Is dat niet het nadeel van een platform dat zowel voor EV als voor ICE gebruikt moet worden: te weinig plaats voor de batterij?
De A6 is ontworpen als EV met skateboard platform.
Ik ben niet voor wagens die zowel ICE als EV moeten kunnen. Dan krijg je allerlei nadelen: nutteloze middentunnel, kleinere batterij, meer gewicht, ...
Handig voor de fabrikant die zijn productielijn kan optimaliseren in onzekere tijden, maar als klant blijf je zitten met een inferieur product, wat meestal ook niet echt goedkoper is.
Geen idee eigenlijk in welke mate dat een grote rol speelt, bij de i5 beweren ze in ieder geval dat ze de ruimte van die middentunnel gebruiken om een deel van de battery pack in onder te brengen. Sowieso gezien de extra lengte t.o.v. de i4 zou er in de i5 wel ruimte moeten zijn voor een grotere batterij dan die 81 kWh die ze onder de i4 kunnen passen.
Sowieso wel akkoord dat die gedeelde platformen absoluut niet ideaal zijn.
Inferieur is misschien wat sterk verwoord, impliceert bijna een miskoop!
Minder ideaal, zeker! Maar blijft toch een persoonlijke afweging.
Toen ik mijn i4 kocht heb ik de minpunten afgewogen tegen de pluspunten, en de balans gaf aan van hem te kopen!
Range is voor mij méér dan voldoende, meer zou leuk zijn maar niet meer dan dat.
Die tunnel is vervelend voor passagiers achterin, maar die heb ik quasi nooit!
Geen frunk, stoort me ook al niet.
Mijn grote probleem is dat ik niet moet hebben van dat minimalistische en hyper moderne/futuristische, dat men nu in de nieuwere ev's steekt.
Dus, nog steeds super tevreden van mijn inferieure wagen

.