Ik rijd nu bijna een jaar met mijn Q6, met de gewone batterij, en heb echt nog niet veel problemen gehad eigenlijk.Even met de Q6 Performance Edition gereden (long range) en ben toch blij dat ik daar geen 4-5 jaar mee moet rijden.
Los van het glossy plastic interieur dat meteen vol vingerafdrukken staat, is dat qua betrouwbaarheid toch een hel van een wagen. Vaak voorgevallen dat mijn deur (bestuurder) niet open ging, en ik dus via een andere deur door mijn auto moest klauteren om de bestuurdersdeur langs binnen te openen. Paar keer dat ik ging laden en dan bleek dat er een storing was opgetreden bij het laden zonder veel uitleg, Carplay (of algemeen smartphone connectiviteit) die gewoon dienst weigert. Kinderslot is softwarematig in te stellen aan de bestuurderskant, leuk, maar het is wel schrikken als dan blijkt dat uw 4-jarige kleuter die deur gewoon open doet terwijl het kinderslot op zou moeten staan.
Daarnaast ook wel zot dat (zoals hierboven al gezegd) alle aanpassingen aan de stoelen handmatig met hendeltjes zijn voor een auto van die prijs.
Rijplezier zelf wel dik ok, geen klachten over. Maar blij dat ik die wagen gewoon heb mogen teruggeven.
1 keer gingen plots alle hulpsystemen in fout, maar na de auto te herstarten was dat opgelost, qua laden nog geen issues gehad, carplay werkt normaal altijd en mijn deuren gaan altijd open (en bij kinderslot blijven ze dicht).
Normaal laadt die trouwens maar tot 210kW maar 2 weken terug in Wommelgem ineens 229kW gehaald.
@Lemme Ik merkte in FR deze zomer ook wel dat Electra stabieler en consequenter is qua laadsnelheden.
Laatst bewerkt:

.