze twee giga koffers en 2 kleinere koffers passen er ook gewoon in. Als je natuurlijk én 4 grote koffers én een buggy én reisbedje etc. erin moet krijgen dan is een multivan misschien meer iets voor u?

Vanuit uw perspectief is 'een Chinese auto' precies vanuit noodzaak als je je ding niet vindt op de Europese markt? Ik zie niet in waarom ik een Europese auto zou kopen als ik én op luxe én op ruimte én op prijs telkens slechter af ben?
Ik heb ook een superb combi en de koffer van de P7+ is in de hoogte toch een stuk minder?. Ik zeg niet dat het een kleine koffer is. Qua volume is dat groot, maar het is gewoon niet praktisch.
Als ge de kofferplank bij de superb eruit haalt, dan hebt ge zelfs een heel pak meer kofferruimte.

Dat zeg ik toch nergens???
Er wordt hier gezegd dat Chinese auto's veel beenruimte hebben voor de achterste rij. Ik zeg alleen maar dat dat tegenwoordig niet enkel bij de Chinese wagens is aangezien de wielbasis langer wordt.

En ik heb zeker niks tegen Chinese auto's want ik ben zelf gaan kijken voor een Xpeng G9 en BYD Sealion 7.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een superb combi en de koffer van de P7+ is in de hoogte toch een stuk minder?. Ik zeg niet dat het een kleine koffer is. Qua volume is dat groot, maar het is gewoon niet praktisch.
Als ge de kofferplank bij de superb eruit haalt, dan hebt ge zelfs een heel pak meer kofferruimte.

Dat zeg ik toch nergens???
Er wordt hier gezegd dat Chinese auto's veel beenruimte hebben voor de achterste rij. Ik zeg alleen maar dat dat tegenwoordig niet enkel bij de Chinese wagens is aangezien de wielbasis langer wordt.

En ik heb zeker niks tegen Chinese auto's want ik ben zelf gaan kijken voor een Xpeng G9 en BYD Sealion 7.
Ik heb de superb sedan en heb idd de kofferruimte in de hoogte niet. Ik moet wel eerlijk zijn, ik heb de auto bijna 8 jaar en heb er nog nooit echt nood aan gehad, inclusief onze autovakanties die we ermee gedaan hebben (was wel pas écht praktisch als we dus geen babyspullen meer moesten meenemen).

Het verschil tussen een combi en een sedan qua kofferruimte is ook nog geen 10% doordat de koffer van een sedan dieper is, ik vermoed dus dat dat een stuk mentaal is... -edit- dit klopt niet, kofferruimte wordt blijkbaar enkel tot aan de hoedenplank gemeten...

De G9 hebben we getest na de P7+, na 5 minuten zijn we weer naar de garage gekeerd doordat het verschil tussen beide enorm was.

Ik heb de superb sedan en heb idd de kofferruimte in de hoogte niet. Ik moet wel eerlijk zijn, ik heb de auto bijna 8 jaar en heb er nog nooit echt nood aan gehad, inclusief onze autovakanties die we ermee gedaan hebben (was wel pas écht praktisch als we dus geen babyspullen meer moesten meenemen).

Het verschil tussen een combi en een sedan qua kofferruimte is ook nog geen 10% doordat de koffer van een sedan dieper is, ik vermoed dus dat dat een stuk mentaal is... -edit- dit klopt niet, kofferruimte wordt blijkbaar enkel tot aan de hoedenplank gemeten...

De G9 hebben we getest na de P7+, na 5 minuten zijn we weer naar de garage gekeerd doordat het verschil tussen beide enorm was.
Maar de combi is in de hoogte wel een pak groter als je de kofferplank weg doet. Je zegt dat je een multivan nodig hebt om x dingen te vervoeren.
Als wij een weekendje weg gaan ligt dit in de koffer: 1 buggy, 2 Steps, 3 reiskoffers (waarvan 1 grote), 1 vouwkrat met eten, 1 vouwkrat met eten voor de kleine, 1 grote IKEA zak vol speelgoed, en dan nog wat prul die we los in de koffer gooien zoals extra paar schoenen, extra jassen, een pispotje etc.

Zo een grote koffer is natuurlijk niet voor iedereen een must.
Nu de kleine ouder is, moet de koffer voor mij zeker niet meer zo groot zijn zolang het maar een deftige koffer is voor een gezinswagen.

Laatst bewerkt:
2026-bmw-i3-long-wheelbase-china.jpg
2026-bmw-ix3-long-wheelbase-china-00.jpg

In China hebben ze de ix3L en i3L voorgesteld. Daar hebben ze de handvaten al aangepast, zo te zien.

Wel ironisch dat de inklapbare handgrepen er net zijn gekomen voor de Chinese markt en dat deze markt ze nu verbiedt. 😀
Ben eigenlijk zeer benieuwd of ik die 2 kleurtjes ooit in het Belgisch straatbeeld ga zien.
Zeker mooie kleuren!

Ben eigenlijk zeer benieuwd of ik die 2 kleurtjes ooit in het Belgisch straatbeeld ga zien.
Zeker mooie kleuren!

Soort gelijk blauw zie je toch geregeld op een 3/4, ikzelf had soortgelijk op mijn 3gt.
Zullen wel niet de leasehokken zijn.

Geen idee over het groene, maar die blauwe lijkt me toch gewoon het Portimau Blauw te zijn?
Ik heb dat op mijn i4, maar dan in frozen (mat) versie!
En op mijn vorige 330e (2020) had ik dat al, in de gewone versie, zoals op je foto.

Het groene is Eucalyptus Green.
Lijkt sterk op het Isle of Man Green van de M3.

Op Autoscout zie ik inderdaad wel verscheidene i4's in kleuren.
In mijn omgeving echter zie ik bijna enkel zwarte, witte, grijze en dat vuilzakgrijze rondrijden. En 1 gewrapte in een kaleidoscoop van kleuren.

In mijn omgeving echter zie ik bijna enkel zwarte, witte, grijze en dat vuilzakgrijze rondrijden. En 1 gewrapte in een kaleidoscoop van kleuren.
De gewone Portimau Blue kleur zie ik toch regelmatig, ook op de i4.
In frozen best wel zelden, die frozen kleurtjes zijn ook pokkeduur, de mijne is een stockwagen die in die kleur was!
Als ik zelf een wagen zou samenstellen zou het wel zéér lastig zijn om een optionele kleur van 5050€ aan te vinken (tegen 985€ voor de gewone Portimau blue) :cool:

Dat groen op de foto is effectief Isle of Man (https://www.bmwblog.com/2026/04/25/bmw-i3-long-wheelbase-2026-beijing-auto-show/).
Eucalyptus Green is echt flets in't echt en op foto.

Cape York (een soort licht grijsgroen of muntgroen) zie ik ook af en toe, ook op andere BMW's.

Scoren die tegenwoordig op veiligheid even goed als Westerse wagens?

Bon, deze middag een VW ID Buzz gaan bekijken als lease auto. Volgens copilot zou hij in budget moeten zitten.

Moest die lazy verkoper eens zijn offerte doorsturen, kan ik hem in het systeem steken. Maar meneer wil blijkbaar zijn comissie niet... "Ik email hem binnen het uur". 9h later...

Bon, deze middag een VW ID Buzz gaan bekijken als lease auto. Volgens copilot zou hij in budget moeten zitten.

Moest die lazy verkoper eens zijn offerte doorsturen, kan ik hem in het systeem steken. Maar meneer wil blijkbaar zijn comissie niet... "Ik email hem binnen het uur". 9h later...
De kia pv5 al bekeken? Die ID Buzz is imho overroepen

De batterijen zijn vaak veiliger als de westerse (de LFP batterijen), en hebben ook allemaal 5 sterren.
Maar bon, dat zal wel per model schelen vermoed ik
LFP batterijen heeft niets met de oorsprong van het automerk te maken. Dat is puur een technische keuze. Voor lang bereik en/of veel vermogen, wordt er sneller naar NMC batterijen gekeken. En omgekeerd dan naar LFP.
En NMC batterijen zijn nu ook niet echt onveilig te noemen gezien de verhouding van hoeveel er in brand geschoten zijn tov hoeveel er rondrijden.

LFP batterijen heeft niets met de oorsprong van het automerk te maken. Dat is puur een technische keuze. Voor lang bereik en/of veel vermogen, wordt er sneller naar NMC batterijen gekeken. En omgekeerd dan naar LFP.
En NMC batterijen zijn nu ook niet echt onveilig te noemen gezien de verhouding van hoeveel er in brand geschoten zijn tov hoeveel er rondrijden.
Bij een ongeluk zijn de verschillen groot.

Terug
Bovenaan