Elektrische wagens

Tja, wat moeten we hier van denken?

Mij lijkt het dat Ferrari het Apple Car ontwerp 1 op 1 heeft overgenomen.
122kWh batterij, rijbereik 530km.
Zal niet lang op snelheid gereden kunnen worden.
Ik zou er zo met willen rondrijden!

Maar geen Ferrari gevoel zoals hierboven al wordt gezegd.

Tja, wat moeten we hier van denken?

Mij lijkt het dat Ferrari het Apple Car ontwerp 1 op 1 heeft overgenomen.
122kWh batterij, rijbereik 530km.
Zal niet lang op snelheid gereden kunnen worden.
Wat een draak van een auto. Heel harde Jaguar 001 vibes (je weet wel, dat model waardoor Jaguar al hun verkopen is moeten stoppen om niet failliet te gaan...). Echt verschrikkelijk.
Daarnaast dan ook nog heel slechte cijfers, bereik niet indrukwekkend, laadsnelheid niet indrukwekkend, qua acceleratie is een Cayenne Turbo even snel voor een derde van de prijs, ...
Aandelenmarkt straft hen ook serieus af, -7% sinds de aankondiging.

Review van Marques Brownlee:
Lijkt dat Jony Ive een grote hand in het interieurontwerp heeft gehad heeft: aluminium, leer en glas en veel afgeronde hoeken (teveel naar mijn mening)

Interview met de ontwerpers, Jony Ive en Flavio Manzoni:

Het valt me op dat de buitenkant voor zeker 1/3e zwarte glossy plastic is, en in de binnenkant net helemaal niet!
Misschien als dat mat zwart zou zijn, dat ik het mooier vind.

Wie dacht dat BMW en Mercedes niet goed bezig waren met hun EV-modellen, wordt hier wel de mond gesnoerd door Ferrari, amai.

Wie dacht dat BMW en Mercedes niet goed bezig waren met hun EV-modellen, wordt hier wel de mond gesnoerd door Ferrari, amai.

Maakt BMW en Mercedes niet minder lelijk natuurlijk.
Maar uiteindelijk is dat een eigen smaak. Ze moeten van mij die bakken niet zo rond maken, maar dan gaan ze natuurlijk ook minder ver. Maar als dat 20km scheelt bvb, dan mogen ze een auto er gerust laten uitzien als een auto ipv een UFO.
Maar velen vinden de BMW iX3 goed omdat die zo ver kan enzo en knallen er dan 22" velgen onder. Op 20" gaat die bvb een stuk verder.

Bij Mijn iX3 LCI had je de keuze uit 20 en 19", waarbij de 20" het minst lelijk waren (want tbh, die zijn ook niet mooi). Dat ik dan 20km minder ver kan rijden is een keuze natuurlijk. Enige upgrades die je bij de 5 of 6k prijsbump kreeg die iets waard was, was de HUD en 360 graden camera. Je krijgt ook echt(er) leder met blauw stiksel (wauw...) en bvb harman kardon, maar dat geluid blijft ass in de oude iX3.

Jony dacht: "als ik bij Apple mijn ei niet kwijt kan, dan misschien bij Ferrari wel." En zo geschiede. Het is de eerste imac op wielen.
Denk je die die zwarte band weg, dan heb je imo iets. Nu doet het me denken aan de band die je bij de A6 ook hebt.

Het internet is er wel weer snel bij om de spot te drijven :D

wer-tr%C3%A4gt-es-am-besten-v0-6q8sohzwwf3h1.jpeg

Daar zou ik toch niet gelukkig van worden als ze je dat bij Ferrari in je pollen proberen duwen. "Ja, meneer, die Luce moet je nemen om op de VIP-list te komen voor je droom Ferrari!" Hoe meer je er naar kijkt hij lelijker hij begint te worden, zeker de voorkant.

Het is een gedrocht van jewelste. Enzo Ferrari draait zich om in zijn graf! Ferrari was al slecht bezig de afgelopen jaren maar dit slaat werkelijk alles. En dan die prijs, lachwekkend 😅

Daar zou ik toch niet gelukkig van worden als ze je dat bij Ferrari in je pollen proberen duwen. "Ja, meneer, die Luce moet je nemen om op de VIP-list te komen voor je droom Ferrari!" Hoe meer je er naar kijkt hij lelijker hij begint te worden, zeker de voorkant.

In HLN staat dat je exoten moet gekocht hebben vooralleer je de Luce mag kopen :lol:

In HLN staat dat je exoten moet gekocht hebben vooralleer je de Luce mag kopen :lol:
Voorlopig is dat zo, maar dat gaat niet lang duren...
Ik zie ze de stekker er nog uit trekken ze (no pun intended). De reacties zijn echt enorm negatief, zelfs van mensen met connecties met het merk.

Ik zie dan ook echt niet gebeuren dat hier ook maar één exemplaar van verkocht gaat worden. Het is al gekend dat hypercarfanaten geen fan zijn van EV's. Dit is dan nog eens een EV die belachelijk overpriced is voor middelmatige specs, die er ook nog eens uitziet alsof hij door Stevie Wonder is getekend na een nachtje stevig doorzakken. Om van het Fisher Price interieur maar te zwijgen.

Wie koopt dit? "Als investering" zou een argument kunnen zijn, maar dit model zie ik niet in waarde stijgen, eerlijk gezegd.

Ik zie dan ook echt niet gebeuren dat hier ook maar één exemplaar van verkocht gaat worden. Het is al gekend dat hypercarfanaten geen fan zijn van EV's. Dit is dan nog eens een EV die belachelijk overpriced is voor middelmatige specs, die er ook nog eens uitziet alsof hij door Stevie Wonder is getekend na een nachtje stevig doorzakken. Om van het Fisher Price interieur maar te zwijgen.

Wie koopt dit? "Als investering" zou een argument kunnen zijn, maar dit model zie ik niet in waarde stijgen, eerlijk gezegd.

Misschien als ze de batterij volgeladen laten, stroomprijzen hebben de neiging van te stijgen.

Mensen met heel veel geld zullen altijd zoiets kopen. Hoe zeldzamer, hoe meer waard in de verre toekomst ook.

Mensen met heel veel geld zullen altijd zoiets kopen. Hoe zeldzamer, hoe meer waard in de verre toekomst ook.
Dat is absoluut niet waar hoor ;). Mijn 911 is véél zeldzamer dan eender welke GT of RS Porsche. Er zijn ongeveer 500 manuele 991.2's Targa's gebouwd, dat is dus minder dan de helft van het aantal Carrera GT's.
Laat ons zeggen dat die niet meer waard zijn :D

Heerlijke woordkeuze! :bow:

Terug
Bovenaan