Elektrische wagens

Je bedoelt dan misschien de A6 want de Q6 is ook een SUV :p

Nee, bedoel effectief de Q6, tov de iX3 is dat nog eens een mastodont van een wagen, zeker als je in de iX3 zit en er naast staat.
Te bedenken dat ik een trapladder nodig heb om mijn dak te kunnen poetsen, terwijl het dak van de Arteon amper borsthoogte was...

Nee, bedoel effectief de Q6, tov de iX3 is dat nog eens een mastodont van een wagen, zeker als je in de iX3 zit en er naast staat.
Te bedenken dat ik een trapladder nodig heb om mijn dak te kunnen poetsen, terwijl het dak van de Arteon amper borsthoogte was...
maar... die schelen effectief maar een paar cm hé. Om dat dan een mastodont te noemen

De Q6 staat hier achter de X3 geparkeerd. Waanzinnig dat verschil.

1764761111235.png

vergeleken met een Q7 kan je dat bv wel stellen

1764761238415.png

En dit is de grappigste, omdat een ioniq5 zoveel weg heeft van een Golf Mk2, maar als je die naast elkaar zet:

1764761379447.png

1764761418270.png

maar... die schelen effectief maar een paar cm hé. Om dat dan een mastodont te noemen

Bekijk bijlage 46188
Bij die carsized let ik ook wel op de onderkant. Want ik weet niet wat ze daarmee als maatstaf nemen. Is dat een adaptief onderstel op z'n hoogste stand? Want de onderkant van de iX3 is wel 2,4cm hoger. Wat het totale verschil al op 3,3cm zou brengen als die 2 langs onder even hoog staan.

Maar dat is nu nog altijd geen schokkend verschil, zoals je zou denken uit Huske zijn comment.

En de ix3 is al juist gepast in een ondergrondse parking in Gent / Antwerpen... dan is dat toch de hel met een Q6?
In Antwerpen heb je wel een paar van die héél oude parkings waar de afmetingen nog gebaseerd zijn op auto's van vroeger. Daarin is dat zeer krap. Maar in de meeste parkingen moet je toch vlot kunnen rondrijden met een iX3/Q6?
Als zelfs Rolls Royces daarin passen.

Net eens de Q6 en iX3 foto's bekeken. Ik denk dat ik weet waarom @HUSKE denkt dat de Q6 zo veel groter is.
De Q6 heeft een veel dikkere vloer (beetje typisch bij pure EV's, wat de vorige iX3 niet is), waardoor de zijdeuren ook veel hoger uitkomen.
En dat geeft de indruk dat de auto hoger staat, terwijl het gewoon de zijramen zijn die kleiner zijn.
Althans dat is mijn theorie.

Als je in de iX3 zit lijkt die Q6 veel hoger. Denk dat die zitpositie hoger is en de rest kleiner.

Net eens de Q6 en iX3 foto's bekeken. Ik denk dat ik weet waarom @HUSKE denkt dat de Q6 zo veel groter is.
De Q6 heeft een veel dikkere vloer (beetje typisch bij pure EV's, wat de vorige iX3 niet is), waardoor de zijdeuren ook veel hoger uitkomen.
En dat geeft de indruk dat de auto hoger staat, terwijl het gewoon de zijramen zijn die kleiner zijn.
Althans dat is mijn theorie.

Dit dus.

Gisteren in de showroom van BMW Meerschman (ik was er voor een winterwielenwissel) even gevraagd of ze nieuws hebben over de iX3M maar helaas konden/mochten ze niets zeggen. Wel dat de iX5 voorgesteld wordt in/rond juni 2026. Oh en dat er zo te zien al een dikke 2000 iX3 50's verkocht zijn. Ze hebben nog een paar slots maar 2026 is dus praktisch vol.

Gisteren in de showroom van BMW Meerschman (ik was er voor een winterwielenwissel) even gevraagd of ze nieuws hebben over de iX3M maar helaas konden/mochten ze niets zeggen. Wel dat de iX5 voorgesteld wordt in/rond juni 2026. Oh en dat er zo te zien al een dikke 2000 iX3 50's verkocht zijn. Ze hebben nog een paar slots maar 2026 is dus praktisch vol.
Wordt de benaming iX5 hergebruikt? Want die bestaat nu wel al voor de waterstofvariant.
Als dat het design is dat ze gaan gebruiken voor de elektrische variant, ben ik wel heel geïnteresseerd in dat model.
Maar ik vrees dat het eerder een uiterlijk zoals de iX3 gaat krijgen :( .

Edit: net even wat spyshots opgezocht en het ziet er naar uit dat mijn vrees terecht is.

Wordt de benaming iX5 hergebruikt? Want die bestaat nu wel al voor de waterstofvariant.
Als dat het design is dat ze gaan gebruiken voor de elektrische variant, ben ik wel heel geïnteresseerd in dat model.
Maar ik vrees dat het eerder een uiterlijk zoals de iX3 gaat krijgen :( .

Edit: net even wat spyshots opgezocht en het ziet er naar uit dat mijn vrees terecht is.
Alle BMW’s gaan er zoals de ix3 uitzien… Elk model zal Neue klasse designlijn krijgen. Deze week ook nieuwe spy shots van de i3 gezien, daar is het jammer genoeg van hetzelfde.

Alle BMW’s gaan er zoals de ix3 uitzien… Elk model zal Neue klasse designlijn krijgen. Deze week ook nieuwe spy shots van de i3 gezien, daar is het jammer genoeg van hetzelfde.
Sommige mensen snappen niet dat ik nog een 'oud' model heb besteld maar ik weet duidelijk waarom, en hoe meer ik zie hoe blijer ik ben :tongue:

Sommige mensen snappen niet dat ik nog een 'oud' model heb besteld maar ik weet duidelijk waarom, en hoe meer ik zie hoe blijer ik ben :tongue:
Was ook één van de redenen dat ik de i5 heb gekocht, dat blijft kwa design een klassieke BMW vanbinnen en vanbuiten. Beetje dikker dan voorgaande modellen natuurlijk, maar toch overduidelijk een BMW.

Die Neue klasse is gewoon enorm lelijk vind ik persoonlijk, vooral vanbinnen.

Was ook één van de redenen dat ik de i5 heb gekocht, dat blijft kwa design een klassieke BMW vanbinnen en vanbuiten. Beetje dikker dan voorgaande modellen natuurlijk, maar toch overduidelijk een BMW.

Die Neue klasse is gewoon enorm lelijk vind ik persoonlijk, vooral vanbinnen.
Idem hier met de i4.

Is een klassieke "moderne" wagen!

Ik ben ook meer voor de klassieke wagens.
Zou momenteel de GLC voor de iX3 zetten en ben geen mercedes fan.

De polestar 4 staat ook hoog op mijn lijst. Al weet ik niet of dat die wat comfortabel is.

Terug
Bovenaan