Elektrische wagens

Ik zit hier thuis zelfs met een 1f25A aansluiting. Koken en verwarming wel op gas. Wil je nog wel laden aan aan hoger vermogen binnenkort met het capaciteitstarief?
Al honderd keer gezegd, ma bon: het capaciteitstarief zal een besparing betekenen tov nu, voor mensen met een elektrische wagen.

Mijn auto was 61k maar ik ben binnenkort toch ook niet van plan om zomaar snel te laden. Meestal staat de auto 's nachts gewoon te laden dus waarom zou je snel laden? Ik heb nog nooit behoefte gehad om sneller te laden. En het is toch ook niet omdat je meer geld hebt je niets meer moet of wil aantrekken van het geld dat buiten gaat.
Het punt was dat als je het nodig hebt dat als je zo een bedrag legt die extra kost u toch niet gaat tegen houden ?

Niet dat je er geen sikkepit om geeft. En automatisch het geld door ramen en deuren gooit want ja het boeit niet.

Tsja, ze zouden misschien eens een wagen kunnen ontwerpen met een wat meer aerodynamisch design (Cd nog altijd 0.24). En hem wat lichter maken maken. Of misschien wat meer werken aan een zuinige aandrijving (zoals BMW). Dit is echt geen geweldig ontwerp op dat vlak.
De Q4 e-tron gaat qua aandrijving waarschijnlijk efficiënter zijn.
Is een cd van 0.24 dan zo slecht? Ok da's minder goed dan Tesla, maar toch.

Esthetisch gezien wel één van de mooiste EV's tot nu toe. Deze en de Taycan.

Neen 0,24 is zeker goed, model S zit ook op 0,24 en de model 3 op 0,23. Al zijn die laatste 2 natuurlijk al veel langer op de markt :)
Vind de E-tron GT er ook wel mooi uit zien, maar geen revolutionaire zaken.

Neen 0,24 is zeker goed, model S zit ook op 0,24 en de model 3 op 0,23. Al zijn die laatste 2 natuurlijk al veel langer op de markt :)
Vind de E-tron GT er ook wel mooi uit zien, maar geen revolutionaire zaken.
Nieuwe Model S is 0.212
Lucid Air is 0.21

De Taycan vind ik mooi. Deze e-tron GT helemaal niet

Nieuwe Model S is 0.212
Lucid Air is 0.21

De Taycan vind ik mooi. Deze e-tron GT helemaal niet
Smaken en kleuren natuurlijk.. Een model 3 zou ik meteen aanschaffen ware het niet dat ze in mijn ogen vrij lelijk zijn.

In deze spec toch een dikke bak imo (niet de rode in de thumbnail)

Wel spijtig dat het geen 5 deurs is. En ze hadden misschien toch wat meer moeite mogen doen om het niet te veel op de taycan te laten lijken. Toekomst ziet er wel goed uit, kan al niet wachten tot mijn renting afgelopen is. Tegen dan zullen de nieuwe wagens ook wel minder kinderziektes hebben want de ID en Taycan hebben blijkbaar toch nog wel wat problemen. Ik vermoed dat deze etron GT ook wel wat problemen zal hebben die nu bij de massa productie naar boven gaan komen.

Wel spijtig dat het geen 5 deurs is. En ze hadden misschien toch wat meer moeite mogen doen om het niet te veel op de taycan te laten lijken.

Whut? Zowel vanbuiten en vanbinnen toch echt een heel andere auto qua styling? Deze snap ik toch even niet hoor.

Ik ben alleszins wel verkocht. Schitterend ding. Genoeg range voor mij. Nog even doorgaan met de A6, wel nog een eventuele A5 e-tron afwachten, maar ik zie me absoluut wel voor deze gaan.

Whut? Zowel vanbuiten en vanbinnen toch echt een heel andere auto qua styling? Deze snap ik toch even niet hoor.

Ik ben alleszins wel verkocht. Schitterend ding. Genoeg range voor mij. Nog even doorgaan met de A6, wel nog een eventuele A5 e-tron afwachten, maar ik zie me absoluut wel voor deze gaan.
Ik vind het qua vormgeving buiten toch wel heel gelijkaardig aan de taycan. Ik vind het ook sowieso een heel knappe wagen maar 100k zie ik mij nog zeker niet geven aan een auto. Maar over een paar jaar zal er dan wel een kleiner broertje zijn.

Ja het is natuurlijk een GT zoals de Taycan, dus algemene vorm zal ook gelijkend zijn he. Maar voor de rest snap ik dan niet goed wat je wel verwacht had.

Soit. Er zal ook wel een RWD versie komen zoals er ook van de Taycan een is, en dan zit je qua prijs voor de kortingen (maar ook voor de opties) rond de 80K.

Audi die RWD gaat :D .
Maar ik vraag me eigenlijk af, zal FWD in de toekomst nog veel voorkomen? Want in een EV lijkt een FWD even makkelijk als een RWD, waar dat bij een ICE toch iets anders is.

De E-tron GT vind ik trouwens mooier dan de Taycan. Niet dat ik een Taycan niet mooi vind, maar die koplampen zijn toch wel een minpuntje.

Audi die RWD gaat :D .
Maar ik vraag me eigenlijk af, zal FWD in de toekomst nog veel voorkomen? Want in een EV lijkt een FWD even makkelijk als een RWD, waar dat bij een ICE toch iets anders is.

De E-tron GT vind ik trouwens mooier dan de Taycan. Niet dat ik een Taycan niet mooi vind, maar die koplampen zijn toch wel een minpuntje.
Goh, voor het goedkope stadswagentjes segment is FWD wel veiliger en AWD te duur. Dus daar zal het waarschijnlijk wel blijven bestaan.

Er zijn heel wat FWD BEV : Renault Zoë, Hyunda Kona, Peugeot e-208,....
Maar zelfs die stadswagens RWD maken heeft echt wel een voordeel, kijk maar eens naar de draaicirkel van de i3 en de ID.3

Er zijn heel wat FWD BEV : Renault Zoë, Hyunda Kona, Peugeot e-208,....
Maar zelfs die stadswagens RWD maken heeft echt wel een voordeel, kijk maar eens naar de draaicirkel van de i3 en de ID.3
Draaicirkel heeft weinig te zien met waar uw aandrijving zit hoor :p
Er zijn vele andere variabelen.

Laatst bewerkt:
?
Een RWD heeft toch veel makkelijker een kortere draaicirkel door dat er vooraan geen cardans zitten?
Klopt.
Maar nog belangrijker is de wielbasis en de mate waarin uw wielen effectief kunnen draaien. Een Audi A4 heeft een draaicirkel van 11,5m, een BMW 3 eentje van 11,4. Een C-klasse eentje van 11,2. En een 3 en een C hebben identieke wielbasissen. Dus ja een RWD kan in theorie korter draaien, maar in de praktijk kan je dat toch niet zo rechtlijnig vastbinden aan de aangedreven wielen.

Klopt.
Maar nog belangrijker is de wielbasis en de mate waarin uw wielen effectief kunnen draaien. Een Audi A4 heeft een draaicirkel van 11,5m, een BMW 3 eentje van 11,4. Een C-klasse eentje van 11,2. En een 3 en een C hebben identieke wielbasissen. Dus ja een RWD kan in theorie korter draaien, maar in de praktijk kan je dat toch niet zo rechtlijnig vastbinden aan de aangedreven wielen.
Technisch gezien kan een RWD veel korter afdraaien dan een AWD/FWD, maar blijkbaar is dat minder opvallend dan vroeger als ik uw cijfers zo zie. Een A4 van pakweg 10jr terug was daarin echt wel een grote verliezer ten opzichte van een C of een 3.
Je zou denken dat dat iets is waar je niet op let tijdens het rijden, maar ik heb toch lang Volvo vervloekt om FWD te gebruiken nadat ik altijd een Mercedes had.

Draaicirkel heeft weinig te zien met waar uw aandrijving zit hoor :p
Er zijn vele andere variabelen.
Klopt.
Er zijn extra beperkingen omdat die as dan moet sturen en draaien. Je kan dat niet veralgemenen, maar een RWD kan je gewoon een kortere draaicirkel geven omdat die beperking er niet. De draaicirkel van een BMW 3xdrive is volgens mij groter dan die van een normale BMW3.

Nog even over de herverkoopwaarde van BEV's

Björn Nyland heeft zonet zijn Tesla Model 3 Performance verkocht
Bijna 2 jaar oud, 80.000km afgelegd, voor meer dan 50% opgeladen via Superchargers (dus die accu heeft wel wat afgezien)

Hij heeft die wagen nieuw 60 000 EUR betaald (en nog wat geld uitgegeven aan een ceramic coating), hij krijgt er nu nog 42 000 EUR voor ....

Ongeveer hetzelfde als onze M3, gekocht 07/19 voor €63000 en verkocht vorige maand aan €46000.

Terug
Bovenaan