Elektrische wagens

Prijsofferte ontvangen van de EX-60 Ultra plus P12, full option (exclusief enkele accessoires voor sommige ;))
inclusief btw, basisprijs inclu opties €86.394,99, verkoopprijs € 76.948,79, dus +/- 10k korting, prijs ligt in lijn met offerte van de BMW iX3
't is idd wel een steal!

Ik heb echt het slechtst mogelijke moment gehad om te bestellen. Met mijn Polestar 3 budget had ik ook een retedikke iX3 of EX60 gehad, die toch mijlenver voor liggen qua tech.

Mooie tijden voor de bedrijfswagenchauffeur met een mooie rol. 680 hoppelende paarden en 810km range, wie had daarvan kunnen dromen 6-7 jaar geleden

Full option exclusief enkele opties? Zegt dan gewoon loaded met opties hè.
Manee, ik kan geen andere optie's aanduiden, enkel nutteloze accessoires zoals dakdragers, hondenkot,... niet.
Zelfs comfortkussens zijn aangeduidt
Hoe komt ge aan 86k? Als ik via de configurator de Ultra Launch Edition P12 configureer met de duurste velgen, duurste interieur en alle optiepakketten + digitale achteruitkijkspiegel kom ik "maar" tot 82k.

Edit: als ik alle accessoirepakketten zoals dakdragers en dakkoffer + automatisch wegklappende trekhaak ook selecteer, dan kom ik inderdaad ook aan 86k.
Dakkoffers enzo ook niet genomen, jij trekhaak aangeduidt?
't is idd wel een steal!

Ik heb echt het slechtst mogelijke moment gehad om te bestellen. Met mijn Polestar 3 budget had ik ook een retedikke iX3 of EX60 gehad, die toch mijlenver voor liggen qua tech.

Mooie tijden voor de bedrijfswagenchauffeur met een mooie rol. 680 hoppelende paarden en 810km range, wie had daarvan kunnen dromen 6-7 jaar geleden
Ik ben alvast tevreden dat ik een half jaar geleden toch geen Polestar 3 genomen heb.

Ook eens door config gegaan op website en met alle toeters en bellen die ik me kan inbeelden nu geland op 80.300 euro.

Wil natuurlijk die auto wel eens zien want twijfel toch wat over de neus. Begin februari mij al ingeschreven voor een event bij de lokale dealer. Ik ga er vanuit dat veel vroeger de wagen van dichtbij zien niet zal lukken.

Zie nu wel al staan op de configurator dat er voor de P12 een lange levertermijn is. Geen idee wat lang is maar als ze er nu al mee staan te zwaaien vrees ik het ergste.

Ik haalde vorige week plots 230kW aan een fastcharger met de Q6. Volgens Audi haalt die 210kW en had tot nu toe maximun 212 gehaald.

Is er eigenlijk iemand die (iemand kent die) ervaring heeft met de Audi A6 e-tron? Een alternatief voor de BMW i5 dat precies totaal vergeten lijkt te zijn?
Ik moet zelfs zeggen dat ik, behalve de Q4 en Q6 e-tron, eigenlijk zelden of nooit nog een nieuw model van Audi zie rijden.

Is er eigenlijk iemand die (iemand kent die) ervaring heeft met de Audi A6 e-tron? Een alternatief voor de BMW i5 dat precies totaal vergeten lijkt te zijn?
Ik moet zelfs zeggen dat ik, behalve de Q4 en Q6 e-tron, eigenlijk zelden of nooit nog een nieuw model van Audi zie rijden.
Collega heeft 'm in bestelling staan (A6 Avant e-tron).

Ik zie de A6 e-tron nu toch af en toe rijden, is ook nog maar een klein jaar leverbaar in België terwijl de i5 al een jaar eerder was.
En de Q6 was in 2025 wel één van de beter verkopende modellen in België, een paar van mijn collega's hebben die gekozen in plaats van een A6, of een Volkswagen ID.7 met meer opties.

Ik kan verkeerd zijn, maar ik heb de indruk dat het design van de A6 zeker niet meehelpt. En (op basis van de bedrijfswagens thread) de A6 staat in leasing precies bij veel bedrijven duurder geprijsd dan de i5 en veel auto's in die prijsklasse worden geleased.

Wat wil je weten?
Rij zelf met de sportback.

Hoe komt ge aan 86k? Als ik via de configurator de Ultra Launch Edition P12 configureer met de duurste velgen, duurste interieur en alle optiepakketten + digitale achteruitkijkspiegel kom ik "maar" tot 82k.

Edit: als ik alle accessoirepakketten zoals dakdragers en dakkoffer + automatisch wegklappende trekhaak ook selecteer, dan kom ik inderdaad ook aan 86k.

Mijn config eens doorgestuurd naar garage met vraag voor offerte. Finaal land dat voor een quasi full option Ultra P12 op 71.300 euro.

Levering wel maar voorzien voor P12 vanaf januari 27. P6 en P10 worden geleverd vanaf augustus/september.

Mijn config eens doorgestuurd naar garage met vraag voor offerte. Finaal land dat voor een quasi full option Ultra P12 op 71.300 euro.

Levering wel maar voorzien voor P12 vanaf januari 27. P6 en P10 worden geleverd vanaf augustus/september.
Dan heb je nog veel extra korting gekregen, hier (incl btw) van 86k naar 76k, zonder onderhandelen gewoon via mail.

Wat is buiten het groter accupakket nu de effectieve meerwaarde van die P12 ten opzichte van de P6 'instapper'?
Het is toch niet alsof je de upgrade van 374pk naar 680pk ergens effectief kan gebruiken in ons dichtgeslibd en met trajectcontroles overladen Vlaanderen. Max snelheid lijkt bij beiden ook begrensd op 180km/u dus enkel acceleratie maakt een verschil. Maar niet alsof die P6 met 374 traag is.

Het bedrijfswagen landschap is alleszins drastisch veranderd tegenover de tijd van al die 1.6 TDI kutbakken tegenover de 2.0 TDI van een 10 jaar geleden. :laugh:

Wat is buiten het groter accupakket nu de effectieve meerwaarde van die P12 ten opzichte van de P6 'instapper'?
Het is toch niet alsof je de upgrade van 374pk naar 680pk ergens effectief kan gebruiken in ons dichtgeslibd en met trajectcontroles overladen Vlaanderen.
Elke keer dat je wilt inhalen of vooraan de lichten staat kan je dat vermogen naar believen gebruiken. Niet iedereen woont in hartje Brussel waar je gelimiteerd bent tot 30km/u.
En topsnelheid boeit weinig imo, dat haal je ook met 100pk. 0-100 tijden zijn leuker in het dagelijks verkeer.

Elke keer dat je wilt inhalen of vooraan de lichten staat kan je dat vermogen naar believen gebruiken.

Zelfs voor dat is 370pk toch plenty, lijkt me. Rijd zelf met een 290pk EV, en aan de lichten staan mijn achterliggers 9 keer op de 10 dat ik eens optrek virtueel stil in mijn achteruitkijkspiegel. Bij een EV ben je sowieso al gewoon sneller weg omdat je gewoon enkel gaspedaal moet induwen en je bent gewoon direct weg vs een ICE die eerst nog moet in 1ste zetten en/of (ont)koppelen.
Mijne volgende hoeft alleszins zeker geen 290pk te hebben..

Zelfs voor dat is 370pk toch plenty, lijkt me. Rijd zelf met een 290pk EV, en aan de lichten staan mijn achterliggers 9 keer op de 10 dat ik eens optrek virtueel stil in mijn achteruitkijkspiegel. Bij een EV ben je sowieso al gewoon sneller weg omdat je gewoon enkel gaspedaal moet induwen en je bent gewoon direct weg vs een ICE die eerst nog moet in 1ste zetten en/of (ont)koppelen.
Mijne volgende hoeft alleszins zeker geen 290pk te hebben..
Dat is gewoon persoonlijk. Voor mij hoeven die pk’s ook niet, maar ik snap wel waarom mensen zo veel pk’s willen.

680pk en 790nm koppel en 3,9sec naar de 100

De i4 doet dat met 544pk en 795nm aan koppel in 3,8sec.

Meer pk is interessant toch voor topsnelheden? En dan beperken ze het tot 180, rare jongens die chinezen

680pk en 790nm koppel en 3,9sec naar de 100

De i4 doet dat met 544pk en 795nm aan koppel in 3,8sec.

Meer pk is interessant toch voor topsnelheden? En dan beperken ze het tot 180, rare jongens die chinezen
is daar gewoon een gentlemen's agreement. Daarom zijn die niet allemaal gelimiteerd tot 180. Is daar eigenlijk al van eind jaren 80 dacht ik voor straatracen tegen te gaan.

Terug
Bovenaan