Tagliata
Well-known member
tomato potatoToyota IQ, geen smartje![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tomato potatoToyota IQ, geen smartje![]()
Zet die gedachte maar uit je hoofd. Porsche WAS een benzine merk. Ze beseffen gelukkig op tijd dat ze mee moeten met de EV trein, anders gaat er op termijn niet veel meer van Porsche overblijven.Porsche is een sport/benzine merk.
De rest akkoord maar dat Porsche niet zal overblijven. Denk vergeleken met de italiaanse, britse enz merken dat ze het langst zullen overblijven. De SUV's, instapmodellen en hatbacks blijven goed verkopen. Ik vind (pas op) dat ik meer en meer Taycan's zie rondrijden in vergelijken met Tesla's precies ?Zet die gedachte maar uit je hoofd. Porsche WAS een benzine merk. Ze beseffen gelukkig op tijd dat ze mee moeten met de EV trein, anders gaat er op termijn niet veel meer van Porsche overblijven.
Ugar haalt een heel goed punt aan: het vermogen van een EV wordt voor een groot deel bepaald door de batterij. Je mag nog 4 gigantische elektromotoren steken met een piekvermogen van 1 kW (+- 1350pk) per stuk, als je batterij geen 4 kW kan leveren staan die motoren dus uit hun neus te vreten.
En wil het nu net dat die batterij een onderdeel is waar de meeste merken gewoon zowat het beste wat beschikbaar is gebruiken. Alleen Tesla heeft nog een voordeel omdat ze er zelf veel research rond doen, maar dan spreken we over enkele procenten voordeel, en niet 30% of zo.
De enige manier om dan nog meer vermogen uit de batterij te krijgen is om meer batterijen in parallel te zetten. Dat betekent dan weer meer plaats en meer gewicht, dingen die Porsche juist niet wil.
Neem bijvoorbeeld de Rimac C_Two als voorbeeld: die auto heeft 1888 pk, maar heeft dus ook een batterij van 120kWh nodig (groter dan de grootste batterijen van Porsche en Tesla). De auto weegt dan ook bijna 2 ton, waarvan waarschijnlijk bijna de helft batterij zal zijn (ter info, de 95 kWh batterij van een e-tron weegt zo'n 700kg). De rest van de auto zal wel gretig gebruik maken van exotische lichtgewicht materialen om toch maar niet richting 2,5 ton te gaan vermoed ik. Dat zal ongetwijfeld resulteren in een mooi prijskaartje.
Je kan dus inderdaad een EV maken die de vloer aanveegt met alle andere dingen op 4 wielen, maar dat resulteert in een zware peperdure auto. Porsche werkt trouwens samen met Rimac (ze bezitten trouwens 24% ervan), dus 't is niet dat ze geen snelle EV willen maken.
Ik vind een 0-100 tijd van een dikke 5 seconden voor een instap Porsche trouwens ook prima. De reden dat dat niet zo indrukwekkend lijkt is omdat de concurrentie gewoon veel snellere EV's maakt dan benzinewagens. Dat is ook weer terug te brengen naar de batterij: omdat ze zo'n 400km bereik willen, hebben ze een grote batterij nodig. Als ze dan eenmaal die batterij hebben is het vrij simpel om een dikkere elektromotor te gebruiken, en voor een beperkte meerprijs veel PK's aan te bieden.
Van interieur nog geen foto's gezien.En interieur? Of moet de officiële voorstelling nog komen?
Ferme bak hoor, persoonlijk geen fan van de de velgen maar dat is smaak. Ga je veel plezier van hebben, proficiat!

Zeer mooi ! Proficiat !
Vandaag eerste dag bij nieuwe (nuja nieuwe/oude) klant dus moet laptop komen halen.Moet jij niet thuiswerken?![]()
A was dat door corona even stopgezet?Vandaag eerste dag bij nieuwe (nuja nieuwe/oude) klant dus moet laptop komen halen.

Het is halve dag (alle accounts moeten via LAN opgezet worden). Sebiet terug naar huis seA was dat door corona even stopgezet?
Moet je die voor die 5min opladen?
En op zich moet dat niet, ik heb mijn laptop gewoon via koerier gekregen![]()

en zo kan ik voorverwarmen als ik ga vertrekken he5,2s voor zo een slee is nu toch ook geen getal waar je ongelukkig mee moet zijn.
Dat die Volvo bij de sprint enkele meters meer pakt zou mij worst wezen. Het interieur waar je inzit als je die sprint doet, dat maakt werkelijk het verschil.
Spijtig, ik had verwacht dat het een echte voorstelling zou zijn. Nu is het meer een teaser. Ik verwacht al niet veel meer dit jaar van de i4.Van interieur nog geen foto's gezien.
Hoe zit dat voorverwarmen in mekaar eigenlijk ?Opladen was vooral om te testen of het werkten zo kan ik voorverwarmen als ik ga vertrekken he
Ge kunt via uw gsm aangeven wanneer je gaat vertrekken. Dan gaat de verwarming etc ervoor zorgen dat de cabine warm is tegen dan, maar ik vermoed dat de batterij dan ook al voorverwarmd is.Hoe zit dat voorverwarmen in mekaar eigenlijk ?
Zit je dan 5 minuten in uw auto te wachten voordat je vertrekt. Of moet je op een knopje drukken van ik ga binnen 15 minuten vertrekken en tegen dat ik dan vertrek is dat in orde of... is dat zoals bij een dieselwagen waarbij je het contact omdraait, 3 seconden wacht op de lichtjes die uitgaan en dan pas effectief opstart omdat het voorverwarmen eigenlijk zo snel gebeurd?
Hangt volgens mij af van auto to auto. Maar snap ook niet waarom je daarom nu zou laden? Of had je gewoon niet genoeg opgeladen om terug tot thuis te raken?Ge kunt via uw gsm aangeven wanneer je gaat vertrekken. Dan gaat de verwarming etc ervoor zorgen dat de cabine warm is tegen dan, maar ik vermoed dat de batterij dan ook al voorverwarmd is.
Yes! Om hebberig van te worden
Nieuwe i4 ziet er niet slecht uit... en er komt ook een volledig electrische 3 serie, de i3
![]()
![]()